8 מאכלים הכי מומלצים ובריאים לנשים

קוסמטיקאיות, קרמים וזריקות לא יעזרו לכן אם לא תשמרו על תזונה נכונה, כי היופי שלנו מתחיל מבפנים. הדיאטנית הקלינית שירי נקש עם 8 מאכלים שיעזרו לכן להיות זוהרות

למה חשוב לנקות את הפנים?
למה חשוב לנקות את הפנים? | צילום: אינסטגרם ג'יזל

כשאנחנו יפות מבפנים, אנחנו יפות מבחוץ. כשאנחנו מרגישות טוב, חיוניות, שמחות ומרוצות, אנחנו עוד יותר יפות.

כשגופינו מקבל את מה שנחוץ לו, העור יהפוך זוהר, השיער יתמלא, הציפורניים יתחזקו ומצב הרוח יהיה מרומם.

זה כל היופי- מאוד פשוט לרצות את גופינו- רק לתת לו מספר רכיבים זמינים ואפילו טעימים מאוד והוא יגיב בהתאם, יודה ויוקיר. ואנחנו? אנחנו נהיה יפות אפילו יותר. הנה 8 מאכלים שיגרמו לנו להרגיש יפות עוד יותר:

 

1. פלפל אדום לעור יפה

לא צריך לשלם הרבה ולחפש יותר מידי כדי למצוא מזונות על ייחודיים. פלפל אדם בהחלט עונה לקטגוריה בהיותו מזון-על לעור. מכיל רמות מטורפות של רכיבים אנטיאוקסידנטים (נוגדי חימצון) שנלחמים בנזקי הגיל ובדלקות. עשיר מאוד בויטמין C. הרבה יותר מאשר בתפוז- צפי שלושה. מחקרים הראו שאנשים שצורכים הרבה ויטמין סי יש עור בריא ויפה יותר.

 

2. ביצים לשיער מלא

בחלמון הביצה קיים רכיב תזונתי חשוב בשם ביוטין השייך לקבוצת ויטמיני B אך יש המכנים אותו ויטמין H עקב חשיבותו לבריאות השיער. מחסור בביוטין עלול לגרום לאיבוד שיער. בביצים יש גם לוטאין, נוגד חימצון חשוב להגנה מפני קרינת השמש אשר מזיקה לעורינו ופוגעת בו. כמו כן, על מנת לשמור על ציפורניים חזקות, יש צורך בכמות חלבון מספקת. בחלבון הביצה נחשב לאיכותי מאוד וביוטין עצמו מהווה חומר גלם לחלבון.

 

הוסיפו ביצים
הוסיפו ביצים | צילום: אינסטגרם

3. תפוח עץ לעצור את הזמן

קליפת התפוח מכילה חומר בשם קוורצטין. זהו פיגמנט צמחי מסוג פלבנואיד בעל תכונות אנטי אוקסידנטיות (נוגדות חימצון) אשר מגנות מפני קרינת UV. הגנה כזו מועילה לעור בהיותה מעין מסנן קרינה אכיל. זן הגולדן-דלישס הצהוב והמתוק מכיל כמויות גדולות של קוורצטין.

 

4. אבוקדו - הקוסמטיקאי מהטבע

מזון היופי האולטימטיבי. מסיכות פנים, מוצרי שיער ועוד מיני קוסמטיקה מבוססי הקרם הירוק הזה קיימים בשוק בדיוק מסיבה זו. חומצות השומן החד בלתי רוויות באבוקדו מצויינות לעור, לשיער ולציפורניים. חומצות שומן אלו משתתפות במלחמה נגד הזדקנות העור.

 

אבוקדו הקוסמטיקאי מהטבע
אבוקדו הקוסמטיקאי מהטבע | צילום: אינסטגרם

5. אבטיח נגד השמש

כבר עכשו ניתן למצוא אבטיחים במספר מקומות. לרווחת הקהל, עונת האבטיחים מעט נמתחת בשנים האחרונות. לא רק חודשיים בשנה. אבטיח עשיר מאוד בלויקופן אשר מקנה לו את צבעו האדום היפה. כמות הלויקופן באבטיח גדולה מכמותו בעגבניה. ולנו זה נהדר כיוון שהוא מגן על עורינו מפני נזקי השמש.

 

6. זרעי פשתן לעור מושלם

תיגבור נפלא של אומגה 3 לגוף ובזכות כך עשוי לסייע לשיקום עור פצוע וחולה (אקזמה, אקנה). התכונות האנטי-דלקתיות של חומצות שומן מסוג אומגה 3 שומרות על רמה תקינה של חידוש תאי העור.

 

7. עגבניות וביי לקמטים

עשירות מאוד בסלניום. זהו רכיב נוגד חימצון אשר מגן גם הוא מפני נזקי השמש וכתמי גיל. מחקרים הראו שצריכת של סלניום קשורה עם פחות קמטוטי עור.

 

8.זרעי רימון למיצוק העור

זרעי הפרי הקסום הזה מפוצצים בנוגדי חימצון חזקים מאוד כגון אנטוציאנין שהוא הפיגמנט הכל כך אדום שנותן לרימון את הצבע הבוהק. רכיב זה תורם למיצוק העור. רכיב נוסף בזרעי הרימון, בשם חומצה אלאג'ית מפחית דלקות שנוצרות עקב חשיפה לקרינת הUV . כמו כן מכיל הרימון ויטמין C אשר גם הוא עוזר בהגנה על עורינו מפני השמש.

 

בנוסף למאכלים אלו, חשוב לזכור שככלל, אכילה מגוונת, של פירות ירקות, קטניות, דגנים מלאים, מוצרי חלב ובשר דלי שומן, בישול ביתי והמעטה בצריכת מזון מתועש ומעובד תעזור לנו במשימת היופי. כי שאחנו מרגישות טוב אנחנו נראות טוב. וכמובן, גופינו מורכב ברובו ממים. מנגנון הצמא אינו בהכרח מסונכרן עם הצורך של הגוף בהידרציה וכך יוצא שרוב הזמן אנו מיובשים. שתיית מים חיונית לשיער ועור בריאים ולתפקוד תקין.