לאכול בשביל הנפש: התזונה של המקובלים

פטריות הן מזון נמוך לפי המקובלים, דג סלמון זהו מאכל גבוה ומעלה ברוחניות, זיתים ופול גורמים לשכחה ולאכול בשר ויין זה מקור השמחה

סלמון
סלמון | צילום: פוטוליה

המקצוע תזונאי, מאמן, נטורופת, כל אלו הגיעו עם המדע והקדמה, אבל שנים רבות אחורה, האמינו המקובלים שיש מאכלים שהם פחות טובים לאדם מבחינה רוחנית. קלוריות? לא מעניינות אותם. קלוריות זה מידות חום לטענתם וזהו. מה שחשוב הוא המקור של המזון ואיך הוא נאכל כדי להעלות לדרגה רוחנית גבוהה. הנה 10 חוקים שאספנו וסיכם אותם גם הרב אריק רווה שמדבר על תזונה רוחנית, שחוזרת להיות רלוונטית יותר מתמיד גם בקרב הציבור החילוני:

 

1. במידה - הרמב"ם מדבר על למלא שליש מהקיבה ולא יותר. כלומר, לאכול מעט ולא להגיע למצב שבו אנחנו צריכים לפתוח כפתור כדי להירגע.

 

2. הרבו בפירות וירקות - כ-80% מהתפריט שלכם אכלו מפירות וירקות כך אמר הרמב"ם, אך המקובלים הגדולים אוכלים את הפירות והירקות בלי קליפה כדי לשמור על המזון שלהם זך. מאותה הסיבה הם מורידים את העור לדג ולבשר. יש חשיבות גם לצבעים של הירקות והפירות. פטריות למשל הוא מזון נמוך רוחנית ופחות מומלץ לאכילה.

 

3. דגים - גדולי המקובלים נהגו לאכול הרבה דגים ובמיוחד דג סלמון, שנטען כי הוא מזון רוחני גבוה בגלל העובדה שהוא דג ששוחה נגד הזרם.

 

4. פיצוחים - פיסטוקים, קשיו, וכל הפיצוחים במלח שדווקא מזהירים אותנו מהם בגלל קלוריות מרובות ועודפי מלח, נחשבים למזון מומלץ לפי הקבלה שמעלה רוחנית.

 

5. יין ובשר שווה לשמחה - ובמיוחד יש לאכול אותם יחד. יין ובשר ממוקמים גבוה כמזונות רוחניים אך צריך לאכול ולשתות מהם ממש במידה בארוחת השבת. יין במידה של כוס לקידוש וגם לא להגזים עם צריכת הבשר. חשוב לקנות בשר כשר שלא עבר התעללות או הורמונים.

 

6. חלב וסילאן - מומלצים יחד. דבש פחות, מזון מלכות נחשב למזון טמא.

 

7. קפה שחור - אחד ביום מעלה את רמות הזיכרון אבל זיתים מוחמצים ופול מצרי הם מאכלים לא טובים לזיכרון.

 

8. בלי כבד וחלקי פנים - חלקי פנים של בשר לא מומלצים ועדיף לאכול את החלקים השריריים של התנועה.

 

9. להודות לפני ובעיקר אחרי - חשוב להודות על המזון ולא לאכול את האוכל מתוך תאווה.

 

10. לימון ושמן זית - מומלץ להוסיף למים לימון ולא לשתות את המים ככה. בנוסף, מומלץ לשתות כף שמן זית ביום.

 

לכל ההסברים למה זה ככה, קחו לכם שעה פלוס להקשיב: (התוכן בכתבה אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי)