5 בחירות קטנות שיגרמו לכם להיות הרבה יותר בריאים וחטובים

לזוז יותר, להשקיע בעצמכם, להיות מודעים לאוכל שאתם אוכלים ולהפסיק לאכול שאריות כי מגיע לכם הרבה יותר. בחירות נכונות הן לא רק בקלפי

כושר
כושר | צילום: אינסטגרם

הלכתם להצביע? האם אתם מצביעים בכל יום גם בחיים הפרטיים שלכם? בחירות נכונות הן לא רק בקלפי, הן בכל דקה שלכם ביום מהרגע שאתם פותחים את העיניים ועד הרגע שאתם סוגרים אותם, ולאותן הבחירות, יש תוצאות אם במוקדם או במאוחר. מחלות שונות לא מגיעות מעצמן, הן תולדה של אורח חיים שמתעלל בגוף שלנו. עודף שומן מגיע מתזונה שלא מכבדת את הגוף שלנו. כל בחירה שלנו תקבע איך נראה ואיך נרגיש. הנה 5 בחירות שכדאי שנעשה עבורינו ממש מעכשיו.

 

1. נזוז יותר

בעבר כולנו היינו הרבה יותר תזזיתיים, כי לא היה אינטרנט ולא היו טלפונים ניידים, ואשכרה נאלצנו ללכת לעשות קניות בסופר ולא להזמין, לא שילמנו לאנשים שיעשו עבורינו דברים ובאופן כללי ישבנו פחות על הישבן מול מסך. החיים היום אחרים ואנחנו חייבים להיות מודעים לשעות הארוכות שאנחנו יושבים בהן ומהם הנזקים הכרוחים בהן כמו בעיות גב, בעיות מפרקים כאלו ואחרות, בעיות עיניים, השמנה, עצירות ומחלות שונות. נסו להגיע למצב שבו אתם זזים בכל יום ולא רק באימונים שלכם. התאמנו כמה שיותר אבל גם תצאו באמצע היום להליכה, תתנדבו לעשות דברים, תעלו במדרגות, תרכבו על אופניים ותנסו להיות הרבה יותר פעילים בסופי השבוע. אם יש לכם מד צעדים - נסו להגיע ל-10,000 צעדים מדי יום, זו תהיה הבחירה הבריאה ביותר עבורכם.

 

2. נהיה מודעים

האם אתם יודעים ממה עשוי האוכל שאתם אוכלים? זה שאתם רוכשים בסופר או במסעדה? מודעות היא הדרך הטובה ביותר לשינוי. קראו את הרכיבים מאחורי האריזות השונות וייתכן שתמצאו שאתם לא רוצים להכניס לגופכם סוכר מיותר, חומרי טעם וריח וחומרים משמרים למיניהם שנמצאו כמסרטנים. אכלו אוכל טרי, כזה שאתם יודעים בדיוק מה יש בתוכו. נסו להכין את האוכל שלכם בעצמכם - כך תמיד תהיו בטוחים ממה הוא עשוי.

 

3. לא אוכלים שאריות

איך שאתם תופסים את הגוף שלכם - ככה הוא נראה ומרגיש. אם אתם לא מעריכים את פלא הבריאה שלכם, אז ייתכן שתמצאו את עצמכם מעמיסים את הצ'יפסים שהילדים שלכם לא סיימו מהצלחת, את הפיצה שהחבר לא הצליח לגמור או את הצדדים שנותרו בעוגה. אל תיישרו מאכלים, אל תכניסו שאריות. לגוף שלכם מגיע יותר מזה. אכלו ארוחות מסודרות סביב שולחן ללא הפרעות.

 

4. לא אוכלים מה שעושה רע

מכירים את זה שאתם אוכלים אוכל מושחת, כיף לכם בטירוף, אבל עד כשזה נגמר ואז מתחילות שעות מייסרות של כאבי בטן, חוסר נוחות, כבדות ושאר תופעות לוואי? האם זה היה שווה את הרגע הזה? אוכל שגורם לנו לא להרגיש טוב אחריו, הוא אוכל שלא בריא לנו גם בטווח הארוך. הכניסו לגוף אוכל שאחריו תרגישו טוב, כמו למשל פירות וירקות.

 

5. זמן לעצמכם

לחץ וחרדה, שתי מילים שמייצגות את הדור שלנו, מילים שיוצרות בגוף הרבה בלאגנים, שהופך למחלות קשות. תמצאו זמן לעצמכם, הפרידו בין זמן עבודה לבית, השקיעו בעצמכם אימון יוגה, ריצה, משהו לנפש וכל דבר שעושה לכם טוב שמוריד את מפלס הלחץ.