מחקר: לא מצליחים לרזות? זה כנראה בגלל שהבית שלכם נקי

מחקר חדש ומפתיע יגרום לכם אולי להשקיע פחות בלנקות את הבית. לכל הפרטים

איך מורידים את הבטן?
איך מורידים את הבטן? | צילום: אינסגטרם

תהיתם פעם האם יש קשר בין השמנה לניקיון? לפי המחקר החדש שפורסם בקנדה לפני מספר ימים בכתב העת המקצועי של איגוד הרופאים הקנדי, מתברר שיש קשר ישיר.

במחקר נמצא שתינוקות בני מספר חודשים, שגדלים בבתים שבהם יש שימוש של לפחות פעם בשבוע בחומרי נקיון אנטיבקטריאליים , הם בעלי סיכוי פי 2 גדול יותר להתפתחות מוגברת של חיידקי מעי בשם לאקנוספירציאה בגילאי 3-4 ביחס לילדים שבביתם שימוש בחומרים אלו הוא נמוך יותר.

 

מה שמעניין הוא, שכשאותם ילדים אלו הגיעו לגיל 3, ה-BMI שלהם היה גבוה יותר, כך שכל הנראה מדובר בחומרים אנטיבקטריאלים שמשנים את הרכב חיידקי המעי.

 

"חיידקי הלאקנוספירציאה נמצאים בפלורת המעי באופן טבעי, אולם כאשר יחסם גדל, נצפה קשר לרמות גבוהות יותר של שומן בגוף וכן לעמידות לאינסולין, שני גורמים אשר קשורים בעלייה במשקל", מסבירה התזונאית הקלינית שריר נקש".

 

המחקר בדק כ-760 ילדים, כולל דגימות צואה והרגלי הנקיון בביתם. על פי המחקר, 80% ממשקי הבית בקנדה משתמשים לפחות פעם בשבוע בחומרי נקיון הכוללים רכיב אנטי בקטריאלי.

 

לעומת זאת, לא נצפה כל קשר בין גדילה של חיידקים אלו לבין השימוש בחומרי ניקיון אשר אינם מכילים קוטלי חיידקים, כמו למשל בחומרי נקיון ידידותיים לסביבה.

 

"פלורת המעיים (הרכב חיידקי המעי) מתפתחת בינקות ומשתנה לאורך השנים בהשפעת גורמים שונים" מסבירה נקש. לכל אדם פלורת מעי ייחודית משלו החל מגיל 3. היום ידוע שיש קשר בין הרכב חיידקי המעי לעלייה במשקל. כמובן שיש צורך במחקרים נוספים על מנת לאשש את מסקנות מחקר זה אולם החוקרים ממליצים בנתיים להשתמש יותר בחומרי נקיון ירוקים"

 

את חושבת שזה מה שיעזור לנו לרדת במשקל? לנקות פחות?

 

"שאלה מעולה והתשובה היא - לא. ממש לא. המחקר רק נותן לנו פתח למחשבה על חשיבות פלורת המעי וגורמים סביבתיים שמשפיעים עליו. זה יותר ברמת הבריאות. עדיין תזונה בריאה ופעילות גופנית הם המתכון לירידה במשקל".