שווה בכל השנה: זה מה שקורה לגופכם כשאתם אוכלים דבש

רגע לפני שאנחנו טובלים בו את התפוח ומברכים, אולי תשקלו להשתמש בו גם בשאר ימות השנה. הכירו את סגולות הדבש

דבש
דבש | צילום: shutterstock

כולנו נזכרים בדבש בראש השנה כאשר אנחנו טובלים בו את התפוח ומאחלים לעצמינו שנה מתוקה, אבל האם זה לא פספוס לאכול ממנו רק פעם בשנה? לדבש סגולות בריאותיות רבות החל מהקלה על כאבי גרון שיעול, קטילת חיידקים, התכווצויות בשרירי הרגליים ולחיזוק מערכת החיסון. עוד מימי קדם השתמשו בדבש לריפוי מחלות שונות וחיזוק מערכת החיסון. הנה 10 מצבים בריאותיים שהדבש עשוי לסייע להם אם תתמידו בצריכתו. כדי לקבל את הערכים התזונתיים והמרכיבים החיוניים שבו, הימנעו מחימום הדבש, תצרכו אותו כשעה לפני האוכל או לצד תה חם או פרי כמו תפוח בדבש.

 

 

1. למרות הסוכר - יעיל לאיזון הסוכר בדם

אז נכון שבדבש יש אחוז גבוה של פרוקטוז, שהוא סוכר הפירות, אך הוא נספג לאט יותר מאשר גלוקוז, שזהו הסוכר הלבן. בנוסף, הוא מכיל נוגדי חמצון, אנטידלקתיים ויטמינים ומינרלים. מחקרים מצאו שלמרות היותו מתוק, לדבש תכונות שדווקא מאזנות את הסוכר בדם.

 

2. לחיזוק מערכת החיסון ומניעת מחלות

צריכת דבש באופן קבוע תחזק את מערכת החיסון בזכות נוגדי החימצון שבו ושאר ויטמינים ומינרלים. בנוסף, מחקרים רבים הצביעו כי לדבש תכונות אנטי בקטריאליות שעשוי למנוע דלקות גרון, כאבי גרון, צינון ושיעול. אם אתם משתעלים וכלום לא עוזר - זה הזמן לפנות לדבש לעזר.

 

3. לשריפת שומן

הנה משהו שיפתיע אתכם: למרות שב-100 גרם דבש יש כ-300 קלוריות, לדבש תכונות שמעודדות את הגוף לשרוף יותר שומן. זה לא אומר שאם תתחילו לאכול דבש ללא הכרה אתם תרזו, אך נסו להוסיף לתפריט הבריא שלכם כוס מים חמימים עם כף דבש ולימון לפני השינה לחילוף חומרים יעיל יותר.

 

4. לטיפוח השיער

בעבר, נשים נהגו למרוח דבש על שיערן עדי למנוע קצוות מפוצלים ואף רקחו מסכה מיוחדת לשיער כדי לגרום לו להיות בריא יותר, לצמוח בקצב מהיר ומלא יחד עם שמן זית. ערבבו בכוס שתי כפות שמן זית ושתי כפות דבש ומרחו את המשחה הטבעית על השיער ל-20 דקות.

 

5. לטיפול בפצעים ויובש בפה

לדבש יש תכונות אנטידלקתיות שעשויות לרפא פצעים, כוויות, ואת הפצעים המרגיזים שיוצאים לנו לפעמים בתוך הפה ומחוצה לו. בנוסף, הדבש מכיל מרכיבים שגורמים לו להיות עשיר בלחות. לריפוי פצעים וטיפול ביובש מרחו מעט דבש על האיזור הרצוי.

 

6. לעור מושלם, לאנטיאייג'ינג ולהעלמת העיגולים השחורים

בזכות נוגדי החמצון הרבים שבו, הדבש יעיל לעור הפנים, הלחות שבו תעזור למנוע קמטים, והתכונות נוספות שבו, יעזרו לכם להילחם בתופעת העיגולים השחורים המטרידה. מרחו את הדבש את הפנים במקום מסכה, תשהו איתה כעשר דקות ושטפו. אפשר גם ללקק.

 

 

7. מונע עצירות

לדבש יתרונות שעוזרים למערכת העיכול לתפקד בצורה טובה יותר, הוא מוריד את החומציות בקיבה ועשוי למנוע מצבי עצירות. כדי עזור במצבי עצירות הכניסו כף דבש לתוך כוס מים חמימים ושתו פעמיים ביום.

 

8. מטפל בהאנגאובר

אם יצא לכם לשתות יותר מדי וקמתם עם כאב ראש שלא מהעולם הזה, חוץ מהרבה מים, תוסיפו 2 כפות דבש לתפריט שלכם או בתוך המים. הפרוקטוז שבדבש עשוי לעזור לאלכוהול להתפרק מהר יותר מהגוף.

 

9. למנוע שרירים תפוסים

הדבש הוא מזון על לספורטאים שביניכם. כפית דבש לפני אימון עשויה לתת לכם אנרגיה לאימון טוב ויעיל יותר, ואם אתם נמצאים בעיצומו של מרתון, ריצה ממושכת או פעילות ספורטיבית מאומצת, כפית דבש עשויה לעזור לשרירים לא להיתפס.

 

10. לשינה טובה יותר

אנשים הסובלים מנדודי שינה יכולים להיעזר בכוס חלב עם דבש לפני השינה, שנמצאה כמסייעת לשינה טובה וסדירה.

 

המידע בערוץ זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מקצועי