סגולות הלימון: 8 דברים שאתם תהיו בשוק שהלימון עושה לגוף

מסתבר שמספיק להריח את הלימון כדי לשפר את מצב הרוח שלכם, כוס לימונדה תספק לכם את כמות ויטמין C הנחוצה לכם ביום, ליקוי רעלי ולהרזיה - הכירו את סגולות הלימון

לימון
לימון | צילום: אינסטגרם

לימון מוסיף המון? אתם לא מתארים לעצמכם עד כמה. ללימון, שגדל על עץ קטן וניתן לגדל בכל בית, שימושים רבים מעבר לסחיטה שלו לתוך סלט. אפשר להכין ממנו לימונדה, לכבוש, לבשל, להכין עוגות, להשתמש כתרופת סבתא למחלות שונות ואפילו לנקות. הנה 10 דברים שאתם חייבים לדעת על לימון.

 

1. לימון משפר מצב רוח

ידעתם שמספיקה הרחת הלימון בכדי לשפר את מצב הרוח שלכם פלאים? בארומותרפיה משתמשים בלימון למצבי דיכאון וחוסר שמחת חיים. אז גם אם אתם לא אוהבים את החמיצות של הלימון, לפחות תריחו אותו.

 

2. לריפוי פצעים וחתכים

ללימון תכונות של חיטוי וריפוי. אם יש לכם פצע בפה למשל ותאכלו לימון, תרגישו צריבה קלה שאחראית לטפל בפצע. אם יש לכם פצעים במקומות שונים, פשוט תמרחו עליהם לימון והפצע יגליד טוב יותר. הלימון יעיל גם לטיפול בדלקות חניכיים.

 

3. שפע של ויטמין C

בלימון יש 40% ויטמין C מהכמות היומית שדרושה לגוף. ב-5 כוסות לימונדה טבעית ללא סוכר תקבלו את הכמות היומית של ויטמין C שהגוף זקוק לו. ויטמין סי מחזק את מערכת החיסון.


4. שתו לימונדה למניעת עצירות וסרטן

בכוס לימונדה קרה ומרעננת ללא סוכר יש רק 10 קלוריות! הלימונדה תמנע התייבשות והיווצרות אבנים בכליות, היא תתרום לספיגה טובה יותר של הברזל מהמזון, עשירה באנטיאוקסידנטים ומונעת סרטן.

 

לימון
לימון | צילום: אינסטגרם

5. במקום ספר, במקום קוסמטיקאית

סובלים מפיגמנטציה? ללימון תכונות שמבהירות את העור תוך כדי הסרת תאי עור ולכן מומלץ להכין מסכות לפנים מלימון. חוץ מזה, בעבר נשים שרצו להבהיר את שיערן מרחו לימון על השיער, ישבו כחצי שעה בשמש, והלימון הבהיר את שיערן. בקיצור, לימון מוסיף גם ליופי.

 

6. לטיפול בהצטננות

אכילת ושתיית מיץ לימון מדי יום תחזק את המערכת החיסונית ותמנע את הצטננות החורף. וזאת בזכות הכמות הגבוהה של ויטמין C, שהוא אנטיאוקסידנט מופלא.


7. לחיזוק מערכת העיכול

משתמשים בלימונענע כדי לשפר ולחזק את מערכת העיכול ולמנוע את תופעת הגזים המטרידה. הלימון מקל גם על תופעת הצרבת ובחילות בהיריון.

 

8. לניקוי רעלים

התחילו את הבוקר עם מים חמימים עם לימון, שישפרו את זרימת הדם, יעזרו לירידה במשקל, לניקוי רעלים, לשיפור מצב העור ולאיזון רמות הסוכר.