עוד לא נדבקתם בג'וק? 8 דרכים להתמכר לריצה

כמה מכם מסתכלים על רצים מהצד ולא מבינים ממה הם מתלהבים? למה יש להם את הניצוץ הזה בעיניים והם לא מפסיקים לפאר את הריצה? כך תיכנסו בקלות לטרנד שכבש את העולם

8 דרכים לאהוב ריצה, אינסטגרם שרון ינובסקי קפלן
8 דרכים לאהוב ריצה, אינסטגרם שרון ינובסקי קפלן | צילום: אינסטגרם שרון ינובסקי קפלן

נדמה שלאחרונה כולם מדברים, חיים ונושמים ריצה, קונים את נעלי הריצה הכי יפות, רצים בקבוצות ונרשמים למירוצים בארץ ובעולם. ריצה היא פעילות בסיסית, ממש יומיומית, מי לא רץ כשהוא מאחר לאוטובוס, לפגישה או ברמזור כשהוא מתחלף לפתע? אבל כמה מכם הופכים אותה למרכז חייכם, לאתגר אמיתי, ליעד שאפשר לכבוש?

 

לריצה מתמשכת וקבועה יש המון יתרונות בריאותיים כמו שיפור סיבולת לב ריאה, חיזוק מערכת החיסון, ירידה במשקל, חיטוב הגוף, שיפור הריכוז והעירנות, והשפעה חיובית על כל תחומי החיים. ריצה היא סוג של מדיטציה עבור אנשים רבים, פינה שקטה שאפשר לברוח אליה, אצל אחרים היא יכולה להיות מפגש חברתי, או אפילו דייט זוגי. הנה 8 דרכים שיעזרו לכם להתאהב גם.

 

1. יעד

בלי יעד הגיוני קשה מאוד להצליח, לכן שימו לעצמכם יעד קל שאתם מאמינים שתצליחו לבצע אותו כמו למשל: לרוץ קילומטר אחד בכל יום במשך שבוע, או להצליח לרוץ 20 דקות ברצף, או להגיע ל-5 קילומטר. אל תציבו לעצמכם יעד שתתאכזבו לגלות שלא תצליחו לעמוד בו. כשתגיעו ליעד, תציבו יעד חדש.

 

2. חברה מתאימה

תשאלו את עצמכם מה יעשה לכם יותר טוב: לצאת עם האוזניות לבד אל הפארק, להירשם לקבוצת ריצה, לראות סדרת טלוויזיה במכון הכושר בזמן שאתם רצים, לצאת לדייט עם בן הזוג תוך כדי ריצה או למצוא חברה עם יעד משותף? אם לא תענו על השאלה הזאת, תתקשו בהתמדה.

 

3. תכנון נכון של ארוחות ושתיית מים

גופנו מורכב ברובו ממים, ואם לא נשתה לפני ואחרי נרגיש לא טוב ויקח לנו יותר זמן להתאושש. תכננו את הארוחות שלכם, וגם את שתיית המים לפני ואחרי הריצה. אל תאכלו ארוחה כבדה לפני ריצה כי היא תגרום לכם להרגיש רע בריצה. קפה ותמר בהחלט יספיקו לפני ריצה קצרה. לאחר הריצה, גם אם אתם לא מרגישים רעבים, מומלץ למלא את הגוף באנרגיות ולאכול ארוחה מאוזנת שכוללת את כל מרכיבי המזון.

 

 

4. תכנית אימונים

כמו שאנחנו צריכים יעד, אנחנו צריכים גם תכנית המותאמת לנו באופן אישי. מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם להגיע למטרה שלכם, ידחוף אתכם ויריץ אתכם קדימה לפחות בהתחלה. כמו שאי אפשר להצליח בדיאטה ללא תפריט, כך לא תוכלו לכבוש יעד בלי תכנית ריצה.

 

5. חיזוק

שלבו את הריצה עם תרגילי חיזוק כמו שיעורי עיצוב וחיטוב, עבודה בחדר הכושר, TRX או יוגה. בשביל להתאהב בריצה אתם צריכים ליהנות ממנה, ותוכלו ליהנות ממנה יותר כשיהיה לכם קל והגוף יהיה חזק. בנוסף, חיזוק מתמיד ימנע מכם פציעות מיותרות.

 

6. תנאי ריצה

לכל אחד אחר דרושים תנאים אחרים בשביל לאהוב את הריצה ולהתמיד בה. אוהבים לרוץ בחוץ? תרוצו בשעה שאינה חמה מדי או קרה מדי, בחרו בתנאי ריצה שמתאימים לאופי שלכם. גוונו בין הריצה בחוץ לפנים ונסו לא לצאת לריצה אחרי יום ארוך כשאתם תשושים.

 

7. מעקב

כדי לראות שיפור ולהתמכר באמת אתם חייבים שיטת מעקב. הדרך הכי פשוטה שלא דורשת הוצאות כספיות מיותרות, היא פשוט להוריד את אחת מאפליקציות הריצה ולהתחיל. רוב האפליקציות שיש היום נותנות את כל המדדים הדרושים לכם החל משריפת קלוריות, זמנים, קילומטראז' וקצב.

 

8. אבזור מתאים

אם אתם רוצים להתחיל לרוץ, אל תתקמצנו על זוג נעלי ריצה איכותיות שנוחות לכם (תמדדו), שלא לוחצות, וחצי מידה ממה שאתם נועלים בדרך כלל. כדאי שיהיו כמה שיותר מאווררות. חפשו בגדים נוחים, קלילים ומנדפי זיעה. ככל שיהיה לכם יותר קל ונוח - תהנו יותר.