מלחיץ: זה מה שקורה לגוף שלנו כשאנחנו מפסיקים להתאמן

חושבים להבריז מהאימונים באוגוסט כי חם? מחקרים חדשים מצאו שזה הרבה יותר מסוכן לכם ממה שדמיינתם

כושר
כושר | צילום: אינסטגרם

יש מצבים בהם אנחנו מתקשים לצאת לאימון בגלל החום, הלחות, החופש ושאר סיבות שמשאירות אותנו בבית. מחקרים חדשים מצאו שההישארות הזו בבית וההתחמקות מהאימונים גם אם זה לזמן קצר, עלולה להזיק לגוף שלכם. שון פורטל מסביר.

 

מאמר שהתפרסם בכתב העת ניו יורק טיימס מציג שני מחקרים שבדקו מה קורה לנו כשאנחנו לוקחים פסק זמן מאימוני הכושר שלנו. כשאנחנו מתאמנים, הגוף לוקח את האוכל שאנחנו אוכלים ובעיקר את הסוכר, אל תאי השריר. אבל כשהשריר לא פעיל, הוא אוגר את המזון והסוכר במאגרי השומן. מדובר בתהליך מהיר, כך שלמרות שנדמה לנו שהפסקה של שבועיים לא תעשה לנו כלום - היא עושה הרבה יותר.

 

ברגע שתאי השומן מקבלים את המזון הזה, הוא מפתח רעילות וזה הבסיס לכל המחלות שאתם מכירים. ולכן, השמנה היא מחלה, כך טוען פורטל. המחקרים החדשים הוכיחו שאחרי שבועיים של ישיבה ישנה עליה של רמות הסוכרים בדם, השומנים והכולסטרול. ראו שאנשים שיש להם גם נטייה גנטית, יש להם יותר סיכוי לפתח השמנה בטנית וסוכרת.

 

המסקנה: נסו לא לעשות הפסקות יזומות מפעילות גופנית שלא לצורך. אם יש לכם איזו שהיא בעיה בגוף כמו בברך או בקרסול, המשיכו להתאמן בסוגי פעילויות שלא מפעילות את האזור הפצוע. התאמנו כדרך חיים