מתאמנים ולא מרזים: 5 דברים שרובנו לא יודעים על אימוני כושר

למה אתם כל הזמן מתאמנים ולא מצליחים לרזות, מי אמר לכם שאנשים מתאמנים צריכים לאכול חלבונים רק אחרי אימונים ומה עדיף: אימון קצר וקורע או ארוך ומייגע?

כושר
כושר | צילום: אינסטגרם

אי אפשר לעבוד עלינו יותר. דיאטות בזק, אבקות ושאר כדורים הם לעצלנים בלבד. כבר מזמן הבנו שדיאטה זאת מילה שהומצאה על מנת שתוציאו יותר כסף על מה שאתם יכולים לדאוג לו בעצמיכם - אורח חיים בריא, וספורט בלי זיעה לעולם לא יגרום לכם לחיטוב. אם אתם מתאמנים זמן רב ולא רואים תוצאות, לא סגורים מה אורך האימון שנחוץ לחיטוב, ומה אוכלים מתאמנים - מוטב שתקראו את זה ותקנחו בשייק חלבונים.

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

1. מתאמנים ולא מרזים?

יש להפריד בין דיאטה לבין ספורט לחלוטין, כלומר: אם אתם סובלים מעודף משקל או שכמה קילוגרמים מעיקים לכם על החיים, תאכלו בריא ומאוזן. תדאגו לאכול כל 3 שעות, תכניסו פחות קלוריות לגוף, ואלו שכן תכניסו מומלץ שיהיו ממקורות בריאים ומזינים וללא מאכלים מעובדים, מטוגנים, מתוקים וכו'. בנוסף ובמקביל התאמנו כדי לשמור על כושר, כדי להיות חיוניים יותר, בריאים, שמחים וחזקים. החיטובים וההרזייה מגיעים כשמנהלים אורח חיים בריא ומאוזן ללא הרעבות נקודתיות ובולמוסים איומים. אימון אחד בשבוע לא יגרום לכם לרזות, ובטח לא אם לא תשמרו על תזונה.

 

2. אוכלים חלבונים רק אחרי אימונים

אנשים שמתאמנים בקביעות צריכים לחלק את ארוחות החלבון שלהם לאורך כל היום ולא להעמיס על הגוף חלבונים רק לאחר אימון כושר. על מנת שהשרירים לא יתדלדלו, מומלץ לפנק אותם בארוחת חלבון כל 3 שעות לפחות. מתאמנים רבים שמעוניינים להעלות את מסת השריר שלהם ולהתחטב, אינם מבינים מדוע זה לא קורה כאשר הם שותים שייק חלבון לאחר אימון ובשאר היום הם אוכלים מעט ולא מקפידים להזין את השריר בדלק שיגרום לו לגדול.

 

אופציות מומלצות לארוחות חלבון:

- סלט טונה/עוף + אבוקדו + בטטה

- דג סלמון + ירקות ירוקים מוקפצים

- סלט + 2 כפות קינואה + 2 כפות עדשים שחורות

- לחם שיפון עם חומוס וטחינה

- חביתת חלבונים עם ירקות ירוקים + בטטה/דלעת/קישוא מגורד

 

כל אחד והשבתות שלו..

A post shared by @ sharon_yanovski on

 

3. מה עדיף: אימון ארוך או קצר?

תלוי בסוג האימון ובמטרתכם. אם מטרתכם היא חיטוב, אימון של 40-45 דקות הוא לגמרי מספיק בתנאי שהוא עצים מספיק וגורם לכם למצות את האימון. טעות נפוצה לחשוב שככל שהאימון הוא ארוך יותר הוא אפקטיבי יותר. מנוחות מרובות ומריחת האימון בסופו של דבר לא יובילו לתוצאות. אם אתם מתאמנים למרתון, ברור שיהיו לכם ריצות נפח ארוכות, אז תצטרכו לדאוג לדלק לגוף לאחר 45 דקות, על מנת לא לאבד מסת שריר ולספק לו אנרגיה.

 

4. עושים רק אירובי

הרבה אנשים משקיעים זמן רב באימוני אירובי ומזניחים את אימוני הכוח. אלו שאמורים לבנות את מסת השריר ולגרום לגוף להיראות יותר חטוב. חשוב להבין גם שאימוני אירובי גורמים לנו הרבה פעמים להרגיש רעב מוגבר. אז מה עושים? לא מוותרים על מינימום פעמיים בשבוע אימוני כוח, ממשיכים עם אימוני האירובי, אבל מקפידים על תזונה נכונה נטולת בולמוסים.