לחיזוק וחיטוב: 5 דברים שחייבים לדעת על טופו

חושבים שטופו הוא מאכל לצמחונים בלבד? ממש לא! כמה קלוריות בטופו, למה הוא כל כך בריא לכם ולמה הוא מומלץ בדיאטה?

טופ
טופ | צילום: fotolia

הסויה, ממנה מכינים את הטופו, היא בעצם קטניה עשירה בחלבון, סיבים ותכונות אנטי מסרטנות. נכון שהטופו הוא תחליף מושלם לצמחונים וטבעונים שאינם אוכלים בשר ומוצרים מין החי אבל לא רק, הנה 5 סיבות עיקריות לשלב את הטופו בתפריט שלכם. וכן, הוא יכול להיות טעים עם הטיפול הנכון.

 

1. טופו לשרירים

הטופו הוא תחליף מצויין למנת עוף או בשר כיוון שיש בו כמות גבוהה של חלבון (כ-23 ג' חלבון ב-150 גרם= חצי חבילת טופו). אם אתם עושים פעילות גופנית מאומצת, כדאי שתשלבו טופו בתפריט השבועי שלכם.

 

2. כמה קלוריות יש בטופו?

הטופו יחסית דל בשומן ועשיר בחלבון, יש בו 76 קלוריות ל-100 גרם והוא עשיר בסיבים תזונתיים המשביעים לאורך זמן, מה שגורם לו להיות ידידותי לדיאטה.

 

טופו(אינסטגרם )
טופו(אינסטגרם ) | צילום: אינסטגרם

3. להגנה על הלב

הטופו עשיר בחומצות שומן חיוניות ובעיקר מסוג אומגה 3. הטופו תורם לשמירה על כלי הדם והלב, ונמצא יעיל גם לאנשים עם כולסטרול גבוה.

 

4. לתסמיני גיל המעבר

בסויה יש הורמונים נשיים, שנמצאו מקלים על תסמיני גיל המעבר וPMS. הורמונים אלו הנמצאים בסויה מועילים גם במצבי גלי חום וירידה בצפיפות העצם. למרות שהיו מחקרים לכאן ולכאן בהקשר לסויה ולסרטן, נראה כי לסויה תפקיד מגן מפני סרטן השד וסרטן רירית הרחם.

 

5. לחיזוק הגוף

פולי הסויה, מהם מכינים את הטופו, מכילים כימיקלים צמחיים בשם איזופלבונים, המשמשים כחומרים נוגדי חמצון, מחזקים את המערכת החיסונית ומונעים מחלות.