לא תאמינו כמה בריאות יכולה להוסיף לכם אוזן המן ביום

איזה מילוי הכי בריא, כמה קלוריות תעלה לכם אוזן אחת תמימה ואילו ערכים תזונתיים תקבלו מהמאכל המסורתי? זה מה שקורה לגופכם שאתם מנשנשים אוזני המן

5 דברים שחייבים לדעת על אוזני המן
5 דברים שחייבים לדעת על אוזני המן | צילום: קית גלסמן

הן נראות תמימות כמו עוד כמה עוגיות, אבל תוספת של 2-3 אוזני המן ביום תגרום לכם להעלות לא מעט במשקל במהלך החג, ואל תשכחו את משלוחי המנות בנוסף. מה מכילות אוזני המן, איך אפשר להפוך אותן לבריאות ובאיזה מילוי עדיף לבחור?

 

כמה קלוריות באוזן המן?
באוזן אחת ממוצעת בין 120-260 קלוריות, תלוי בגודלה, בכמות הסוכר, השומן ובמילוי כמובן. רוב הקלוריות מגיעות מהבצק, שמכיל כמויות של חמאה והיום בגלל המבחר הגדול, האוזניים הקנויות מתחרות על קיבתינו ולכן כדי שנרצה לאכול מהם, שמים לנו כמויות גדולות של חמאה וסוכר. אוזן גדולה עשויה להגיע ל-300 קלוריות. אוזני ההמן דלות בחלבון ועתירות בפחמימות ושומנים ולכן מומלץ להמעיט בצריכתן.

 

אז מה כן בריא באוזניים?

באוזן המן שתקנו בקונדיטוריה או במכולת השכונתית יש בעיקר שומנים וסוכרים. הנחמה היחידה באוזני המן הם המילויים כמו הפרג והתמרים, אבל גם הם מלאים בסוכרים שאינם בריאים. זה לא אומר שעכשיו מוותרים על מנהגי החג, אולי רק מסתפקים באחת בלבד ולא בכל יום.

 

איך אפשר להפוך את אוזני ההמן לבריאות?
אתם יכולים לוותר על הקנייה בחוץ, שהיא כמובן הכי קלה ולהכין לכם אוזני המן בבית. מחליפים את הקמח הלבן בקמח מלא, מוסיפים יוגורט, את הסוכר מחליפים בסילאן או בדבש ומורידים מכמות החמאה או שמחליפים בשמן סויה.

 

איזה מילוי הכי בריא?

מילויי השוקולד/חלבה/קרמל ברוב המקרים הכי פחות בריאים, מהסיבה שהם מכילים בעיקר כמויות גדולות של סוכר. התמרים והפרג עדיפים בתנאי שלא מוסיפים להם סוכר. בתמרים ופרג כמויות גבוהות של סידן, מומלץ לאכול מהם לפני פעילות גופנית (בכלל מומלץ לעשות פעילות גופנית אם אכלתם אוזן המן), הם יספקו לגוף ולשרירים אנרגיה זמינה וויטמינים.

 

אז למה בכל זאת לאכול אוזני המן?
אם אתם מחליפים את העוגיות והמתוקים באוזן המן אחת ביום, אומנם תוסיפו לכם כ-200 קלוריות בממוצע, אבל תקבלו קינוח עשיר, משביע (אם תבחרו בקמח מלא), עשיר בסיבים תזונתיים, התמרים מטיבים עם מערכת העיכול ועשירים במגנזיום. הפרג גם טוב ללב, לנדודי שינה ולחיזק העצמות.