מזעזע: למעלה מ-20% מכל מקרי המוות מסרטן קשורים לטבק

האגודה למלחמה בסרטן פרסמה הבוקר כי למעלה מחמישית מכל מקרי המוות מסרטן קשורים לטבק, ומציעה למנוע מקרי מוות עתידיים באמצעות העלאת מיסים

סיגריה מסרטנת
סיגריה מסרטנת | צילום: אימג'בנק

אם עדיין לא הפסקתם לעשן, אולי הידיעה הבאה - שפרסמה הבוקר האגודה למלחמה בסרטן - תגרום לכם לפחות להוריד מינונים משמעותית.

 

מהאגודה נמסר שכ-20% ממקרי המוות מסרטן מקורם מטבק, ולטענתם יש להעלות את המיסים על מוצרי הטבק כדי לגרום להם להיות פחות נגישים.

 

"הוכח כי מיסים ומחירים גבוהים הם הגורם היעיל ביותר לעידוד מעשנים להפסקת עישון ולמניעת התחלת עישון והתמכרות אליו, בקרב הנוער", כך נכתב בהודעת האגודה, "ועם זאת, בישראל המיסוי על מוצרי הטבק, בייחוד על טבק לגלגול וטבק לנרגילה, נמוך מדי".

 

עוד נמסר מהאגודה למלחמה בסרטן: "אנו מחויבים לפעול להפחתת הנטל הפיזי, הרגשי והכלכלי של מחלת הסרטן בישראל. לכן אנו תומכים במדיניות המסייעת במניעת סרטן, משום שבפן האנושי והכלכלי מניעה היא הצעד החשוב ביותר, שחוסך עלויות וחיי אדם. טבק הוא גורם סיכון מוביל לסרטן הניתן למניעה, ויש כלים - בייחוד מיסוי גבוה - אשר הוכחו כמפחיתים את השימוש בטבק. אנו קוראים לממשלה להעלות את המיסים על כל מוצרי הטבק לרמות המומלצות על ידי ארגון הבריאות העולמי. עליית המס תייקר את מוצרי הטבק, תהפוך אותם לפחות זמינים, ותגרום להפחתת שיעורי השימוש בהם וההתמכרות אליהם".

 

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מוסיפה: "מיסים ומחירי טבק גבוהים מהווים אמצעי שהוכח כיעיל הן לבריאות הציבור והן לכלכלה. הם עשויים לסייע להפחית את סוגי הסרטן הניתנים למניעה ומקרי מוות בטרם עת. כמו כן, הם מאפשרים לממשלה לגייס כספים עבור מערכת הבריאות, כולל לטיפול במחלת הסרטן".

 

תגידו ביי לסיגריות
תגידו ביי לסיגריות

5 טיפים להפסקת עישון

 

1. חישבו על הכסף - נסו לשים את הכסף שאתם מוציאים על סיגריות במשך חודש בקופה קטנה. החליטו שאת הכסף הזה אתם משקיעים במשהו שיעשה טוב לבריאות שלכם כמו למשל סדנת ניקוי רעלים, חופשה או יוגה.

 

2. החליפו התמכרות בהתמכרות - נמצא שספורט כמו הליכה או ריצה עשויה לעזור לגמילה מעישון. מתחשק לכם לעשן סיגריה? צאו להליכה מהירה או לריצה, אפילו קצרה, עד שתיכנסו לכושר, שזו לגמרי התמכרות בריאה.

 

3. הסכימו לקבל עזרה - אם קשה לכם לעשות את זה לבד, יש היום מספיק קבוצות שיוכלו לסייע לכם בדרך. העיקר שתחליטו. הדרך משם להצלחה, פשוטה יותר ממה שאתם חושבים.

 

4. היכונו ליום הגדול - שימו לעצמכם דדליין להפסקה, והפכו אותו לאירוע משמעותי בחייכם. היערכו מראש עם ירקות חתוכים, מסטיקים אם יש צורך, או פירות בריאים. החליפו הרגל מזיק בהרגל בריא, ואל תתפתו לאכילת ג'אנק במקום הסיגריות.

 

5. ספרו לחברים - הכינו את הסביבה שלכם שאתם בדרך לגמילה. ספרו לכמה שיותר אנשים, הרי לא תרצו לאכזב אף אחד. בקשו מהם הבנה ותמיכה בדרך.