זה מה שיקרה לגופכם אם תאכלו חצי אבוקדו ליום

האבוקדו יעשיר לכם את עור הפנים, ישפר את חיי המין, ישמור על לחץ דם תקין, יגן על העיניים, ויעזור לכם לרזות, הנה 10 דברים שחייבים לדעת על אבוקדו

אבוקדו
השתכנעתן? | צילום: fortolia

מחקר שבדק את הקשר בין צריכת אבוקדו לאיכות התזונה, צריכת קלוריות, משקל גוף וגורמי סיכון לתסמונת המטבולית, הראה כי צרכני האבוקדו היו בריאים יותר ובעלי איכות תזונה טובה יותר. צרכני האבוקדו היו בעלי משקל גוף נמוך יותר, היקף מותנים נמוך יותר, צורכים יותר פירות וירקות, דגנים מלאים ויטמינים ומינרלים, ובעלי סיכון מופחת לתסמונת המטבולית. הנה עוד עשרה דברים שכדאי לכם לדעת על האבוקדו


1. לשיפור חיי המין

האבוקדו הוא פרי עץ סובטרופי ירוק-עד ממשפחת העריים המונים כ-15 זנים. שמו של האבוקדו בא מהשפה האצטקית, שבה קוראים לו "ahuacatl". משמעות המילה היא אשכים, כנראה בגלל הדמיון בצורה והאמונה שהפרי נותן סגולות מיניות. וזה לא סתם, יש אומרים שאכילה יומיומית של אבודו מרימה את הלבידו לרמות גבוהות, אז נסו בעצמיכם.

 

2. קוסמטיקאי טבעי

האבוקדו מכיל כמות גבוהה מאוד של שומן, כ-16%, אשר חיוני לעור הפנים. האבוקדו גם עשיר בוויטמין E המסייע לעור לשמור על הלחות הטבעית שלו, ובכך עוזר במניעת הקמטוטים.

 

3. תורם לתחושת שובע

מחקר אשר בדק את השפעת אבוקדו בארוחת צהרים על תחושת השובע והרצון לאכול, מצא כי תוספת חצי אבוקדו בארוחת צהרים תרם לתחושת שובע והוריד באופן משמעותי את הצורך לאכול לאחר מכן.

 

4. שמירה על לחץ דם תקין

האבוקדו עשיר באשלגן והינו מינרל אשר תורם לאיזון לחץ הדם. מחקרים מציגים קשר ישיר בין צריכת אשלגן גבוהה וירידה בלחץ דם, אך לא מומלץ לאנשים עם מחלת כליות או הנוטלים תרופות המעלות את רמת אשלגן.

 

5. יעיל לאיזון השומנים בדם

האבוקדו עשיר בחומצת שומן חד בלתי רווי, ומחקרים אשר בדקו צריכת אבוקדו כחלק מתזונה בריאה לעומת תזונה בריאה ללא צריכת אבוקדו, הציגו ירידה בכמות הכולסטרול הכללית, ירידה ברמות השומנים בדם, ורמות הכולסטרול ה"רע" LDL.

 

סלט אבוקדו
סלט אבוקדו | צילום: אינסטגרם

6. עשיר בסיבים תזונתיים

חצי אבוקדו מכיל כ-5 גר' סיבים תזונתיים, כאשר מחציתם סיבים מסיסים. סיבים מסיסים תורמים לבריאות מערכת העיכול, תחושת שובע לאורך זמן, מורידים את ספיגת הכולסטרול ותורמים להורדת הסיכון לסרטן מעי גס.

7. תורם לספיגת ויטמינים ונוגדי חמצון

ישנם ויטמינים מסיסי שומן A,D,E,K אשר צריכים שומן על מנת להיספג, כמו גם נוגדי חמצון נוספים ביניהם הקראטונאידים. שילוב אבוקדו בסלט או בארוחה יכול לשפר את ספיגת ויטמינים ונוגדי חמצון אלו.


8. הגנה על העיניים

האבוקדו מכיל נוגדי חמצון הנקראים לוטאין וזאקסנטין התורמים לבריאות העין. נמצא כי אנשים עם רמות גבוהות של לוטאין וזאקסנטין בדם הם בעלי סיכון נמוך באופן משמעותי לפתח מחלות עיניים.

9. עשיר בחומצה פולית

אבוקדו קטן מכיל כ25% מהצריכה היומית המומלצת של חומצה פולית. חומצה פולית חשובה לבניית תאים חדשים, מניעת מומים מולדים ומסייעת לבניית כדוריות דם אדומות ומניעת אנמיה. כמו כן, בשנים האחרונות נמצא כי יש לחומצה פולית קשר במניעת סרטן מעי הגס, תרומה להורדת רמות הציסטאין והגנה על הלב והמוח.

10. עשיר בפיטוסטרולים

פיטוסטרולים הם מרכיבים צמחיים הדומים במבנה לכולסטרול. הם מתחרים על הספיגה במעי, ובכך מורידים את ספיגת הכולסטרול בדם ומסייעים להורדת רמות הכולסטרול.

 

הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי