מעוררת השראה: אלונה חלתה בפרקינסון - והתחברה מחדש לכושר ולזוגיות

אלונה גולן סדן בכתה 3 ימים לאחר שאובחנה כחולת פרקינסון, אבל אז החליטה להילחם במחלה: היא התחילה לעשות כושר כמה פעמים בשבוע, והוציאה ספר על התמודדותה

אלונה גולן סדן, חולת פרקינסון שכתבה ספר על המחלה
אלונה גולן סדן, חולת פרקינסון שכתבה ספר על המחלה | צילום: חדשות עשר

אין שום דבר מצחיק במחלה על הפרקינסון, אבל ספר חדש נקרא "פרקינסון? הצחקתם אותי".

 

כתבה אותו אלונה גולן סדן, והיא מתארת את הימים שעברו מאז גילתה לראשונה שהיא חולה בפרקינסון. ידיה רועדות במקצת, אבל זה הכל - והיא מתמודדת עם המחלה עם הרבה הומור טוב.

 

"כתבתי כי אני בנאדם שכותב, הייתי עיתונאית הרבה שנים - זה לא ספרי הראשון, היה גם רומן בשם 'מעטפות ריקות' שיצא לפני חמש שנים. כשאני קמה באמצע הלילה והסיפור מתחיל לכתוב את עצמו לבד, אני יודעת שייצא מזה ספר, כמו הספר הזה. התחלתי לראות דברים מצחיקים. כשאני צוחקת זה פחות כואב", היא אומרת לירון לונדון. "לאט לאט ראיתי שההומור הפרוע שלי לא מספיק, לפעמים, אז החלטתי לתת לספר ערך מוסף ופניתי לנוירולוג פרופ' ניר גלעדי, לפסיכולוג, ולאחרים".


תרופות העתיד: האם יהיה אפשרי להעלים מהעולם את הפרקינסון?

למה מחלת הפרקינסון לא מאפשרת קבלת תו נכה?

לב זהב: אנה ארונוב מלמדת חולי פרקינסון לרקוד

 

אלונה גילתה את מחלתה במקרה. "רעדתי, היו לי חולשות בגפיים, כתב היד שלי הלך והשתנה ונעשה בלתי קריא, התחיל להיות לי קשה לקום מכסא וחשבתי שזה בגלל שאני מזדקנת. אחת לשנתיים הייתי הולכת לנוירולוג שאמר לי שזה לא פרקינסון, עד שהגעתי למומחה שאמר לי עוד לפני הבדיקה שאני סובלת מהמחלה, ואובחנתי כחולה".

 

שלושה ימים בכיתי, זו לא מחלה נחמדה ואין לה תרופה - אבל הבנתי שאפשר לעכב אותה. זה קורה עם המון פעילות גופנית, בין היתר. כבר שנתיים אני הולכת בחדר כושר, עושה צ'י קונג ופלדנקרייז, שיעורי תנועה מיוחדים לחולי פרקינסון, ריקודים סלוניים מיוחדים עם בן הזוג שלי - והצלחתי להתחבר מחדש להומור שיש לי, לשמחת החיים שיש לי, וגם זה מאוד מאוד עוזר לי להתמודד".

 

לגולן-סדן קרו הרבה דברים טובים, היא טוענת, בעקבות המחלה. "הספר זה אחד מהם. השני זה זוגיות מחוזקת ונהדרת עם בן הזוג שתומך בי בכל רגע ובכל שעה. בדרך כלל התהליך של ספר הוא להדפיס, לקרוא ולשלוח למוציאים לאור. הפעם שלחתי לראשון שהסכים לקבל בדואר אלקטרוני, הוצאת פוקוס, הם החליטו לפרסם את זה - והשאר, היסטוריה".