שימו לב: כך תזהו נקודות חן בעייתיות בעור שלכם

כיצד תדעו שנקודת החן שגיליתם אינה סכנה לסרטן העור? שימו לב לגודל, לצורה, וגם אם מדובר בנקודת חן חדשה שמופיעה, בעיקר מגיל 40 ומעלה. מומחית מסבירה

הסרת שומה
הסרת שומה | צילום: fotolia

מעבר לנקודות החן הישנות שלנו, האם גם נקודות חן חדשות יכולות להוות סיכון? ד"ר גילה איזמן נלקנבאום, אחראית במרפאה לאבחון מוקדם של סרטן בבית החולים איכילוב, מסבירה איך תזהו שומות בעייתיות בעור.

 

על פי ד"ר איזמן נלקנבאום, "מחקר שפורסם לאחרונה - שמאשש נתונים שהכרנו מזה מספר שנים - גורס כי שני שליש מהמלנומות, מקרים של סרטן העור, מופיעים כנקודות חן חדשות. עד היום היינו אומרים לבדוק נקודות חן קיימות, אבל שני שליש מהמלנומות מופיעות כנקודות חדשות".

 

>> לכתבות נוספות בנושא

10 דברים שחייבים לדעת על קרם הגנה

לגלות מוקדם את הסרטן: 10 סימנים שחייבים לבדוק

מחקר: עגבניות מסייעות במניעת סרטן העור

 

ההוראה היא שכל אדם צריך להיבדק על ידי רופא עור פעם בשנה, כדי לעבור סקירה כללית של נקודות החן. "עלינו גם להכיר את נקודות החן, כדי לדעת אם יש בהן שינויים. אילו נקודות חן עלולות לעורר חשד? כאלה שקוטרן גדול מ-6 מ"מ; כאלה שיש בה מעל שלושה צבעים; כאלה שהגבול שלה לא חד, יש בה 'שינוצים', היא לא עגולה ויפה; נקודות חן שמדממות או מגרדות - כל אלה צריכות לעורר חשד. הדבר החשוד ביותר היא נקודת חן שאתם מכירים ועברה שינוי - זה אחד המדדים החשובים ביותר - או אם אתם מעל גיל 40 והופיע נגע חדש".