מנסים להרזות ואין קוביות בבטן? זה מה שאתם עושים לא נכון

האם מספיק לאכול בריא? האם צריך להשקיע יותר באימוני כוח או באימונים אירוביים? ולמה יש כאלה שמורידים במשקל אבל נשארים עם כרס? ד"ר יאיר להב מסביר הכל

גבר עם קוביות
גבר עם קוביות | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

איך גורמים לכך שהבטן שלנו תהיה שטוחה, חטובה ואולי שאפילו יהיו בה ריבועים? יאיר להב, דיאטן קליני ופיזיולוג, מסביר.

 

"אנחנו מדברים על משהו כל כך פשוט, ואנשי מקצוע שמתמחים בפיזיולוגיה ומאמץ, לנו הדברים נראים לכאורה פשוטים", אומר להב, "ובכל זאת אנשים נופלים בטעויות והתעסקויות שונות באימון גופני בנסיונות לשטח בבטן. אם אתה מכיר אנשים שהם רזים-שמנים, הוא רזה אבל עם בטן קטנה שיושבת לו - אלה האנשים שמנסים להיפטר מהשומן סביב בטנם, ויש הרבה טעויות.


>> לכתבות נוספות בנושא

חולמים על קוביות בבטן? תרגילים לחיזוק השרירים

לא תאמינו איך האמא עם הקוביות בבטן נראתה בהריון

איך המפורסמות משיגות קוביות בבטן?

 

"זרוע אחת היא זו של התזונה, השנייה של אימוני הכוח, והשלישית של האימונים האירוביים. כשמדברים על פיזור השומן, הוא גנטי - לכל אחד יש פיזור שלו, אחד יותר באיזור הבטן, אחד באגן וכו'. ברגע שאנחנו רוצים להפחית את כמות השומן שמפריעה לנו מבחינה אסתטית, הדבר הראשון והבסיסי הוא גירעון קלורי. זה כל כך פשוט. כל כך הרבה אנשים נופלים במלכודת הזו. אנשים באים ואומרים לי 'אני אוכל אוכל בריא ולא יורד במשקל'. זה כל כך פשוט וטריוויאלי - אנשים לא מבינים שזו מתמטיקה פשוטה, לא פיזיקה אלא פיזיולוגיה. בכל גיל ומצב שהוא, אם אתה אוכל בריא או לא בריא, צריך להפחית במשקל כדי להוריד את השומן הזה".

 

להב אומר שלא משנה באיזו דיאטה בוחרים, צריך בסופו של דבר להגיע לגירעון קלורי. "אם אתה לא יורד במשקל אתה מכניס כמות קלוריות שהיא מספקת לגוף שלך".

 

הזרועות הנוספות, כאמור, קשורות לאימונים. "אדם יורד 10 קילוגרם - אם הוא ירד את רובם או כולם בשומן, האיזור בבטן יקטן בכ-6 סנטימטרים. על כל קילוגרם, סנטימטר יורד באיזור הבטן. אבל איך הוא מוודא שזה אכן רק משומן, ולא יירד 3 קילו של שרירים ו-6 קילו של שומן? אנשים משקיעים שעות בספינינג, אירובי, אינטרוולים, זומבה, רכיבה על אופניים - זו בדיוק הצלע הקטנה ביותר מבין השלוש. צלע האירובי היא שולית וקטנה יחסית לאחרות".

 

אימוני הכוח, כאמור, הם משמעותיים יותר מהאירוביים. "כשאני אומר אימוני כוח, אני מבקש לשמר את רקמת השריר שאותו רזה לא יפחית במשקלו ויגיד 'אני מפחית במשקל, אני נראה חצי חולה ועדיין יש לי בטן'. אם הוא רוצה להפחית מהשומן עליו לשמור על מסת שרירי הגוף", אומר להב, "בכך שאני עובד על שרירי הגוף בחדר הכושר, עם משקולות, בכך אני שומר על רקמת השריר, אף בונה אותה, ואם איבדתי 10 קילוגרם סביר להניח שרובם יהיו משומן, לא משריר. ואז ארד ב-10 קילוגרם של שומן, ב-10 סנטימטר מהבטן".