תגלית: התולעת המסוכנת שמסתתרת בסושי שלכם

תולעת בשם אניסאקיס, שגורמת לכאבי בטן עזים, הולכת ומתפשטת בעולם המערבי בדגים נאים, על פי דיווח בכתב עת רפואי חשוב. עד כמה היא מסוכנת? פרופ' קרסו מסביר

סשימי טונה אדומה
סשימי טונה אדומה | צילום: fotolia

אזהרה לחובבי הדגים הנאים: בימים האחרונים התגלה בליסבון מקרה של חיידק הנקרא אניסאקיס - תולעת, טפיל שנמצאה במעי החולה לאחר שאכל דגים. ביפן, כ-3,400 איש בשנה נדבקים מאותו פרזיט.

 

המקרה, עליו דווח בכתב העת החשוב BMJ Journal, אובחן לאחר שהחולה הגיע לבית חולים בבירת פורטוגל. הוא סבל מ"כאבים חדים בחלק העליון של הבטן, הקאות וחום נמוך, ורגישות בשרירי הבטן", כתבו הרופאים על פי הפרסום.

 

>> לכתבות נוספות

בחיים לא תאמינו איזה משקה גורם לצלוליטיס

איך גיוון יכול לעזור לכם לרזות?

מזעזע: גושי עובש נמצאו במשקה הפופולרי הזה

 

"גם בקיץ וגם בימים חמים באביב, אם התנאים לשמירה על דגים אינם אידיאליים הם עלולים להתקלקל, אבל אלה לא מביאים לאותה תולעת - אלה תולעים שהדג נגוע בהם מלכתחילה", אמר הבוקר (שלישי) פרופ' רפי קרסו בתוכנית "דני רופ עד 10". "אם מקפיאים את הדג לשלושה ימים בתנאים קיצוניים, או שמחממים אותו מאוד, אפשר להרוג את הטפיל".

 

הטפילים הנמצאים בדגים נאים הם גם אחת הסיבות שלא ממליצים לנשים הרות לאכול סושי. "עם זאת, צריך לזכור שלא כל הזיהומים מדגים נאים מגיעים מאותן תולעים - אלא לעתים ממקומות אחרים", אומר קרסו.

 

הרופאים שפרסמו את המסמך על האניסאקיס הזהירו כי "יותר ויותר מקרים של הידבקות זוהו במדינות מערביות, עקב שינויים בהרגלי צריכת המזון שמובילים להתפשטותו".

 

התולעת, אגב, הוסרה מגופו של החולה בעזרת רשת מיוחדת, מה שהוביל להפסקה מיידית של הסימפטומים.