קנאביס מייד אין יזראל: כך משתלטים הישראלים על שוק הגראס בארה"ב

מסתבר שהשוק צמא למוצרי הקנאביס, והישראלים מסתערים על השוק ומייצאים אותו אל העולם. הכירו את הפיתוחים החדשים, מקפסולה עד מיני-מקרר שמגדל צמחים לבד

ילדים וסמים
ילדים וסמים | צילום: GettyImages/אימג'בנק

אופיר מוכר לאמריקנים את מה שנראה כמו מיני מקרר, אבל הוא למעשה החלום היבש של צרכני הגראס. בלוס אנג'לס כבר מוכרים את המוצרים של חברת איבנה הישראלית, שמציעה בין השאר תערובת לעישון שמטייבת את השפעת הגראס.

 

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

באותו הזמן פה ברעננה, משקיעים אמריקנים משתפים פעולה עם הישראלים שהקימו את חברת קנאביקס, שכבר עשתה לעצמה שם ברחבי העולם. ולא רחוק משם בגבעתיים, מנהל הפיתוח של החברה הישראלית סיפנוז, מגייס כספים בשאיפה. כן, בזמן שכמה מאיתנו נרדמו על איזו שאכטה, אומת הסטארט אפ הישראלית העלתה הילוך בהסתערות על שוק הקנאביס העולמי.

מפיתוחים חלקאיים מתקדמים של אופן גידול הצמח, דרך חברות ביו טכנולוגיה שעוסקות במיצוי, אידוי והשבחה של הסגולות שלו, ועד למוצרים נלווים לצריכה של קנאביס רפואי או לשימוש פרטי, המח הישראלי בשירות הסטלה האמריקנית.

 

לא קשה להבין איך הרעיון של מקרר לגידול אוטומטי של קנאביס הפך מהר מאד ללהיט שפותח אוטומטית גם את הכיס של המשקיעים ומסקרן את התקשורת ברחבי העולם, אבל כל זה לא היה מתאפשר אולי לולא הזרעים שנטמנו ארבע שנים קודם לכן, בשמיני בנובמבר שנת 2012 במדינת קולורדו.

יחד עם מדינת וושינגטון, קולורדו הפכה אז למדינה הראשונה בארצות הברית שמאשרת שימוש מלא בקנאביס, רפואי וביתי. עם אוכלוסיה של יותר מחמישה מיליון תושבים, זו היתה יריית פתיחה היסטורית.