לא רוצים לישון: זה מה שקורה לכם כשאתם בוחרים לנהוג עייפים

קפה לא תמיד יעזור: רבע מהציבור הישראלי הודה כי ניקר על ההגה, נהגי משאיות נשארים 20 שעות רצופות על הכביש, והתוצאה - חמישית מתאונות הדרכים נגרמות מעייפות

אלון, מתמחה עייף בסימולטור נהיגה

זה קרה בשבוע שעבר במחלף אולגה. המכונית שהתקרבה לעברו של דני לא בלמה. הנהג התקדם לעבר התחנה, דרס אישה למוות, ופצע אותו. בחקירתו אמר הנהג: נרדמתי. הייתי עייף. לא ישנתי 27 שעות.

 

אנחנו נכנסים לרכב ונוהגים גם אם לא ישנו שינה מספקת. רוב נשאלי הסקר של אור ירוק מודים - אנחנו נוהגים גם כאשר אנחנו עייפים.

 

>> לפרקים נוספים בסדרה

נזקי חוסר השינה חמורים ממה שחשבתם

הכירו את הישראלים שלא יכולים ללכת לישון

רוצים להישאר תמיד מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק של נענע10 לייפסטייל

 

אלון מתמחה ברפואה, אורתופדיה. לפני חצי שעה סיים משמרת של 26 שעות בבית החולים, שם טיפל לא מעט נפגעי תאונות דרכים. למעשה, 31 שעות הוא לא ישן. אנחנו בודקים בעזרתו איך נראית נהיגה של אדם עייף, אדם שלא ישן יותר מיממה. בודקים על הסימולטור - לא מעזים לצאת איתו במצבו אל הכביש.

 

לא מפסיקים להזהיר אותנו מפני שתיית אלכוהול לפני נהיגה, אנחנו מפנימים - אבל מדחיקים את סכנת העייפות. רבע מאיתנו מודים שניקרנו תוך כדי נהיגה יותר מפעם אחת רק בשנה האחרונה, וזה מסביר אולי מדוע אחת מכל חמש תאונות דרכים קטלניות קשורה בעייפות של נהג.

 

כשמדובר במשאיות הנתונים חמורים יותר. "99 אחוז מנהגי המשאית נוהגים יותר מ-12 השעות המותרות", אומר אחד מהם למצלמה הנסתרת של "אור ירוק", "הם נוסעים 15, 18, 20 שעות. יש יותר סחורה לפזר. הכסף מעל הכל".

 

לאלון כחלון זה קרה שמונה ימים לפני שאמור היה לצאת לקורס קצינים. הוא לא ישן כמעט ארבעים שעות, אבל הרצון לפגוש את החברה שלו בבסיס דחק את הצורך של אלון לישון. אחרי שכבר פגש אותה וכבר היה בדרכו חזרה הביתה, הוא נרדם - והפך לנכה. "אל תגידו 'לי זה לא יקרה'", הוא מזהיר, "פצעתי את עצמי, ואת כל המשפחה שלי". גם 20 שנה לאחר אותו לילה שבו התעלם מן העייפות שלו, אין לו מנוחה.