שלחנו 6 כתבים עם כרס לדיאטות הכי חדשות: איזו דיאטה באמת עובדת?

יותם רצה להיפטר מהכרס של גיל 30, רוני ניסתה לרדת במשקל באמצעות שיחות ובלי מאמצים מיותרים, ואת כתבי האוכל שלנו שלחנו לעשות הרבה כושר ולאכול מנות בריאות

הדיאטה של רחלי
הדיאטה של רחלי | צילום: צילום ביתי
הדיאטה של רחלי
הדיאטה של רחלי | צילום: צילום ביתי

רחלי

מי לא היה שמח להיפטר מכמה קילוגרמים רגע לפני שהחגים מכים? ובכן, אם אתם לא בטוחים באיזו שיטה לבחור, והיצע הדיאטות הרחב שקיים בשוק מבלבל אתכם, ניסינו לעשות לכם מעט סדר, ובשביל לא לזרוק מידע לא אמין - שלחנו את מיטב הכרסתנים של נענע10 לנסות ולהיפטר מכמה קילוגרמים ולחטב את הבטן. איזו שיטה עובדת ומי חזר אלינו רזה וחטוב בתום חודש אחד ועדיין בחיים כדי לספר לכם על זה? הנה

שלחנו את רחלי לנטורופתית אווה כהן ברגיג לאימוני סטודיו

שם: רחלי קרוט

גיל: 36

עיסוק: עיתונאית אוכל

מטרת האתגר: עיצוב הגוף לאחר ירידה גדולה במשקל.

התהליך: "כשהציעו לי, לפני חודשיים, לנסות שיעורי ספורט בסטודיו לקח לי כמה שעות טובות להפנים שלא מדובר בבדיחה. על חשבוני. אני? ספורט? אז נכון, כבר לא מעט חודשים שאני מקפידה לעשות הליכות לפחות פעמיים בשבוע, אבל בואו נודה על האמת, קצב ההליכה שלי, למרות כמויות הזיעה הבלתי הגיוניות שנוטפות ממני, דומה לקצב שבו התור בדואר זז. מצד שני, אני אוהבת אתגרים וההצעה הזו תפסה אותי בעיצומו של תהליך ארוך לירידה במשקל (42 קילו למי שתוהה) ועם יעד שאני מתקשה להשיג כבר חודשים - עוד 9 קילו כדי להגיע ל-BMI תקין. ואם יש משהו שגיליתי במהלך השנה האחרונה, זה שדווקא הקילוגרמים האחרונים הם העקשניים ביותר. הגוף מותש מהירידה ונכנס למגננה, הרעב גדל ובכלל, קל יותר לרדת כשיש עודף משקל גדול.

אל האתגר הזה נוסף עוד יעד שעלה לאחרונה בעקבות התהליך הארוך - עיצוב הגוף. כן, אחת הבעיות הגדולות בירידה גדולה במשקל הוא רפיון השרירים, העור ובכלל רפיון בכללי. אז נכון שיש דברים שאפילו ספורט לא יצליח לתקן ולהדק, אבל יש לא מעט אזורים בגוף שהיה לי ברור שספורט יכול לעזור בהם.

בפגישה הראשונה עם איב, נטורופתית ומאמנת כושר, הגעתי צינית וסקפטית כהרגלי. ואחרי שקיבלתי תפריט ולו"ז שיעורים שאני צריכה להגיע אליהם, גיליתי שאני יכולה להיות אפילו צינית יותר. עיצוב דינאמי? 3 פעמים בשבוע? נו באמת. מצחיק, אבל אווה לא צחקה ובחודש שלאחר מכן מצאתי את עצמי מקפצת ומתאמצת כמו שמעולם לא התאמצתי. גיליתי המון שרירים שלא ידעתי שקיימים, למדתי שמה שהזעתי עד היום זה טיפה בים ושספורט יכול להיות ממכר וכייפי, גם אם קשה בטירוף, ובעיקר גיליתי שיש בי הרבה יותר כוחות ממה שחשבתי.

שלא תחשבו, הדרך למסקנות האלה לא הייתה קלה. בשיעור הראשון עמדתי מאחורה ובזמן שכולן הסתובבו ימינה אני הסתובבתי שמאלה, כשהמדריכה ביקשה להרים את רגל שמאל על ימין ולכופף את הידיים כלפיי הרצפה תהיתי אם מדובר בנוסחה בבגרות או בתרגיל ספורט. ועד שהבנתי את התרגיל הוא כבר הספיק להסתיים. ורעדתי, הו כמה שרעדתי. כל חלק בגוף שלי רעד מהקושי, מהשינוי, מהמאמץ, אך התוצאות הגיעו משבוע לשבוע.

אז נכון, לא נצמדתי אדוקות לתפריט, בעיקר לא לכמויות שבו, אבל כן לקחתי ממנו הרבה בכל הנוגע לשתייה, בחירת האוכל וזמני הארוחות. וכן הקפדתי להגיע לפחות 3 פעמים לשיעורים כמו שאווה דרשה. בין אם מדובר בשיעור עיצוב דינאמי, שהוא שיעור שכולל המון קפיצות, מתיחות, יציבה, הפעלת שרירים וגם הרפייה ואפילו מצאתי את עצמי בשיעורי פילאטיס, ולא זה לא ברור מאליו".

למי מתאים: "לנשים. בזכות הדרבון של אווה והעובדה שמסביבי היו המון בנות בשלל מידות גוף, מי ספורטיבית יותר ומי פחות, לא בטוח שהייתי עומדת בזה. ואגב, יש משהו מאוד מחבק ומכיל כשמדובר בשיעורי ספורט שיש בהן רק נשים".

התוצאה: "ירדתי בחודש הזה 2 קילו. במצבי ובמצב שהגוף שלי נמצא בו, מדובר בהמון ואל הבונוס הזה התווסף בונוס נוסף - ירידה משמעותית בהיקפים ( 3 ס"מ בזרוע, 3 ס"מ בירך ובבטן) ובעיקר הרגשה טובה. של הגוף ושל הנפש.

בשורה התחתונה: "תאמינו או לא, אבל אווה צדקה כשהיא אמרה במפגש הראשון שאני עוד אהנה מזה. היא גם צדקה כשהיא חשבה שאני אעמוד בזה בזמן שאני ממש לא האמנתי שזה יקרה. מזל שהקשבתי לה".

כמה זה עולה: 230-260 שקלים לחודש, תלוי במסלול הנבחר.

איפה: רחוב פריימן יעקב 20, כניסה 6 קומה 2 - ראשון לציון. 074-7031270

הדיאטה של רחלי
הדיאטה של רחלי | צילום: צילום ביתי

רוני

רוני נשלחה לטיפול התנהגותי קוגניטיבי, ודרך שיחות בלבד וללא מאמץ היא נפרדה לשלום מ-3 קילוגרמים

שם: רוני מנדלמן פרת

גיל: 40

עיסוק: מנהלת שיתופי פעולה מסחריים בנענע10

מטרת האתגר: "להבין למה קשה לי להכנס למשטר תזונה ואיפה הנקודות הבעייתיות שגורמות לי לאכול מה שלא צריך".

התהליך: "נפגשתי עם סוזי ארבע פעמים על בסיס שבועי. המפגשים בני ה-50 דקות. לאחר שיחת הכרות ד"ר קגן בדקה את הרגלי האכילה שלי, הפעילות הגופנית, הרצונות שלי והבעיות. אחרי שהבינה את סדר היום שלי, הרגלי האכילה והחולשות, הצליחה להסביר לי באופן נקודתי מה צריך לשנות בקטנה. היא לקחה ממני את יסורי המצפון, תחושות האשמה והצדקנות וגרמה לי ללכת לישון מוקדם יותר. חוץ מזה הפסקתי .לאכול אחרי השעה שמונה בערב, וסיימתי עם הפחמימות עד שש".

התוצאה: "בחודש אחד הורדתי כמעט שלושה קילו בלי להכנס למשטר של דיאטה או לעשות פעילות גופנית. מאוד רציתי לעשות פעילות גופנית, אבל הבנתי, באמצעות ד"ר קגן, שעם שגרת החיים שלי זה קצת קשה וזה בסדר לוותר לעצמי קצת".

בשורה התחתונה: "ד"ר קגן לא נותנת תפריט דיאטה או מומחית תזונה אבל היא בהחלט יכולה לסייע לשנות תפיסות מחשבתיות ורגשתיות שתוקעות את התהליך ודוחות את ההצלחה. היא נותנת ליווי נעים, לא שיפוטי ולא ביקורתי ונוטעת רצון להצליח, גם כדי להראות לה תוצאות".

למי מתאים: "למי שצריך תמיכה וליווי רגשיים".

עלות: 500 ש"ח למפגש.

איפה: שאול אביגור 9, איזורי חן תל אביב.

גיל גוטקין
גיל גוטקין | צילום: פרטי

יותם

שלחנו את יותם לתזונאית רחל גרנות והוא השיל 5 קילו בחודש

שם: יותם ורטנפלד

גיל: 28

עיסוק: עורך תוכן, נענע10

מטרת האתגר: לרדת 5 ק"ג.

התהליך: "הדיאטה אצל רחל גרנות, מורכבת ממפגש שבועי שבו מתבצעת שקילה ושיחה אישית על האתגרים של השבוע שחלף ומה שיש לשפר לקראת השבוע הקרוב. כמו גם מידע וטיפים על התמודדות עם מצבי שבירה, הדרך הנכונה לתזונה רזה ובריאה לטווח ארוך והענקת כלים לקבלת החלטות גם ברגעים שרוצים לשבור את הדיאטה. התהליך הוא אינטנסיבי והוא מזכיר קצת טיפול פסיכולוגי באופי שלו ולכן מתאים בעיקר לאנשים שמרגישים שהאכילה שלהם היא רגשית או חסרת שליטה אך יכולה להיות מעולה גם לאנשים שמרגישים שחסר להם ידע ומשמעת כיצד לאכול באופן בריא וגם רזה ומחוייבות הדיווח אחת לשבוע יכולה להיות המוטיבציה החיצונית שלהרבה שואפי רזון ובריאות לא מצליחים לייצר בעצמם".

התוצאה: "הגעתי לתהליך כאשר אינני המועמד הקלאסי לטיפול אצל דיאטנית מפני שהמטרה שלי הייתה יחסית צנועה - ירידה של 5 ק"ג כאשר אינני נחשב בעל משקל עודף לפי מדד BMI אך עדיין בתחושה שאת הכרס שצומחת לקראת גיל 30 יש להעלים בהקדם. הטיפול אצל רחל גרנות היה בהתחלה חוויה לא פשוטה כי מי רוצה לפרט את כל הרגלי האכילה המזוויעים שלנו ואז להתמודד איתם פנים מול פנים אבל ההבנה שאני יושב מול אשת מקצוע ששמעה וראתה הכל בנוסף ליחס מקבל ועם זאת לא מוותר הייתה יעילה מאד עבורי. חודש של טיפול הוא זמן קצר יחסית שבו הייתה הירידה המשמעותית, בעיקר בגלל שעל כל מעידה הייתי צריך לתת דין וחשבון אבל גם לאחר סיום הטיפול נשארתי עם הכלים והידע לארגן לעצמי תפריט בריא ורזה".

בשורה התחתונה: "הייתי ממליץ על השיטה לאנשים שמרגישים שהמצב שלהם חרג מגבולות הסביר ואינם מצליחים למצוא את המוטיבציה והמשמעת לעבוד על תזונה נכונה לבד ושחסרים ידע והכוונה ובנוסף למי שמרגיש שאכילת היתר וההשמנה נובעים ממקום ריגשי יותר עמוק מחיבה עזה לרוגלך".

יותם אכל סלט טונה ונפטר מהכרס
יותם אכל סלט טונה ונפטר מהכרס | צילום: פרטי

גיל

כשעורך האוכל של נענע10 עובר מהמסעדה למגרש האימונים

שם: גיל גוטקין

גיל: 37

עיסוק: עורך ערוץ האוכל של נענע10

מטרת האתגר: "להיכנס סוף סוף לכושר אחרי עשורים של עצלנות, ולהוריד במשקל העודף שמגיע מכל האוכל שהעבודה מזמנת".

התהליך: "GET FIT הוא אתר שמאגד בתוכו כמה מאמנים שמבעירים שיעוריםם קבוציים מכל מיני סוגים. אני נרשמתי לקבוצת אימוני הריצה למתחילים. האימון הוא קבוצת ריצה בהדרכתה של מיכל רג'ואן. פעמיים בשבוע נפגשים בספורטק, כל אחד מקבל את קצב הריצה שלו להיום, שכבר נשלח אלינו עוד לפני זה באימייל, מצטוותים לזוגות או שלישיות, מתחילים בריצה ואחריה עושים כמה תרגילי כוח או בטן, תלוי ביום, במזג האוויר ובמצב הרוח. מיכל מתאימה לכל אחד תוכנית אישית, עם קצב התקדמות הדרגתי, והיא נמצאת שם לא רק בזמן האימון אלא גם לפני ואחרי. דואגת לכאבים יום אחרי, מעודדת להגיע יום לפני, ובאופן כללי גורמת לאימון להרגיש יותר מסתם שעה של ריצה ותרגילים. הקבוצה מגובשת ונעימה כל כך שיש אפילו יציאות קבוצתיות והווי חברתי שנוצר במהירות.

כשהגעתי לשיעור הראשון גיליתי יחד עם מיכל שהכושר שלי גרוע עוד יותר ממה שהערכנו ושינינו את תוכנית האימונים שלי בהתאם לקצב איטי עוד יותר. תוך חודש, שיפרתי את הקצב והגעתי אל הקצב איתו הייתי אמור להתחיל. השיעורים הראשונים כללו כאבי גב ורגליים שמיכל חקרה ובדקה ממה הם נובעים, והצלחנו לטפל בהם ולהעביר אותם ביחד.

התוצאה: "המשימה רק התחילה. בחודש של הפעילות הורדתי 5 ק"ג מתוך לפחות 20 שאני עוד צריך להוריד, ואפילו הצלחתי בזמן הקצר הזה לשפר את הכושר ואני מתכוון להמשיך ולנסות להתמיד באימונים".

בשורה התחתונה: "אם חשבתי שאין סיכוי שאצליח להגיד שאני נהנה מאימון כושר, זה לגמרי קרה. אני עדיין צריך להילחם עם עצמי להגיע לכל שיעור, אבל כשאני כבר שם, אני בהחלט מרגיש את הכיף שכל מכורי הכושר מדברים עליו ותמיד חשבתי שהם "קצת" משוגעים. החברתיות שבקבוצה הלא גדולה והליווי הצמוד של מיכל עושים את כל ההבדל".

כמה זה עולה: כל שיעור עולה 40 שקלים ואפשר לרכוש כרטיסיה של 8 שיעורים ב-240 שקלים, שהם 30 שקלים לכל שיעור במקום 40.

איפה עושים: השיעור של מיכל מתקיים בכל ראשון ורביעי בספורטק בפארק הירקון ויש ל-GET FIT עוד מאמנים וסוגי שיעורים אחרים. רק צריך להיכנס לאתר, לבחור אימון ולהירשם אליו.

גיל גוטקין
גיל גוטקין | צילום: פרטי

זוהר

שלחנו את זוהר צלח ללמוד לשבוע אצל ניבה שפירא בשיטה ייחודית שפיתחה

שם: זוהר צלח

גיל: 26

עיסוק: כתב תרבות ב"נענע 10"+סטודנט

מטרת האתגר: להוריד 5 קילוגרמים

התהליך: "השיטה של ד"ר ניבה שפירא, מבוססת על עקרונות הפעולה של הגוף, ובהתאם - הרגלי אכילה נכונים. מה שעומד במרכז הדיאטה הוא קודם כל להיות בתחושת שובע. זאת מתוך אמונה שאדם שבע יכול לשמור טוב יותר ולאורך זמן על דיאטה, ולנהל את האכילה שלו לפי התוכנית שהוא מחוייב לה".

"המפגש הראשון אצל ניבה כלל הבנה מעמיקה של מה אני אוכל ואני חייב להגיד שחוץ מקוקה-קולה, אותה הייתי צריך להוריד ממזמן ללא קשר, ומאפים שגם ככה אני לא אוכל, לניבה לא היו הגבלות והיא יותר התעסקה בנקודה של איך לאכול את הדברים נכון כששיטה אחת הנחתה את הכל - קודם כל המזונות המשביעים והמזינים. במקום להתחיל דיאטה ב"הורדות" של מזון כזה ואחר דווקא משתמשים ביכולת לגרום לנו שובע, ולכן תמיד הירקות ראשונים, ו/או הפירות ואם לא ירקות אז מרקים (כשאכלתי סושי למשל, מרק מיסו היה פתיחה מעולה). כך למשל מצאתי את עצמי אוכל המבורגר (מאכל שבכל דיאטה אחרת כנראה היה יורד) בסדר קצת שונה ממה שאני הרגיל:
הירקות מבפנים היו הופכים לסלט אצלי (או שהייתי מזמין כהתחלה סלט בצד), לאחר מכן קציצת הבשר, ובהמשך והצ'יפס ורק בסוף הלחמניה. כך מהמבורגר דחוס שהיה משאיר אותי כבד ולא תמיד שבע הגעתי למצב שאני לא מסיים את הלחמניה כי אני שבע כבר לפני, ובכך חוסך המון פחמימות
וקלוריות.

מה שלי היה הכי קשה לפני הדיאטה וגם במהלכה היה הבעיה הגדולה שלי עם ארוחות לילה - באופן כמעט תמידי הייתי הולך לישון שבע אחרי ארוחה די רצינית בלילה - זה היה יכול להיות 2 משולשי פיצה, ארוחה מלאה של אורז וקציצות או סנדוויץ' מפרק, את זה ניבה עזרה לי לשפר דרך אכילה מספקת ומסודרת במהלך היום, שהביאה אותי למצב שבלילה אני יכול להסתפק בכמה ירקות עם יוגורט או איזשהו פרי, ולא לישון רעב מדי. לא משנה איזו ארוחה זאת - ו את הדברים הפחות משביעים ומזינים משאירים לסוף. כך למשל מצאתי את עצמי אוכל המבורגר כבר ביום השני של הדיאטה אבל בצורת אכילה קצת שונה: את הירקות בהמבורגר הוצאתי ואכלתי בהתחלה, לאחר מכן את הבשר עצמו והצ'יפס, ואת הלחם השארתי לסוף.. כך ארוחה שבדרך כלל הייתה נגמרת אצלי בתחושת כבדות יחד עם רעב קטן נגמרה בכך שלא הצלחתי לאכול מהלחם כי הייתי כבר שבע.

התוצאה: "נתחיל מהמשקל, ירדתי ממשקל 88.7 ק"ג ל82.3 בחודש אחד ועוד בלי ספורט (מלבד הליכות, שגם ככה הייתי עושה) בחודש שאת רובו אני מבלה בבחינות ומחוץ לבית. מעבר לזה וחשוב מכך - התחלתי להרגיש יותר בריא: הצרבות עברו מהר מאוד, הכבדות כבר לא קיימת, וגם העייפות פחתה, כל זה בחודש שאולי אכלתי בו בחוץ יותר מבכל חודש אחר".

למי מתאים: "השיטה מתאימה למי שמחפש שיטה שתאפשר לו לאכול בריא יותר ולהרזות לטווח הארוך, לא מדובר בדיאטת הרעבה שתוריד אותך המון בקצת זמן אלא במשהו עמוק יותר שכולל הבנה טובה יותר של הגוף, והנחלה מדויקת של הרגלי אכילה נכונים שמובילים בסופו של דבר לירידה במשקל והרגשה יותר בריאה".

בשורה התחתונה: "היום, כ-6 שבועות אחרי, אני מרגיש הרבה יותר בריא וגם ההרגלים שהדיאטה הנחילה לי נשארו, אני אמנם חוטא מדי פעם, אבל הבסיס הבריא נשאר ומכתיב לי את הרגלי האכילה. בגדול ניבה מסבירה את העקרונות ומנסים להגיע להבנות בנוגע לרצון של מי שמגיע, הרגלי אכילה נכונים שתואמים, כמה שניתן, את התפריט של מי שעושה את הדיאטה. יש כאלה שלומדים את העקרונות אחרי מפגש אחד הפנימו והצליחו ויש אנשים שצריכים קצת יותר התמדה. לי למשל לקח איזה 2 מפגשים כדי ליישם את השיטה ומפגש שלישי ורביעי בכדי לבצע ליטושים ולקבל חיזוקים.

זוהר וניבה
זוהר וניבה | צילום: פרטי

ערן

ערן שתה שייקים טעימים של 'הרבלייף' וצמצם היקפים

שם: ערן איצקוביץ

גיל: 29

עיסוק: עורך חדשות בדיגיטל, חדשות 10

מטרת האתגר: "לרדת 4-5 קילוגרמים ולהתחיל לאכול יותר בריא. אף פעם לא הייתי שמן ומעולם לא הייתה לי כרס, אבל בשנים האחרונות (במיוחד מאז התחתנתי לפני כחצי שנה) צצה לה בטנונת קטנה שרציתי להעלים אותה, וגם ה"צדדים" הציקו לי בעין. בנוסף, תמיד רציתי לאכול יותר נכון ולעשות קצת כושר, ואפילו להתמיד בכך".

התהליך: "השיטה של "הרבלייף" מתבססת על אבקות שונות, שכל אחת מהן נועדה למטרה אחרת. אבקת השייק נועדה להכנת שייקים טעימים בכמה וכמה טעמים (אני נהניתי במיוחד מהווניל למהדרין, ואני בכלל לא שומר כשרות!), אבקת החלבון מצטרפת לשייקים כדי להוסיף את החלבון עליו מסתמכים ב"הרבלייף" כמרכיב העיקרי, ואבקת סיבים תזונתיים בטעם תפוח ושיבולת שועל שאפשר להוסיף לשייקים שיקבלו ה-מ-ו-ן טעם נוסף. כולם, אגב, כוללים בתוכם גם שלל ויטמנים ומינרלים שעושים רק טוב לגוף.

לחברה יש גם חטיפים בשלושה טעמים (וניל שקדים, וניל בוטנים ולימון, כולם מצופים בשוקולד חלב) הכוללים כמות גבוהה יחסית של חלבון, שממלאים את הבטן בכמות הנכונה בין הארוחות או לפני ארוחה גדולה. בנוסף, צוותתי לגיא וקרן פודים, מאמני תזונה ואורח חיים, שכבר מההתחלה כיוונו אותי מבחינת המאכלים אותם אני צריך ולא צריך לאכול, כמויות, איך להסתדר עם האוכל במהלך היום, המלצות למאכלים בריאים ועוד. בין היתר, בשלב מסוים נפגשתי אחת לשבוע עם גיא, שהוא גם מאמן כושר, ויחד התאמנו והוא הציג בפניי תרגילים שונים שאני יכול לעשות בזמני הפנוי.

המפגשים עם קרן וגיא, שגם צירפו אותי לקבוצת וואטסאפ שחבריה תומכים אחד בשני באימונים ובעצות לגבי ההתנהלות היומיומית שלהם, עזרו לי מאוד שכן הם עודדו אותי בכל פעם מחדש להוכיח לעצמי שאני יכול, בין אם זה באימונים עצמם ובין אם זה בתזונה שלי, והעניקו לי את המוטיבציה שהייתי צריך במשך כל כך הרבה שנים. גיא הציג בפניי כמה תרגילים שלקחתי על עצמי גם בזמני הפנוי, כשהתחלתי לבצע ריצה ואימוני כושר פעמיים בשבוע עם חבר טוב, אור שמו, שבעצמו אמר שהוא רואה על עצמו שהוא ירד במשקל, וגם אשתי דפנה הורידה משמעותית את כמות הג'אנק פוד שהיא אוכלת.

התוצאה: אפילו אני הופתעתי מהתוצאות. אמנם ירדתי "רק" 2 קילוגרמים, פחות ממה שתכננתי, אבל השינוי באורח החיים ובמראה הגוף גרמו לי להבין שלא המשקל הוא מה שחשוב, אלא מה שאני רואה בעין ובאיך שאני מרגיש. בחודש וחצי הורדתי 3% משומני הגוף שלי, 2% מהשומן הבטני שלי, מסת השריר שלי עלתה ב-3.4 קילוגרם, חילוף החומרים שלי השתפר, והשיא בעיניי הוא הירידה הגדולה בהיקפים: הפחתתי 8 ס"מ בהיקף הבטן ו-7.5 ס"מ נוספים בהיקף הירכיים. כשגיליתי את התוצאות במפגש האחרון שלי עם קרן עלה לי חיוך דבילי על הפנים, אבל הוא הגיע אחרי עבודה קשה ומאומצת, ככה שמגיע לי לחייך ככה מכל הלב.

למי מתאים: למי שמעוניין לשפר את אורח החיים שלו, לאכול בצורה מאוזנת ובריאה יותר, אפילו להיכנס קצת (או יותר) לכושר, ובעיקר למי שאורח החיים שלו תזזיתי ולאו דווקא קבוע, שכן ברגע שהמאמנים עוזרים לך לקבוע את הלו"ז היומי בהתאם לשעות העבודה, הדבר פתאום נהייה קל ומדברן הרבה יותר. בסופו של דבר מדובר בכוחו של הרגל, והרגלים הוא משהו שתמיד אפשר לשנות.

בשורה התחתונה: לא רק שהתחלתי לאכול בריא יותר (ואני אפילו כמעט ולא חוטא בג'אנק), גם התחלתי לעשות כושר, שזה דבר שלא תיארתי לעצמי שאעשה בערך.. לעולם. אני עצלן ואוהב את זה, אבל גיליתי שאני נהנה גם לעשות כושר, ובעיקר נהנה מהתוצאות. אם הספקתי לעשות את מה שהספקתי בחודש וחצי בלבד,כלומר בהדרגתיות ולא ב"בום" גדול, אני רק מחכה לראות מה יקרה איתי בהמשך.

זוהר וניבה
זוהר וניבה | צילום: פרטי