דניאל גרינברג, זה בשבילך: אלו היתרונות בהפסקת עישון בזמן ההריון

הרשת גועשת בימים האחרונים בעקבות תיעוד של דניאל גרינברג, בו היא מתועדת כשהיא מעשנת סיגריה כשהיא בתחילתו ההריון השני שלה. בתגובה לסערה היא אמרה "התחשק לי". הנה היתרונות המרכזיים בהפסקת העישון בזמן הריון

עישון בהריון

התיעוד של גרינברג מעשנת בזמן שנמצאת כזכור בהריון שני, הגיע מתוך אירוע בו שהתה בתחילת השבוע. האורחים במקום תיעדו את חגיגות האירוע, וגרינברג מבלי שידעה נלכדה בעדשות המצלמה כשהיא מעשנת סיגריה. הטוקבקים כמובן לא איחרו להגיע על איך הדוגמנית ואשתו של הזמר מעשנת כשהיא נושאת ברחמה עובר מתפתח "איזו חוסר אחריות" כתבו.

כזכור, זאת לא הפעם הראשונה שלה, גם בהריון הראשון של דניאל עם מיאל, גרינברג עישנה סיגריות ואמרה בראיון לעיתון בגאווה "אני לא מהבחורות המושלמות שמפסיקות לעשן כשהן רואות שני פסים במקלון".

לאור הפרשה זה זמן מצוין להזכיר לשלל ההריוניות למה הגנה על תינוקך מעשן הטבק והכימיקלים המזיקים הוא אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלי לעשות בכדי לתת לילדך התחלה בריאה בחיים.
ברור, זה יכול להיות קשה להפסיק לעשן בבת אחת, אבל אף פעם לא מאוחר להחליט שמפסיקים. הפסקת עישון תעזור גם לך וגם לתינוק שלך באופן מיידי. גזים מזיקים, כמו פחמן חד חמצני, וכימיקלים מזיקים אחרים יתנקו מגופך. ובכלל:

  • זה יפחית את הסיכון לסיבוכים בהריון עצמו ובלידה
  • יש סיכוי גבוה יותר שיהיה לך הריון בריא יותר ותינוק בריא יותר
  • מפחיתה את הסיכון ללידה שקטה
  • לתינוקך פחות סיכוי להיוולד פג. תינוקות של מעשנים הם בממוצע 200 גרם קלים יותר מתינוקות אחרים, מה שעלול לגרום לבעיות בזמן הלידה ולאחריה.

טקס החתונה של אייל גולן ודניאל גרינברג
טקס החתונה של אייל גולן ודניאל גרינברג | צילום: ענת מוסברג

עשן פסיבי פוגע בתינוק שלך

ככל שתפסיקי לעשן מוקדם יותר, כן ייטב. אבל גם אם תפסיקי בשבועות האחרונים להריון זה יועיל לך ולתינוקך. גם אם בן/בת הזוג שלך או מישהו אחר שחי איתך מעשן, העשן שלהם יכול להשפיע עלייך ועל תינוקך לפני לידתו ולאחריה. את עלולה גם למצוא קושי יותר לעצור אם מישהו סביבך מעשן.

עישון פסיבי יכול גם להפחית את משקל הלידה של התינוק ולהגדיל את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי של תינוקות, המכונה גם "מוות בעריסה". תינוקות שהוריהם מעשנים נוטים יותר להתאשפז בבית חולים בגלל ברונכיטיס ודלקת ריאות במהלך השנה הראשונה שלהם.

עישון בהריון
כמה שיותר מוקדם - יותר טוב | צילום: Shutterstock

סיגריות אלקטרוניות בהריון

עדויות עדכניות בנושא סיגריות אלקטרוניות מצביעות על כך שהן מסוכנות הרבה פחות מעישון.

סיגריות מספקות ניקוטין יחד עם אלפי כימיקלים מזיקים, לעומת זאת סיגריות אלקטרוניות מאפשרות לשאוף ניקוטין דרך אדים ולא עשן. כשלעצמו, ניקוטין אינו מזיק יחסית.סיגריות אלקטרוניות אינן מייצרות זפת או פחמן חד חמצני, 2 הרעלים העיקריים בעשן הסיגריות. פחמן חד חמצני מזיק במיוחד לתינוקות המתפתחים. האדים מסיגריה אלקטרונית מכילים כמה מהכימיקלים העלולים להזיק.

*הכתבה תורגמה מאתר nhs