מצטערים, אבל מאכלי החג האהובים עליכם גורמים לריח רע מאוד

בין אם אתם קוראים לזה "ריח רע מהפה" או "הליטוזיס", מה שאתם אוכלים ושותים במהלך החגים יכול להחמיר את המצב. גלו כיצד, מדוע ומאיזה מאכלים עליכם להימנע

סירחון

בעוד שרוב ריחות הפה נגרמים על ידי חיידקים שכבר נמצאים בפה שלנו (כחלק מתהליך העיכול התקין אך גם כתוצאה ממחלות חניכיים, עששת, יובש בפה, בעיות בסינוסים ובעיות בריאות אחרות), מה שאנחנו אוכלים ושותים יכול להחמיר את הבעיה.

לדוגמה, כל המזונות היומיומיים האלה יכולים לגרום לריח רע מהפה על ידי תגובה עם החיידקים הקיימים, כולל יובש בפה, מה שמגדיל את הסירחון. ובתקופה זו של השנה, הרשימה של הגורמים לריח רע מהפה מתארכת עוד יותר, על פי מאזן נאטור, DMD, MScD, רופא שיניים ופרוסטודונטי מניו יורק.

"העוגות, הממתקים והסוכריות שיש בשפע בחגים יכולים להזיק מאוד לשיניים", מסביר ד"ר נאטור, ומה שפוגע בשיניים הוא רע גם לחניכיים. כתוצאה מכך, יש יותר חיידקים בפה שיכולים לגרום לנשימה מסריחה. נוסף על כך, ארוחות החג נוטות להיות עמוסות במיוחד במרכיבים המתקשרים עם חיידקים ליצירת סירחון.

עוד ב"בריאות"

פרי ראש השנה הזה עשוי להכיל זרעים של תקווה לסובלים ממחלות מוח

הצפה רגשית: כך תשרדו את חגי תשרי מבלי לטבוע

כך תדעו אם כבר חליתם בקורונה בעבר

 

עופות

כל מזון עתיר חלבון יהיה בעל נטייה להגיב עם חיידקי הפה ליצירת ריח לא נעים.

אלכוהול

לא רק שהוא משאיר ריח ייחודי, הוא גם מייבש.

יין וגבינה

חטיף המסיבה הקלאסי הזה מכיל פעמון ריח רע מהפה: היין מתייבש והגבינה עשירה בחלבון.

רוטב חמוציות

אם הוא עמוס סוכר, כמו רוב רטבי החמוציות, זה לא יהיה טוב יותר לשיניים (ולנשימה) מאשר לפרוסת עוגה.

שום ובצל

אלה מתפרקים לתרכובות גופרית, וגופרית מסריחה. בנוסף, שום יכול לייבש את הפה, מציין ד"ר נאטור.

תבלינים

לכל תבלין (כולל אגוז המוסקט שבכל הביצה שלכם) יש נטייה לגרום לנשימתכם להסריח, וככל שהתבלין חזק יותר כך סביר להניח שנשימתכם תהיה ריחנית יותר.

אז נשאלת השאלה: איך להיפטר מריח רע מהפה? לדברי ד"ר נאטור, לרוב אינכם יכולים לעשות הרבה מלבד לאפשר לתהליך העיכול לחסל את המקור. אבל תרגול היגיינת פה טובה כדי למזער את החיידקים בפה הוא תמיד רעיון טוב. זה כולל צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי, לעיסת מסטיק ללא סוכר ופנייה לרופא השיניים מדי שישה חודשים. לעיסת מסטיק ללא סוכר היא גם תרופה טובה ליובש בפה.