אושר זה מושג מסוכן, אל תרדפו אחריו

אושר נתפס כהיעדר מוחלט של סבל, קושי ומאמץ. אך זהו רעיון לא מוסרי ומסוכן. הפילוסוף ד"ר שמעון אזולאי שובר מיתוסים

זמן צפייה: 09:59

אנחנו רוצים דברים כל הזמן: חפצים, אנשים, חוויות, אהבה, קריירה. נראה שאם רק יתממש הרצון - נדע סיפוק.

שאלון מדד האושר נבדק על תושבי 156 מדינות בעולם. מאז 2008, מתרחש שיפור בתחושת האושר בקרב רוב תושבי מדינות העולם, יד ביד עם ההתאוששות הכלכלית. השיפור הינו איטי אך חד כיווני, ורוב תושבי כדור הארץ מרגישים קצת יותר מאושרים מאשר לפני חמש שנים. בדירוג הכללי, למרות המצב הבטחוני, הכלכלי והחברתי, הישראלים מדורגים במקום ה-11 במדד האושר.

""אושר זה התענגות על הקיים, רגע של עצירה. חיפוש אחר משמעות זה להגדיל את הקיים. רגע של תנועה. זה כמו ההבדל בין התענגות על יצירה מוזיקלית לבין ליצור יצירה מוזיקלית" מסביר הפילוסוף ד"ר שמעון אזולאי, מחבר הספר 'קץ האושר'.

''הרעיון של שלווה ואושר הוא רעיון לא מוסרי ומסוכן''
''הרעיון של שלווה ואושר הוא רעיון לא מוסרי ומסוכן''

"אושר זה מושג מסוכן. אנשים חושבים שמה שמניע אותם זה אושר, ואת זה הם צריכים להשיג, והכי גרוע שכך הם מחנכים את ילדיהם. הרעיון הזה מביא לנזק חברתי ואישי אדיר. על בסיס מה אתה בונה משפחה, קהילה, עבודה? על בסיס משמעות", הוסיף ד"ר אזולאי.

הפילוסוף ד"ר שמעון אזולאי, 47, שעוסק בחקר המשמעות באוניברסיטה העברית, ואף כתב את הספר 'קץ האושר', מנפץ בראיון ל'ליידי גלובס' שורה של אקסיומות ושוחט פרות קדושות שעומדות בבסיס תפיסות מבוצרות. הוא מנתח כיצד התרבות העכשווית טורפת את הקלפים. "אושר נתפס כהיעדר מוחלט של סבל, קושי ומאמץ. התפיסה הזו מונעת התמודדות. תראי את דור ה-Y, תראי איזה נזק קרה פה. דור שלם חונך על ידי דור שרצה את טובת ילדיו תחת הרעיון של אושר אושר אושר. יצרו פה דור שלא מוכן להתאמץ וידחה מעליו כל סבל וקושי. לטעמי, הרעיון של שלווה ואושר הוא רעיון לא מוסרי ומסוכן. הוא גורם להרס חייו של אדם, ויותר מזה, לניתוק בין אדם לסביבה" סיכם. צפו בראיון מתוך בוקר חם עם קובי מחט ודנה פאן לוזון

>>אחרי שתראו את זה, לא תאכלו סוכריות גומי לעולם