תבלו את הדיאטה שלכם - זה טוב ללב שלכם

עשבי תיבול ותבלינים מוסיפים לאוכל לא רק לטעם, הם גם מספקים יתרונות לבריאות שלנו ועשויים לסייע בהפחתת לחץ הדם אצל אנשים בסיכון למחלות לב

תבלינים

שני מחקרים חדשים מצאו כי צריכת עשבי תיבול ותבלינים יכולה לסייע בקידום בריאות הלב וכלי הדם. מחקר אחד מצא כי הוספת עשבי תיבול ותבלינים לארוחות עשויה לסייע בהפחתת לחץ הדם אצל אנשים בסיכון למחלות לב. המחקר האחר קישר תוספי תבלינים להורדת רמות הכולסטרול בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2.

"מחקרים הראו יתרונות בריאותיים חיוביים כאשר כללו צמחי מרפא ותבלינים בתזונה, כולל תכונות אנטי דלקתיות", אמרה קיילה קירשנר, תזונאית בבית החולים לנוקס היל בניו יורק. "דלקת כרונית קשורה למחלות לב, סוכרת, סרטן ועוד", המשיכה.

יתרונות ללחץ דם

הוספת עשבי תיבול יבשים ותבלינים שנמצאו במעבר התבלינים בסופרמרקט המקומי למתכונים שמכינים בדרך כלל, משפיעים לטובה על לחץ הדם, גורם סיכון מרכזי למחלות לב

המחקר שנערך כלל 71 מבוגרים בארה"ב עם השמנת יתר וגורמי סיכון אחרים למחלות לב. במהלך המחקר אכלו המשתתפים תזונה אמריקאית טיפוסית, כאשר 50 אחוז מהקלוריות הגיעו מפחמימות, 17 אחוזים מחלבון ו -33 אחוזים משומן, כולל 11 אחוזים משומן רווי.

כל 4 שבועות, המשתתפים הסתובבו בגרסה אחרת של הדיאטה:

גרסת תבלינים נמוכה, עם 0.5 גרם ליום של עשבי תיבול מעורבים ותבלינים
גרסת תבלינים בינונית, עם 3.3 גרם ליום של עשבי תיבול מעורבים ותבלינים
גרסת תבלינים גבוהה, עם 6.6 גרם ליום של עשבי תיבול מעורבים ותבלינים

החוקרים מצאו כי למשתתפים היו רמות לחץ דם נמוכות יותר במשך 24 שעות כאשר אכלו דיאטת תבלינים גבוהה. עם זאת, הם לא מצאו הבדלים ברמות הכולסטרול בדם או ברמות הסוכר בדם."הסיבה לכך היא שהוספנו את עשבי התיבול והתבלינים לדיאטה הדומה למה שאדם ממוצע בארצות הברית צורך, שאינה מזינה כמו דיאטות המומלצות למניעת בריאות ומחלות לב".

עוד ב"בריאות"

על חוט השערה: כ-40% מהגברים חווים נשירת שיער ניכרת עד גיל 35

איך תשמרו על האוזניים מבלי לגרום לעצמכם לנזק בלתי הפיך

זו עונת השיא להדבקות בדלקת שהורסת את הקיץ לחצי מהנשים בעולם

 

הורדת רמות הכולסטרול

"הסקירה השיטתית על ג'ינג'ר, קינמון, כורכום, כורכומין וכורכומינואידים הציעה קשר עם פרופיל שומנים משופר. הסקירה כללה 28 ניסויים מבוקרים אקראיים, בהם אנשים עם סוכרת מסוג 2 קיבלו תוספי זנגביל, קינמון, כורכום, כורכומין או כורכומינואידים. כורכומין וכורכומינואיד נגזרים מכורכום.

הניסויים נמשכו למשך חודש עד שלושה חודשים והניבו ממצאים שונים לגבי תבלינים ומינונים שונים. כ -30% מהניסויים לא מצאו השפעות משמעותיות כתוצאה מהתוספות.

מתבלים את הארוחות בעשבי תיבול ותבלינים

למרות שנדרש מחקר נוסף כדי להבין את ההשפעות הבריאותיות הספציפיות של עשבי תיבול ותבלינים, ראיות מראות כי להוסיף לתבלינים עשירים בחומרים מזינים אלה לארוחות שלנו יש יתרונות פוטנציאליים.

לעיתים קרובות תערובות עשבי תיבול ותבלינים ארוזות מראש מכילות תוספת מלח, שיכולה להגדיל את צריכת הנתרן בלי כוונה - דבר שאנו רוצים לפקח על מנת למנוע לחץ דם גבוה ולבעיות לב. תערובות עשבים ותבלינים מסוימות מכילות גם סוכר מעובד או תוספים אחרים.

רעיון אחר הוא להכין תערובות תבלינים ללא מלח משלך בעזרת עשבי התיבול והתבלינים בתפזורת בחנות. על ידי ערבוב תערובות עשבי תיבול ותבלינים משלכם, תימנעו מתוספים, סוכרים ותוספי מלחים מבלי לוותר על טעם כלשהו.

עשבי תיבול ותבלינים רבים זמינים גם בצורת תוספים כמוסות, תמציות, תמיסות או תה. תוספי מזון מאפשרים לנו לקחת מנה מוגדרת של עשב או תבלין ספציפי בכמויות שנוטות להיות גדולות יותר ממה שמוסיפים למאכלים.

למרות שתוספי עשבים ותבלינים מסוימים עשויים להיות בעלי יתרונות בריאותיים, תוספים מסוימים יכולים לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות או לגרום לתופעות לוואי אחרות. ייתכן שתוספים מסוימים אינם בטוחים לכולם לקחת.

לפני נטילת תוספי תזונה, תמיד דברו עם רופא המשפחה שלכם.

*הכתבה תורגמה ונערכה מאתר healthline*