לקראת הקיץ: שמרו על בריאות הילדים שלכם

הקיץ שלנו חם בצורה יוצאת דופן ונראה שכל שנה הטמפרטורות רק עולות וחם יותר מאשר בקיץ שעבר. (הדבר לא רק נראה לנו, מדובר בעובדה - ההתחממות הגלובלית גורמת לכך שכל קיץ חם יותר מהקיץ שקדם לו). מכיוון שאנו אנשים בוגרים, אנו כבר יודעים כיצד נכון לנהוג במהלך הקיץ הישראלי ועד כמה חשוב להגן על עצמנו מפני השמש החזקה והחום העז. לעומת זאת, הילדים שלנו לא תמיד מודעים לכמות המים שהם שותים או למשך הזמן שהם מבלים בשמש.

שתייה בקיץ ושמירה על בריאות הילדים

ילדים עשויים לשכוח שהם חשים בצמא, במיוחד כשהם נמצאים בבריכה, בים או מבצעים פעילויות מים אחרות. הסכנה במקרים אלו היא כמובן איבוד נוזלים והתייבשות שגורמת לכאבי ראש, הקאות, סחרחורות, בחילה, חוסר שקט ואף איבוד הכרה. כדי למנוע את הסיכונים, חשוב להקפיד על כך שהילדים ישתו מספיק מים ולהגן עליהם היטב במהלך הקיץ. אך בריאות הילדים במהלך הקיץ אינה מסתפקת רק בשתיית מים. חשוב להקפיד על ודעות כללית לנזקי השמש והסכנות הטמונות בקיץ הישראלי.

כיצד לעודד את הילדים לשתות מים?

חשוב מאוד לעודד את הילדים לשתות מים. כדי לעשות זאת יש להסביר להם מדוע כל כך חשוב לשתות מים ועד כמה המים חיוניים לקיום תהליכים שונים בגופינו. לאחר שהילדים יבינו שחשוב לשתות מים, יש לעודד אותם לשתות מים, שכן – כפי שצוין – הילדים עשויים לשכוח שהם צמאים.

כדי לעודד שתיית מים יש לצייד את הילדים בבקבוק מים באופן קבוע. תוכלו לרכוש בר מים, למקם אותו באזור שנגיש לילדים ולהסביר להם שבאמצעות לחיצה קלה הם יכולים למלא לעצמם כוס מים או בקבוק. הדגימו לילדים איך לעשות זאת, וודאו שהם מצליחים למזוג את המים לכוס ולבקבוק ושתו יחד אתם כשאתם מחייכים ואומרים להם כמה המים טעימים לכם. אין דוגמה טובה יותר מדוגמה אישית, וכשהילדים יבינו שגם אתם מקפידים לשתות מים, מעדיפים אותם על פני משקאות אחרים ונהנים מהשתייה – הם ישתו יותר מים בעצמם.

5 טיפים נוספים לשמירה על בריאות הילדים במהלך הקיץ

מעבר להקפדה על שתיית מים מרובה בקרב ילדים ומבוגרים, ישנן פעולות נוספות שיכולות לשמור על בריאות הילדים שלכם. הטיפים הבאים יסייעו לכם לשמור על בריאות הילדים במהלך הקיץ. יש לציין שהמלצות אלו מהוות רק חלק מהטיפים החשובים עליהם יש להקפיד במהלך חודשי הקיץ החמים:

פעילות גופנית בחוץ רק בשעות בטוחות

ילדים אוהבים לרוץ ולהשתולל בחוץ, זה יכול להיות בים, בבריכה, בפארק או במקום אחר, כמובן שהפעילות הגופנית מבורכת, אך בקיץ חשוב להקפיד על השעות בהן היא מתבצעת. השעות בהן הילדים יוצאים החוצה ומבצעים פעילות גופנית צריכות להיות השעות הפחות מסוכנות בהן הטמפרטורות וקרינת השמש אינן בשיאן. השעות הטובות ביותר הן בבוקר – עד השעה 10:00 ואחר הצהריים - אחרי השעה 16:00.

חבישת כובע  וביגוד מתאים

חבישת כובע הינה חשובה ביותר, בעיקר כאשר מדובר על ילדים קטנים. כדי לשמור על הילדים יש להקפיד על חבישת כובע שמגן על הראש והפנים בצורה מקסימלית. במידה שאתם הולכים עם הילדים לגינה כדי שהם ישחקו במתקני השעשועים, חשוב להלביש אותם בבגדים שיגנו על עורם משום שמתקני השעשועים מתחממים מאוד במהלך הקיץ ועלולים לגרום לכוויות.

קרם הגנה לא רק בבריכה

חשוב מאוד להקפיד למרוח קרם הגנה על עורם של הילדים. יש להקפיד לעשות זאת לא רק בבריכה או בים, אלא גם כשהם מבצעים פעילויות אחרות – משחקים בפארק, הולכים לקנות גלידה, רוכבים על אופניים ובעצם מבצעים כל פעילות אחרת בחוץ. כשהולכים לים או לבריכה, חשוב להקפיד למרוח קרם הגנה לפני ולאחר שנכנסים למים משום שהמים מפחיתים את רמת העמידות של קרם ההגנה.

העור אדום? מרחו אלוורה במהירות

במידה שהעור של הילדים נצרב, יש למהר ולמרוח אלוורה על האזור שהפך לאדמדם. במידה שהמצב חריף יותר וישנן שלפוחיות – יש לפנות אל הרופא בהקדם האפשרי.

תזונה במהלך הקיץ – חשובה ביותר

גופינו מקבל מים גם מהמזון, ולכן חשוב ורצוי מאוד לכלול בתזונת הילדים גבינות, חלב ויוגורטים עם אחוזי שומן נמוכים (3%-5%), הרבה ירקות ופירות (אך לא יותר מדי משום שיש לשמור על צריכה מאוזנת של סוכר).

  • הכתבה בשיתוף: תמי 4