6 דרכים בטוחות להוריד את השומן הבטני

לעשות דיאטה זה קשה ועשוי להיות בלתי נסבל, ולעיתים כל מה שאנחנו רוצים זה רק להיפטר מהשומן הבטני, אז איך עושים את זה? הנה 6 דרכים להיפטר מהשומן הבטני מהר

שומן בטני
שומן בטני | צילום: Shutterstock

להיפטר משומן באזור מסויים בגוף, זה אולי המשימה הכי קשה לנו בגזרת החיטובים, כי אצל כל אחד השומן אוהב להתמקם במקומות מסויימים ולהתנחל שם. אם נאכל פחות, אז נראה רזים יותר, אך עדיין חלוקת השומן בגוף לא תהיה כפי שנרצה אלא אם כן נאמץ סוגי פעילויות גופנית שונים כמו למשל ריצה או משקולות. הנה 6 דרכים שיעזרו לכם להיפטר מהשומן הבטני, וזאת ע"י הורדת אחוזי השומן בגוף, חיטוב של כל הגוף, שריפת שומן, וכתוצאה מזה גם הפחתת השומן באזור ספציפי.

1. ריצה בעלייה

ריצה עוזרת לשרוף קלוריות ושומן, אבל אם תרוצו בעלייה, תחזקו את הבטן, האלכסונים, ותשרפו יותר שומן וקלוריות. בין אם אתם רצים על ההליכון או בפארק, הכניסו את העליות לתוך האימון שלכם.

2. אינטרוולים/היט

אם פעם המליצו לנו על אימון ארוך שאינו נגמר, היום ידוע שדווקא האימונים הקצרים והעצימים הם אלו שישרפו יותר שומן. הוסיפו תרגילים להעלאת הדופק בין תרגילי הכוח, היכנסו לשיעורי היט או אינטרוולים או שהכניסו את הטכניקה הזו לתוך האימונים שלכם.

3. טבטה

כמו אימוני ההיט והאינטרוולים, גם אימוני הטבטה, שבנויים מ-20 שניות תרגיל עצים ו-10 שניות מנוחה, יעזרו לכם לשרוף יותר שומן בזמן קצר. בחרו תרגילים עצימים ועשו אותם כמה שיותר מהר במשך 20 שניות. אפשר להוסיף משקולות, TRX, או כל אביזר שיאתגר אתכם.

4. אימוני משקולות - עולים הילוך

אם עד היום התאמנתם ולא ראיתם תוצאות, הגיע הזמן להרים את המשקלים (אל תדאגו נשים, לא תתנפחו מזה כל כך מהר אם לא תקחו תוספים), ולהקטין את זמני המנוחות. הפסיקו את ההרגל המגונה של המנוחות הארוכות. הרימו כבד וסיימו מהר את האימון. לאחר האימון האינטנסיבי, הגוף יעבוד שעות נוספות כדי לבנות את השרירים וישרוף יותר שומן במנוחה.

5. ללכת כל יום מינימום שעה

הליכה נתפסת כספורט של מבוגרים שלא משפיע על הגוף יותר מדי, אך הישיבה הממושכת שלכם בוודאי לא עוזרת לכם להיפטר מהשומן הבטני יותר. הליכה של מינימום שעה ביום, בהחלט תעזור לכם להשמיד את הכרס, כאשר אתם גם יכולים לחלק את ההליכה ל-2 (בבוקר ובערב). זאת כמובן אם תשמרו על תזונה נכונה ולא תסיימו את ההליכה עם פיצה או עוגת גבינה.

6. תזונה

כל ספורט שתעשו יזרז את התהליך של הפחתת השומן, אבל לא יעזור לגמרי ללא אורח חיים בריא שכולל שינה טובה ואיכותית של 8 שעות לפחות, הימנעות מעישון ומאלכוהול, מסוכרים ושומנים רוויים. שתו מדי יום לפחות 2 ליטרים של מים, וותרו על מיצים מכל הסוגים (למעט שייקים ירוקים אבל לא במקום מים), הפחיתו את כמות הקפה, אכלו 5-6 ארוחות בינוניות במקום ארוחות גדולות וספקו לגוף מספיק חלבון ממקור בריא. פיצה למשל לא נחשבת לחלבון אבל אורז מלא ומש, טונה, ביצה או חזה עוף כן. תגידו ביי לממתקים ותעברו לפירות, זו הדרך הבטוחה להשיג את הבטן שאתם חולמים עליה. וזכרו, שומן בטני הוא לא רק לא אסתטי - הוא עלול להוביל לבעיות בריאותיות כמו לחץ דם גבוה, בעיות בלב וסוכרת.

יש לכם שאלה לשרון? מוזמנים לפנות אליה במייל או דרך האינסטגרם

לכתבות נוספות בנושא:

השיטה היפנית שתעלים לכם את הכרס

לנשום עמוק: 8 דרכים להיפטר מהשומן במותניים מהר