הג'ירפה, התחתונים וטיילור סוויפט: השיאים החדשים של גינס 2025

הטריקים שמבצעת כבשה בדקה אחת, הזמן המהיר ביותר שלוקח ללבוש 10 זוגות תחתונים, האוסף הגדול ביותר של סקווישמלו והג'ירפה הגבוהה ביותר. הנה כמה מההישגים המרשימים והמוזרים ביותר בספר שיאי גינס 2025

בוני הכבשה, יחד עם המאמנת נולין קסטארי
בוני הכבשה, יחד עם המאמנת נולין קסטארי | צילום: Guinness World Records

הסמכות העולמית להישגים שוברי שיאים חוגגת שבעה עשורים להיווסדה עם המהדורה החדשה של "ספר השיאים של גינס".

הספר שיצא היום (ה) בהוצאת ידיעות ספרים, נותן כבוד גם לשיאים ההיסטוריים מהספר הראשון בשנת 1955, ולשיאנים נוספים לאורך ההיסטוריה של גינס.

לכתבות נוספות

אם תהיתם פעם באיזו מהירות אפשר ללבוש תחתונים, ניקולס מאנינג האוסטרלי, לבש עשרה זוגות תחתונים רק ב- 13.03 שניות - מה שהפך אותו לשיאן עולמי. מאנינג מופיע בספר שיאי גינס שיצא לאחרונה עבור לא רק אחד, אלא שלושה שיאי עולם הקשורים לתחתונים. לא רק שהוא קבע את שיא הזמן המהיר ביותר ללבוש 10 זוגות תחתונים, הוא גם פרץ גבולות חדשים והוריד את הכי הרבה תחתונים תוך 30 שניות.

ניקולס מאנינג, לבש עשרה זוגות תחתונים ב- 13.03 שניות
ניקולס מאנינג, לבש עשרה זוגות תחתונים ב- 13.03 שניות | צילום: Guinness World Records

גם חיות אוסטרליות משאירות את חותמן במהדורה החדשה. פורסט הג'ירפה מגן החיות של אוסטרליה הוכתרה בתור הג'ירפה הגבוהה בעולם בספארי, לאחר שנמדדה בגובה 5.7 מ' בשנת 2019. בוני הכבשה, יחד עם המאמנת נולין קסטארי, ביצעו את מירב הטריקים שעשתה כבשה- 11 טריקים בדקה, בעוד הסוס של נואלין רוז הוציא את הכי הרבה להטוטים שבוצע על ידי סוס בדקה.

קטגוריות יוצאות דופן אחרות שהוצגו במהדורת 2025 כוללות את הזמן המהיר ביותר להשלמת 10 קפיצות צד על ידי שני כלבים, הידיים והרגליים הגדולות ביותר של נער מתבגר, האוסף הגדול ביותר של סקווישמלו (בובות כרית רכות), והכי הרבה מטבעות שהוכנסו לבקבוק על ידי כלב בדקה אחת. גם הזמרת הגדולה בעולם כיום, טיילור סוויפט, הופיעה בספר לאחר ששברה שלושה שיאי עולם ביניהם מספר המאזינות החודשיות הגדול ביותר בספוטיפיי (113,539,589) והכי הרבה שירים דיגיטליים שנמכרו במצעד המכירות בארה"ב (29).

אריק קילבורן, הנער עם הידיים והרגליים הגדולות ביותר
אריק קילבורן, הנער עם הידיים והרגליים הגדולות ביותר | צילום: Guinness World Records
סברינה דוסמן, האוסף הגדול ביותר של סקווישמלו
סברינה דוסמן, האוסף הגדול ביותר של סקווישמלו | צילום: Guinness World Records

אולי יעניין אותך גם: מעורר השראה: האיש ששבר שיא עולם בהכנסת גפרורים לנחיריים לא מתכוון לעצור

העורך הראשי של שיאי גינס, קרייג גלנדיי, אמר כי המהדורה החדשה מציינת את חגיגות הפלטיניום שלה וכוללת יותר מ-1000 תמונות תוך "המשך המסורת השנתית של דיווח על כל ההישגים האחרונים ששברו שיאים". "במהלך השנה האחרונה, סקרנו כמעט 30,000 בקשות, והתוצאה היא ספר עמוס באלפי עובדות ומעללים מדהימים להנאת כל המשפחה", אמר.

פרק אחד גם הוקדש לספרי גינס מ-70 השנים האחרונות כדי לראות כיצד הם התפתחו עם הזמן. בנוסף לספר הרשמי, גינס הוציאו ספר שיאי עולם שלם עבור גיימרים במהדורת שיאי גינס לגיימרים. הספר כולל משחק מרכזי וקונסולה, ומפרט את הטופ 100 שיאי עולם במשחקים, כפי שנבחרו ומדורגים על ידי פאנל של מומחים וחוקרי שיאים.

מהדורת שיאי גינס לגיימרים
מהדורת שיאי גינס לגיימרים | צילום: Guinness World Records