כך בחר המורה להעניש את התלמידים שהיו עם שיער "ארוך מדי"

תאילנד: מורה מהמכללה הטכנית מאו-סוט גילח את שיערות התלמידים והותיר בהם קרחות כצעד ענישתי על כך שלא עמדו בתקנות השיער של בית הספר

Hair Teacher 7
המורה גילח את שיערותיהם של התלמידים | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

בתי ספר רבים בתאילנד מנהיגים קודים קפדניים של תסרוקות ולבוש. לרוב, בבתי הספר השונים ישנם כללים ברורים לגבי תלבושת אחידה, אורך השיער וסגנונו. הפרות של הכללים הללו נאכפות ומטופלות במסגרת המשמעתית של בית הספר, כשהחומרה בענישה משתנה מבית ספר לבית ספר, אך נראה שמורה אחד מהמכללה הטכנית מאו-סוט חצה את הגבול.

לכתבות נוספות

המורה, ששמו לא פורסם, החליט להעניש תלמידים ששיערם היה ארוך מדי בכך שגילח חלק משיערם והותיר קרחות קטנות בקודקודם. תספורת בעייתית לא רק משום שהיא משפילה ואלימה, אלא גם משהו שהיא עדיין לא עומדת בתקנות השיער של בית הספר.

Hair Teacher 4
המכללה הטכנית מאו-סוט,תאילנד | צילום: Google Maps

הסיפור נחשף לאחר שפורסם ברשתות החברתיות בתאילנד. התברר כי המורה העניש יותר מ-40 תלמידים באופן הזה.

ספר מקומי שיתף את התמונות והביע תרעומת על השיטות החינוכיות הנהוגות במכללה. בפוסט, שהפך לוויראלי, כתב: "בקשה למורים בבתי ספר רבים - בבקשה אל תפגעו ברגשותיהם של התלמידים כך. אני מרחם על הצעיר הזה. בתור ספר ראיתי את זה ונכנסתי לדיכאון".

אולי יעניין אותך גם: תאילנד: פוטרה המורה ששידרה סרטון אירוטי באמצע השיעור

Hair Teacher 3
המורה גילח את שיערותיהם של התלמידים | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

לאחר התקרית נחשף ברשתות עמוד הפייסבוק האישי של המורה, שהוצף במהרה בביקורות, עלבונות ותלונות מצד גולשים רבים מרחבי המדינה.

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, הורי התלמידים שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים נגד המורה. טרם פורסמה תגובת הנהלת בית הספר בנוגע לתקרית החריגה.