ברזיל: אישה בת 81 עברה ניתוח להסרת עובר מאובן ששהה בבטנה 56 שנה

לאחר שהתלוננה על כאבים בבטנה, אישה ברזילאית בת 81 גילתה כי היא נושאת בבטנה עובר מאובן ששהה שם 56 שנים. למרבה הצער, היא הלכה לעולמה במהלך ניתוח להסרת העובר

Ojrxpz
דניאלה ורה | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דניאלה ורה, אישה בת 81 המתגוררת בעיירה נידחת בברזיל, סמוך לגבול עם פרגוואי, החלה לחוש כאבים בבטנה. לאחר שבועות שהכאבים לא פסקו, פנתה ורה לסיוע רפואי.

בבדיקה ראשונית שערכו הרופאים, מלבד דלקת בדרכי השתן, לא נמצא דבר חריג, אך למחרת היא פונתה לטיפול נוסף בבית החולים האזורי פונטה פורה. לאחר שעברה צילומים הופתעו הרופאים לגלות כי בתוך רחמה יש עובר מת אותו היא נשאה במשך 56 שנים.

Oylppb
ורה התלוננה על הכאבים מאז הריונה הראשון | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מדובר בתופעה לוואי נדירה של היריון חוץ קדמי הנקראת ליתופדיון (Lithopedion). התופעה מתרחשת כאשר העובר מת במהלך ההיריון והגוף אינו מסוגל לסלק את שרידי העובר. העובר נשאר בחלל הבטן כאשר מעטפת סידן נוצרת מעליו.

כמה ימים לאחר מכן עברה ורה ניתוח להסרת העובר. למרבה הצער, ורה לא שרדה את הניתוח, והלכה לעולמה יממה לאחר מכן. ממשרד הבריאות של פונטה פורה נמסר כי מותה נגרם מזיהום: "במהלך היריון העובר חייב להיות בתוך הרחם, אך במצבים מסויימים היריון יכול להתרחש בחוץ".

2hsmlz
הרופאים הופתעו לגלות עובר מת שנותר בבטנה במשך 56 שנים | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משפחתה של ורה סיפרה כי היא נמנעה בהתחלה מלפנות לרופאים עקב חששותיה לגבי הרפואה המודרנית. "היא הייתה זקנה ואנחנו ילידים, היא לא אהבה ללכת לרופא. היא פחדה לגשת לבדיקות", אמרה בתה, רוזלי אלמיידה בת ה-21.

אולי יעניין אותך גם: אישה עם רחם כפול ילדה פעמיים תוך 20 שעות

בנוסף, סיפרה הבת, ורה התלוננה על הכאבים מאז ההריון הראשון אליו נכנסה מגבר אחר כשהייתה נערה. "היא אמרה שזה נראה כאילו תינוק זז בתוך הבטן שלה ושלפעמים היא חשה בחילה, אבל אף פעם לא חשדנו שזה זה".

דניאלה ורה הותירה אחריה שבעה ילדים ו-40 נכדים.