הבחירות בקוריאה הדרומית: מצביעים לא יורשו להיכנס לקלפיות עם בצל ירוק

ועדת הבחירות בקוריאה הדרומית הנחתה את המתנדבים בקלפיות ברחבי הארץ שלא לאפשר כניסה של אזרחים לקלפיות עם בצל ירוק: "בצל ירוק עלול להיתפס כביטוי פוליטי"

South Korea Spring Onions

הוועדה המפקחת על הבחירות בקוריאה הדרומית הודיעה כי לא תאפשר לבוחרים להיכנס לקלפיות עם בצל ירוק. בהודעה שפרסמה הוועדה נכתב כי הכנסת בצל ירוק לקלפיות תיחשב כמעשה פוליטי, ועלולה להוות עבירה על החוק.

כתבות נוספות

כיצד הפך הבצל הירוק לסמל פוליטי בסין? במהלך ביקורו של סוק-יאול בחנות ירקות מקומית בסיאול, התייחס הנשיא למחירו של צרור בצל ירוק ואמר שהמחיר 875 וון (2.44 ₪) נראה סביר. לאחר מכן התברר כי הבצל הירוק הוצע במחיר נמוך במיוחד בחנות במסגרת מבצע. המחיר הממוצע של בצל ירוק בקוריאה הדרומית עומד על כ-3,000 וון (8.35 ₪).

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יול
נשיא קוריאה הדרומית יון סוק-יול | צילום: רויטרס

מאז, השתמשו מפלגות האופוזיציה בבצל הירוק כסמל לחוסר יכולתו לכאורה של הנשיא יון סוק-יאול לבלום את עליית מחירי הפירות והירקות.

בהנחיות שהעבירה הוועדה למתנדבים בקלפיות ברחבי הארץ נכתב: "מכיוון שניתן להתייחס לבצל כצורת ביטוי פוליטית, אזרחים שיגיעו לקלפיות עם בצל יידרשו להשאירם בחוץ".

אולי יעניין אותך גם: הדבר המשונה שרשת הטלוויזיה בצפון קוריאה בחרה לצנזר

מפלגת האופוזיציה בראשות שר המשפטים לשעבר צ'ו קוק, ביקרה את ההחלטה. בהודעה שפרסמה, עקצה המפלגה הליברלית את ועדת הבחירות ושאלה אם מותר להיכנס לקלפי עם ירקות אחרים.