מחלב-אם, מחיידקי בית שחי ועם רימות חיות: 8 הגבינות הכי מטורפות בעולם

בזמן שאתם מתלבטים בין קוטג' 9% ל-3%, יש מי שצורך מוצרי גבינה אחרים לגמרי. גבינות שעשויות מחלב יאק, גבינות עם הפרשות של חיידקים, ואפילו גבינות עם חלקיקי הסלבס האהובים עליכם. לא לבעלי לב (או קיבה!) חלש

Shutterstock Milk Cheese
הייתם מוכנים לטעום גבינה מחלב אם? | צילום: Shutterstock

לאוהבי החתולים - פרומאג' דה קאט

חתולים נחשבים גם כך לחיית המחמד הכי פחות מתגמלת שיש, אז למה לא בעצם? למרות שזה נשמע מופרך, כתבת האוכל דניס סנטרו לינקולן טוענת שהיא הייתה עדה לתהליך חליבה של חתולות בחוות חתולים במונטקלייר. היא מספרת שטעמן של גבינות החתולים משתנה לפי סוג החתול. "לחלב [של חתול] סיאמי יש טעם סרדיני בסיסי, מה שהופך אותו למושלם כבסיס לגבינות קשות, בעוד שלחלב של אנגורה יש טעם יותר ארצי ומתקתק. חתול הבית הסטנדרטי, לעומת זאת, מייצר את החלב הקרמי ביותר, והוא משמש להכנת מוצרלה דה קאטו חריפה".

Mother,fluffy,cat,pregnant,give,birth,and,new,born,baby
חתולה מניקה | צילום: Shutterstock

לעשירים בלבד - גבינת סטילטון מוזהבת

מחלבת לונג קלאוסון מלסטרשייר, אנגליה, הפתיעה את העולם כשהציגה ב-2011 את הגבינה היוקרתית. מדובר בגבינת סטילסון מובחרת עם עלים של זהב אמיתי. ג'ניס ברידון, דוברת המחלבה, סיפרה בראיון כי בין הלקוחות שהזמינו את הגבינה נמנים בכירים, כוכבי פופ ואפילו שייח' ואיל נפט עשיר במיוחד. הגבינה נמכרת ב-60 לירות שטרלינג (כ-285 ₪) עבור 100 גרם.

Clawson Stilton Gold
גבינת סטילסון עם עלי זהב | צילום: Long Clawson Dairy

למעריצים מושבעים - גבינת סלבס

אם אתם לא מוכנים לטעום גבינה שעשויה מזהב, מה דעתכם על גבינה שעשויה מאבק כוכבים? במסגרת התערוכה Food: Bigger Than the Plate, הציג מוזיאון ויקטוריה ואלברט היוקרתי שבלונדון חמש גבינות העשויות מחיידקים שנאספו מבתי השחי, האוזניים, האף והטבור של ידוענים בריטיים. מתברר שרבים מהחיידקים לייצור גבינה דומים לחיידקים הנמצאים על עור האדם. בין המפורסמים שתרמו מגופם להכנת הגבינות: בסיסט להקת בלר אלכס ג'יימס (צ'דר), השף הסטון בלומנטל (צ'שייר), יוצאת הריאליטי רובי טנדו (סטילטון) והראפר פרופסור גרין (מוצרלה).

הכי מסוכנת – גבינה עם רימות

קסו מרצו היא גבינה מסורתית מסדריניה העשויה מחלב כבשים ומכילה רימות חיות. למה? משום שהרימות מסייעות לתסיסה של הגבינה. הטעם והמרקם הרך שלה מזכירים גורגונזולה. בשל חששות בריאותיים, הגבינה אינה חוקית במספר מדינות, כולל ארה"ב. אפילו באיטליה היא אסורה למכירה. היא נחשבת לגבינה המסוכנת ביותר בעולם משום שגם לאחר אכילתה, הרימות יכולות לשרוד בחומצת הקיבה ולעבור דרך דפנות המעי, מה שעלול לגרום להקאות, כאבי בטן ושלשולים מדממים.

Casu,marzu,,sardinian,cheese,with,larvae,of,piophila,casei
קסו מרצו | צילום: Shutterstock

עשויה מהפרשות של חרקים – גבינת קרדית

הגבינה הזאת, שנקראת גם "גבינת עכביש" היא גבינה גרמנית ייחודית שעשויה מהפרשות של יצורים זעירים. תהליך ההכנה שלה פשוט למדי: מוסיפים לגבינה רכה קימל ומלח ומניחים לה להתייבש. לאחר מכן שמים אותה בקופסת עץ עם קמח שיפון ומוספים אקריות, יצורים פרוקי-רגליים זעירים המזכירים את קרדית האבק. לאחר מכן ממתינים שלושה חודשים, במהלכם האקריות מפרישות חומרים שמסייעים ביישון הגבינה. טעמה של הגבינה הוא מריר-חמצמץ.

Dundak
Milbenkäse | צילום: Dundak

הכי יקרה - גבינת אתון בלקנית

אומרים שחמור קופץ בראש, אבל זה עדיין לא מסביר למה הגבינה הזו, העשויה מחלב אתונות, נחשבת לגבינה היקרה בעולם. מקורה של הגבינה הוא בסרביה, והיא עשויה משילוב של גבינת אתונות בתוספת 40% חלב עיזים. חלב חמורים בלקניים נחשב לאחד מסוגי החלב היקרים בעולם עקב עלות הייצור הגבוהה, הנובעת מכמות חלב מוגבלת שהאתונות מפיקות והתנאים הספציפיים הנדרשים לגידולן וטיפוחן.

Donkeys,grazing,on,pasture,,domestic,animal,,,balkan,donkey,,nature
חמור בלקני | צילום: Shutterstock

לא אומרים איכס על אוכל - גבינת יאק

הבהמה הטיבטית שכל חובב תשחצים מכיר שימשה את הרועים הנוודים באסיה במשך אלפי שנים. היא סיפקה עבורם בשר, חלב וצמר. אפילו הגללים שלה משמשים כחומר בערה יעיל. בעוד הטיבטים אמנם השתמשו בחלב היאק להכנת יוגורט וחמאה, הם לא נהגו להכין גבינות. היה זה נזיר ממנזר ראגיה בצ'ינגחאי שהביא לעולם בתחילת שנות ה-2000 את גבינת היאק. היא הפכה לפופולרית במסעדות יוקרה ששאפו להגיש מאכלים אקזוטיים וייחודיים. היא עתירה בשומן וטעמה עדין, אגוזי ומעט מעושן.

Wheel,of,yak,cheese,at,a,shop,in,nepal
גבינת יאק | צילום: Shutterstock

אמא יש רק אחת - גבינת מחלב-אם

השף הניו יורקי, דניאל אנג'רר, החליט להרחיב את גבולותיו הקולינריים, והכין גבינה מחלב האם של אישתו. היו להם עודפי חלב ונגמר להם המקום במקפיא, אז השף החליט שחבל לבזבז את חומר הגלם הייחודי הזה. הוא הכין את הגבינה בשיטה בסיסית והציע לכמה מחבריו לטעום מן הגבינה. "יש חסימה נפשית" הוא הסביר. "אני מניח שכל סוג של נוזל אנושי מקבל היבט מוזר, כמעט מיני. אבל אנחנו שותים חלב של בעלי חיים ומבחינתי זה לא כל כך שונה". אנג'רר סיפר כי טעמה של הגבינה היה מתוק יותר מחלב פרה והזכיר ניחוח צמחי קל.

Daniel Angerer Cheese
גבינה העשוייה מחלב אם | צילום: Daniel Angerer