האם האחיות הנסל יכולות להיכנס להיריון? הצצה אל חיי המין של התאומים הסיאמיים

ביום חמישי האחרון כולנו התרגשנו לגלות שאבי הנסל, החולקת עם אחותה התאומה את אותו פלג גוף ואותם אברי רבייה, התחתנה עם אהוב לבה בטקס מכובד ומרגש. הסיפור הזה מעלה יותר שאלות מתשובות: מה עשתה בריטני בליל הכלולות של אחותה? האם הן יכולות להיכנס להיריון? ואם כן – מי מהן תיחשב כאמא של התינוק?

Twins Colla
האחיות הנסל | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

בסרט הדוקומנטרי שנעלך אודותיהן, אבי ואחותה בריטני חשפו שהן מעוניינות להיכנס להיריון ביום מן הימים. אמם סיפרה בראיון כי היא אופטימית: "זה כנראה משהו שיכול לעבוד כי האיברים האלה כן עובדים אצלן". כעת, לאחר שנחשף כי אבי התחתנה עם בחיר ליבה, עולות שאלות רבות הנוגעות לחיים האינטמיים של הזוג הטרי.

למרות העובדה שהאחיות הנסל אפשרו לציבור הצצה לחייהן, הן עדיין מקפידות לשמור על פרטיותן. "לא כל העולם צריך לדעת את מי אנחנו רואות, מה אנחנו עושות ומתי אנחנו הולכות לעשות את זה" אמרה בריטני בראיון אחר. "אבל תאמין לי, אנחנו נשים שונות לגמרי".

Chang And Eng Bunker
אנג וצ'אנג בנקר, "התאומים הסיאמיים המקוריים"

עם זאת, ישנם תאומים סיאמיים שידוע מעט על חיי המין שלהם. לצ'אנג ואנג בונקר, "התאומים הסיאמיים המקוריים", היו שני איברי מין נפרדים ושניהם נישאו בנפרד לשתי נשים שונות. צ'אנג הביא לעולם 10 ילדים ואנג הביא 12 ילדים, כך שאי אפשר לומר שלא היו להם חיי מין תוססים.

בדומה לאבי ובריטני, גם התאומות המקסיקניות לופיטה וכרמן אנדרדה חולקות את אותו איבר מין. בעוד שלכרמן יש חבר בשם דניאל, לופיטה היא א-מינית, אך היא נאלצת להשלים עם הבחירות הרומנטיות של אחותה.

כרמן, לופיטה ודניאל - יוצאים לבילוים משותפים | צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

מה לגבי היריון?

לידת תאומים סיאמיים היא תופעה נדירה במיוחד עם פחות מאחת מכל 100,000 לידות. אחוזי התמותה גבוהים, במיוחד עבור בנות, שרבות מהן אינן שורדות את שלב הינקות. לכן כמעט ואין תיעוד על תאומות סיאמיות שנכנסו להיריון. למעט מקרה אחד.

Rosa And Josepha Blazek
רוזה וג'וזפה בלזק, עם בנה של רוזה

האחיות רוזה וג'וזפה בלזק נולדו בשנת 1878 בצ'כוסלובקיה כשהן מחוברות בחלק התחתון של עמוד השדרה. מצבן הייחודי הביא לכך שרוזה הייתה הדומיננטית שמניעה את גופן ומחליטה לאן ללכת, בעוד ג'וזפה אין ברירה אלא ללכת בעקבותיה.

האחיות התפרסמו תחת השם "התאומות הבוהמיות" בשנות ה-90 של המאה ה-19 וערכו מופעים מסביב לעולם. השתיים הפליאו לנגן בכינור והקסימו את הקהל עם הדואטים שלהן.

בשנת 1909 נכנסה רוזה להיריון (לתאומות היו שני רחמים נפרדים). בית המשפט שלל את זכותה להינשא לאבי התינוק, חייל בשם פרנץ דבוראק, בטענה שחתונה שכזו תהיה למעשה ביגמיה. התינוק נולד בסופו של דבר, והתפרסם בהמשך כ"בנן של שתי האימהות", אך יש היסטוריונים שסבורים שהולדתו של הילד הייתה בסך הכל טריק של יחסי ציבור.

בניגוד לתאומות בלזק, אבי ובריטני חולקות את אותו הרחם, אז שאלת ההיריון הופכת לסבוכה יותר וקשה לקבוע מי תהיה האמא במידה וייכנסו להיריון.

Twins 3
אבי ובריטני הנסל | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

איך זה מרגיש?

אבי ובריטני לא דיברו בפומבי על חיי המין שלהן, אך מי ששפכה מעט אור על הנושא היא הביואתיקאית (העוסקת בביואתיקה, ענף העוסק בהיבטים האתיים של הביולוגיה והרפואה) פרופסור אליס דרגר: "למרות שאין מחקרים אמיתיים על חיי המין של תאומים סיאמיים, אנחנו יכולים להניח בבטחה שתאומים סיאמיים רוצים – ומדי פעם מרגישים מסוכסכים לגבי רצונם – סקס, כמו כולנו".

אולי יעניין אותך גם: נחשה דו-ראשית עברה ניתוח חירום להסרת שחלות

למרות שיש להן שני ראשים ושני לבבות, אבי ובריטני חולקות את אותו איבר המין, עם אותם עצבים, שרירים וכלי דם. לפי פרופסור דרגר, "סביר להניח ששתיהן ירגישו כל נגיעה שם למטה".