טייס מסוק גרם בטעות לאורגיית תנינים באוסטרליה

דיווח על פעילות מינית מוגברת בקרב תנינים בחוות תנינים באוסטרליה מגיעים על רקע הסכם שיתוף הפעולה הצבאי בין אוסטרליה לסינגפור. בעל החווה סיפר בהתלהבות: "כל הזכרים הגדולים קמו ושאגו לשמיים ואז אחרי שהמסוק עזב הם הזדווגו כמו משוגעים"

מסוק צ'ינוק, תנינים
מסוק צ'ינוק, תנינים | צילום: Shutterstock

טייס מסוק צ'ינוק שחלף מעל חוות תנינים בקווינסלנד, אוסטרליה, החליט להוריד גובה בשביל לצלם כמה תמונות יפות של תנינים. הוא לא ידע איזו השפעה יש לו על הזוחלים המרהיבים האלה. הויברציות של הפרופלו שינו את האווירה בקרב התנינים האדישים, והם החלו להתנועע בלהט. מתברר שהרעשים הרוטטים של המטוס מרטיטים את לבם של התנינים ומעוררים בהם תשוקה חייתית.

 

ג'ון לוור, הבעלים של החווה, מכיר היטב את התנינים ואת הרגלי החיזור שלהם. בחווה שלו יש למעלה מ-3,000 תנינים והוא יודע באופן אינסטינקטיבי מתי יש רומנטיקה באוויר. הוא מכיר היטב את הצלילים שהם משמיעים ואת הריחות שהם מפיצים כאשר הם מגורים. "התנינים מתחילים לנהום אחד כלפי השני" הוא סיפר. "אין להם תיבת קול מתוחכמת במיוחד, אבל הם מרטיטים את קנה הנשימה שלהם כדי לשלוח מסרים דרך המים". ההשפעה של המסוק על התנינים הייתה משהו שאפילו ג'ון לא ציפה.

תנינים
תנינים | צילום: Shutterstock

הוא סיפר ל-ABC Far North על התקרית המוזרה: "כל הזכרים הגדולים קמו ושאגו לשמיים, ואז אחרי שהמסוק עזב הם הזדווגו כמו משוגעים".

ד"ר קמרון בייקר, חוקר בעל שם, משער שהרעש שמשמיעים מסוקי הצ'ינוק מתפרש לא נכון על ידי תנינים זכרים. ייתכן שהם חשבו שזכר תחרותי במיוחד הגיע לסביבה, מה שהכניס אותם במהירות לפעילות כדי להבטיח שהם לא יישארו בלי בת זוג. תופעה דומה מתרחשת בזמן גשמים, אמנם לא בעוצמה שכזו.

מסוק צ'ינוק
מסוק צ'ינוק | צילום: Shutterstock

ייתכן שלתנינים בקווינסלנד צפויות מסיבות נוספות. הסכם צבאי שנחתם בין אוסטרליה לסינגפור מבטיח כי צ'ינוקים נוספים עשויים לטוס באיזור בקרוב. הכוחות הצבאיים של סינגפור משתמשים בחוות התנינים הזו כנקודת התייחסות, וייתכן שימשיכו לעורר עניין בקרב התנינים הנלהבים הללו.