הגיימר הזה לא הבין למה המחשב שלו איטי – ואז הוא פתח אותו וגילה דבר מזעזע

משתמש Reddit לא הבין מדוע המחשב המשוכלל שלו החל להתחמם באופן משמעותי. כאשר הוא פתח את המחשב על מנת לבדוק את הסיבה לכך, הוא גילה שהבעיה רחוקה מלהיות שגרתית

Ants Are Eating My gpu
פתח את המחשב וגילה דבר מחריד | צילום: Reddit: Thejus_Parol

גיימרים וחובבי מחשבים נתקלים לעיתים קרובות בבעיות שונות, החל מבאגים בתוכנה ועד לתקלות בחומרה. עם זאת, משתמש Reddit בשם Thejus_Parol שיתף בעיה מוזרה במיוחד בקבוצת חובבי PC. הפוסט שלו, שכותרתו "נמלים אוכלות את ה-GPU שלי" הותיר את חברי הקבוצה המומים ומשועשעים כאחד.

הסיפור של Thejus_Parol החל כאשר הוא הבחין בעלייה ניכרת בטמפרטורת ה-GPU, דגל אדום שכיח עבור משתמשי מחשב. כאשר הוא בדק אם המאווררים של המחשב מסתובבים כמו שצריך, הוא ראה דבר מחריד: שיירת נמלים מטיילת בחוצפה על המעבד הגרפי שלו. הן אפילו יצאו מגוף הקירור של ה-GPU.

Ants Are Eating My gpu
נמלים על ה-GPU | צילום: Reddit: Thejus_Parol

הגיימר פירקת את המחשב וגילה שהנמלים אכלו את הרפידות ואת המשחה התרמית. "הייתי צריך להשתמש במייבש שיער כדי להעיף אותן משם". כתב. "מכיוון שאין לי משחה תרמית נאלצתי למרוח את הדבק שנותר בתוך ה-GPU". אך למרות על המאמצים להפחית את הנזק, הטמפרטורה של ה-GPU עלתה ב-20 מעלות. "ניקיתי את המחשב שלי עם IPA 99% והשתמשתי בספירי נגד חרקים על השולחן. מאוחר יותר קבוצה נוספת של נמלים הופיעה ועשתה את אותו הדבר בדיוק – אכלה את ה-GPU שלי".

Ants Are Eating My gpu
נמלים על ה-GPU | צילום: Reddit: Thejus_Parol

הופעתן המחודשת של הנמלים, למרות הניקוי היסודי והשימוש באמצעי מניעה, הותירה את Thejus_Parol חסר אונים. הפוסט שלו עורר המון תגובות מטעם הקהילה, החל מעצות רצינות ועד בדיחות משעשעות. משתמש אחד הדגיש את חומרת המצב: "נמלי אש הן לא בעיה קטנה. אתה חייב להוציא את הקן שלהן ולהשמיד אותן. אתה במלחמה".

אולי יעניין אותך גם: רק אחרי שהוא סיים לשתות הוא גילה את היצור המחריד הזה

משתמשים אחרים מצאו את כל הנושא משעשע, כמו אחד שציין את האירוניה בכך שמדובר בליטרלי "באג" במחשב ומשתמש אחר שאל, ספק בצחוק וספק ברצינות: "ניסית לכבות ולהדליק את המחשב?".

לאחר סאגת פלישת הנמלים, Thejus_Parol פרסם פוסט נוסף בו עדכון של שדרוג מהירות המחשב שלו. הוא היה נרגש לספר לכולם שהמחשב שלו פועל מהר יותר ונשאר קריר, שיפור נחמד מבעיית התחממות היתר שנגרמה על ידי הנמלים. "אתה לא אמור לחמם את הנמלים במקום לקרר אותן?" הגיב מישהו בצחוק. "הנמלים הסתגלו לחום" ענה לו  Thejus_Parol. "עכשיו אני מתכוון לצנן אותן למוות!".