רק אחרי 20 שנה התגלה כי השוטר המקסיקני הוא רוצח מבוקש

אזרח מקסיקני שביצע רצח בסינסינטי, אוהיו, בשנת 2004, נמלט למקסיקו והצטרף לשורות המשטרה. כעת, 20 שנה לאחר מכן, הצליחו מרשלים אמריקאיים בשיתוף עם הרשויות במקסיקו לעצור אותו

Antonio El Diablo Riano
אנטוניו "אל דיאבלו" ריאנו | צילום: Butler County Sheriff

במשך 20 שנים ניסו הרשויות בארה״ב לאתר את אנטוניו "אל דיאבלו" ריאנו. בשנת 2004 ירה ריאנו בבנג׳מין בסארה, גבר בן 25 בבר בהמילטון, אוהיו. האירוע התרחש כמה שבועות לאחר שבסארה היה מעורב בקטטה בבר.

לכתבות נוספות

המשטרה פתחה בחקירה וערכה חיפוש בביתו של ריאנו.  בחיפוש התגלה כי ריאנו השתמש בכמה זהויות בדויות וכי היו ברשותו ניירות להכנת תעודות זהות מזויפות. בנוסף, צילומי מצלמות אבטחה תיעדו אותו רוכש תחמושת בוולמארט 45 דקות לפני הירי.

במטרה להימלט מהדין, ברח ריאנו למשפחתו בניו ג׳רזי, ולאחר מכן נמלט למקסיקו. משרד השריף של מחוז באטלר הכניס אותו לרשימת המבוקשים.

בתחילת 2024 החלו הרשויות לחפש באופן פעיל אחר ריאנו. הם מצאו את חשבון הפייסבוק שלו וגילו שהוא גר בואחאקה. התברר כי מאז החל את חייו החדשים, ריאנו הצטרף אל שורות משטרת מקסיקו.

אולי יעניין אותך גם: ניצלה בנס: לאחר 20 שנה של שימוש גילתה שה״פטיש״ שלה הוא בעצם רימון

כעת, כשהוא בן 72, נעצר בעיירה זפוטיטלן פלמאס והועבר לידי מרשלים אמריקאים במקסיקו סיטי. הוא מואשם ברצח מדרגה ראשונה. מייקל ד׳ בלאק, מרשל אמריקאי במחוז הדרומי של אוהיו אמר כי: ״המעצר הזה הוא תוצאה של שיתוף המידע המתמשך בין הסוכניות והנחישות של החוקרים שסירבו לוותר על המקרה הזה״. עדיף מאוחר מלעולם לא.