אף אחד לא יודע להסביר למה לדג הזה יש שלוש עיניים

תצלום חריג של דג בקלה עם שלוש עיניים הפך לויראלי ברשתות החברתיות והגולשים בטוחים שמדובר בבלינקי - הדג המפורסם ממשפחת סימפסון

Three Eyed Fish
דג משונה עם שלוש עיניים נמצא בחופי גרינלנד | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד לא התאוששנו מהעובדה שדמותה של מארג' סימפסון נמצאה מצויירת על קבר מצרי בן 3,500 שנה, וכעת מתברר שהסימפסונים עשו זאת שוב - והפעם מדובר בבלינקי, הדג המעוות שהתגלה על ידי בארט באגם שליד תחנת הכוח הגרעינית של ספרינגפילד.

תצלום של דג בקלה שנתפס באחד מחופי גרינלנד, מעורר תהיות רבות בקרב הגולשים. הסיבה? יש לדג הזה שלוש עיניים (עין אחת יותר מדי בהשוואה לדגים אחרים).

גולשים רבים תהו מה משמעות העין השלישית של הדג. גולש אחד כתב, כנראה בהלצה, כי "נראה שאפילו דגים יכולים להיות מוארים". אחרים תהו כיצד הדג נתפס על אף היתרון היחסי שאמור להיות לו על פני דגים אחרים. גולש אחר כתב: "יש לו עין נוספת למעלה ובכל זאת הוא נתפס".

אולי יעניין אותך גם: מצא "זוג עיניים" בחצר האחורית שלו ונדהם לגלות את האמת

אחת הגולשות, שטענה כי היא ראתה דגים מעוותים רבים בחייה, כתבה כי לדעתה העין השלישית אינה מתפקדת. "סביר להניח שאחת משלוש העיניים אינן פועלות כראוי. אפשר לראות שהדג סובל מאקסופטלמיה בעין שמאל. הניחוש שלי הוא שהיא כנראה לא מתפקדת. יכול להיות שאפילו 2 מתוך 3 העיניים אינן פונקציונאליות. ראיתי הרבה עיוותים בדגים, וברוב המקרים ה"תוספות" לא היו פונקציונאליות".

אך מה שהסעיר את רוב הגולשים הוא העובדה שמשפחת סימפסון שוב הצליחה לחזות את העתיד. הפרק הרביעי של העונה השנייה הציג את בלינקי, דג בעל שלוש עיניים שנתפס על ידי בארט באגם המזוהם של ספרינגפילד והוגש בארוחה על ידי מארג' למר ברנס כמחאה על הזיהום שנגרם מתחנת הכוח הגרעינית שלו. אחד הגולשים סיכם זאת בהומור: "כנראה שספרינגפילד נמצאת בגרינלנד".