מהו החג המוזר בעולם? פסטיבל עירום וקרב עגבניות המוני הם רק חלק מהרשימה

מה בעצם חוגגים בסוכות? אני יודעת שבני ישראל נדדו במדבר ובסוף הגיעו לישראל, אבל זה לא בדיוק מה שחוגגים בפסח? די, סוכות זה לא באמת חג ואתם לא תצליחו לשכנע אותי אחרת. לכן, מצאתי עוד חגים שאין באמת סיבה לחגוג מרחבי העולם

החגים ההזויים ביותר בעולם

בעולם שבו כל יום בלוח השנה הוא "יום המשהו הבין לאומי" קשה שלא למצוא מספר חגים הזויים שלא ברור למה עדיין חוגגים. כמו למשל, להסתובב עירומים ביום הקר בשנה או לשחרר שוורים זועמים לרחובות. אז איזה חג הוא הכי הזוי? החליטו בעצמכם.

כתבות נוספות

קרב עגבניות המוני בספרד - La Tomatina

בכל שנה מתקיים בעיר בוניול שבספרד פסטיבל זריקת עגבניות, בו עשרות אלפי משתתפים זורקים אחד על השני עגבניות. קרב העגבניות נעשה לשם הנאה בלבד ובכדי למנוע פגיעה בבני אדם לפסטיבל יש חוקים. ביניהם: חייב למחוץ את העגבניה לפני שזורקים אותה ואסור לזרוק שום דבר מלבד עגבניות.

הבגדים נצבעים באדום
הבגדים נצבעים באדום | צילום: shutterstock
באו מוכנים עם משקפות
באו מוכנים עם משקפות | צילום: shutterstock

 

פסטיבל העירום של יפן - Hadaka Matsuri

פסטיבל שמתקיים ברחבי יפן ביום הקר בשנה, בו גברים לא לובשים דבר מלבד תחתון יפני מסורתי. המשתתפים נאבקים ביניהם על אחיזה של מקל קדוש שנקרא שינגי במטרה לזכות במזל טוב לשנה הבאה.

שיהיה במזל טוב
שיהיה במזל טוב | צילום: shutterstock

 

שריפת ספינת ויקינגים – פסטיבל Up Helly Aa בסקוטלנד

בעיר לרוויק אשר נמצאת באיי שטלנד בסקוטלנד, מתקיימת כל שנה תהלוכת לפידים. התושבים מתלבשים בבגדי ויקינגים, נושאים לפידים ומציינים את תום תקופת החגים. ולבסוף, אפילו מעלים באש ספינה ויקינגית כמנחה לאל השמש.

ספינת ויקינגים עולה באש
ספינת ויקינגים עולה באש | צילום: Shutterstock
תהלוכת הלפידים לסימון סיום תקופת החגים
תהלוכת הלפידים לסימון סיום תקופת החגים | צילום: Shutterstock

 

שוורים רצים ברחובות - פסטיבל San Fermcín

בעיירה פמפלונה שבספרד נהוג לחגוג לכבודו של הבישוף הראשון של העיר, פרמין. החגיגה מתחילה בזיקוקים ולאחר מכן, משחררים שוורים זועמים לרחובות העיר שנשארים חופשיים למשך שבוע שלם. מנהג זה מוביל לפציעות רבות ואף למוות. האירוע המצער האחרון קרה בשנת 2009 כאשר אדם בן 27 נהרג לאחר ששור התנגש בו.

שבוע שלם של סכנה
שבוע שלם של סכנה | צילום: Shutterstock

 

תחרות גילוף צנון

בכל שנה בתאריך ה- 23 בדצמבר בעיר אואחאקה שבמקסיקו התושבים נוהגים לגלף צנונים בצורות שונות. המנהג התחיל כאשר התושבים גילפו צנונים ושמו אותם בדוכנים בשוק חג המולד כדי למשוך לקוחות. בשנת 1897 העיר הכריזה על תחרות גילוף רשמית ומאז היא מתקיימת מידי שנה.

כישרון מאוד מיוחד ושימושי
כישרון מאוד מיוחד ושימושי | צילום: Shutterstock