בגלל חופש הביטוי: בית ספר יסודי אישר יוזמה חינוכית של ארגון מקדש השטן

בית ספר יסודי בממפיס הודיע כי יאשר את התוכנית החינוכית של ארגון "מקדש השטן" כפעילות שלאחר שעות הלימודים: "איננו יכולים להפלות על סמך אמונות של ארגון"

Victim,with,skull,of,the,animal,instead,of,head

בצעד שנוי במחלוקת הודיע בית ספר יסודי ציבורי בממפיס כי יאפשר לתלמידים להשתתף ביוזמה חינוכית לא שגרתית לאחר שעות הלימודים: "מועדון השטן".  מדובר ביוזמה שמנוהלת ע"י ארגון מקדש השטן, ארגון דתי נונתאיסטי מוכר בארה"ב.

כתבות נוספות:

הורים רבים הביעו חשש לגבי הפעילות המוזרה הזאת, אך הנהלת בית הספר הדגישה את מחויבותה לחופש הביטוי ברוח התיקון הראשון לחוקה. "איננו יכולים להפלות על סמך אמונות של ארגון. המדיניות שלנו מאפשרת לקבוצות קהילתיות להשתמש ברכוש בית הספר לאחר שעות העבודה", נכתב במייל ששלחה להורים. לדבריהם, מקדש השטן מוכר כארגון צדקה ציבורי ועל כן זכאי לאותה גישה כמו כל מלכ"ר אחר.

The Satanic Temple 1
פעילויות חינוכיות, מקדש השטן | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של The Satanic Temple

במקדש השטן מבהירים שבניגוד למה ששם הארגון עלול לרמוז, המועדון שלהם אינו מקדם את פולחן השטן. למעשה, הם רואים בשטן דמות סמלית המייצגת את דחיית העריצות ואת חגיגת המחשבה והרוח האנושית. "אנחנו לא עוסקים בהמרת ילדים לאידיאולוגיה דתית כלשהי. המטרה שלנו היא לעודד ילדים לחשוב באופן עצמאי" הסבירה דוברת מקדש השטן. לדבריה, פעילות המועדון נועדה לטפח תפיסת עולם מדעית ורציונלית, נקייה מאמונות טפלות ומבוססת על שבעת עקרונות היסוד של מקדש השטן.

שבעת עקרונות היסוד של מקדש השטן:

 

  1. יש לשאוף לפעול בחמלה ובאמפתיה כלפי כל היצורים.
  2. המאבק לצדק הוא מרדף מתמשך והכרחי שצריך לגבור על חוקים ומוסדות.
  3. גופו של אדם נתון לרצונו בלבד.
  4. יש לכבד את חירויות הזולת, כולל החופש לפגוע.
  5. אמונות צריכות להתאים להבנה המדעית הטובה ביותר של האדם את העולם.
  6. אם אדם טועה, עליו לעשות כמיטב יכולתו לתקן את הטעות ולפתור כל נזק שעלול להיגרם.
  7. כל עיקרון הוא עיקרון מנחה שנועד לעורר אצילות בפעולה ובמחשבה. רוח החמלה, החוכמה והצדק צריכות תמיד לגבור על המילה הכתובה או המדוברת.

אולי יעניין אתכן גם: קריפי: רוח רפאים של מטופלת נכנסת לבית החולים - בו היא מתה בלילה שלפני

תכני התוכנית כוללים פרויקטים מדעיים, אומנויות, פעילויות טבע ושירות קהילתה, כל זה במטרה לספק סביבה חינוכית לתלמידים. "המתנדבים שלנו להוטים ליצור מרחב מהנה ומזמין שיאפשר לתלמידים ללמוד וליצור חברויות" אמרו במקדש השטן.