אישה מצאה משהו מוזר מאוד בחוף באוסטרליה: "מה זה לעזאזל?"

ממצא מוזר של אישה שטיילה בחוף באוסטרליה הותיר את הגולשים מבולבלים. לאחר השערות רבות נפתרה התעלומה, והיא יותר מוזרה ומעניינת ממה שאתם חושבים

Lavymp
הדבר המוזר שנסחף אל החוף | צילום: צילום מסך מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אישה באוסטרליה שטיילה על חוף ביירון ביי מצאה משהו מוזר מאוד שנסחף אל החוף. היא העלתה פוסט לפייסבוק ושיתפה את הממצא. "מישהו יודע מה זה לעזאזל? מצאתי את זה בחוף הים, זה באורך של כ-30 ס"מ ויש לו מרקם סקווישי", כתבה.

חברי הקבוצה העלו כל מיני השערות בנוגע לרכיכה המשונה הזו. היו שחשבו שמדובר בצעצוע או מצוף, אחרים חשבו שאולי מדובר בריאה של יצור ימי. גולש אחד כתב בצחוק "שן של לוויתן", ואנחנו חייבים להודות שהצורה באמת מזכירה קצת צורה של שן.

Frontal,view,of,a,porcupine,fish,,isolated,on,a,blue
דו-שיניים | צילום: Shutterstock

בסופו של דבר גולש בשם מאט פתר את התעלומה: "זו שלפוחית גז של דג דורבן". דג דורבן הוא הכינוי באנגלית של הקיפודג, או ה"דו-שיניים". מדובר בדג בעל פה גדול ושתי שיניים קדמיות גדולות. "שלפוחית הגז (הנקראת גם שלפוחית שחייה) היא שק עם דופן גמיש ומלא גז הממוקם בחלק הגבי של חלל הגוף של הדג", הסביר.

אולי יעניין אותך גם: חשש במעבדה הימית: חתולת הים נכנסה להיריון מכריש

אז כיצד האיבר הזה נפרד מן הדג ונשטף אל החוף? מאט הסביר כי ייתכן שמישהו הסיר את השלפוחית מן הדג בים או שהוא מת מסיבות טבעיות ושלפוחית הגז שלו שרדה ועשתה את דרכה אל החוף.