לא מבין באומנות: עובד במוזיאון זרק בטעות יצירה שנראית כמו פחית משומשת

הולנד: טכנאי מעליות שעבד במוזיאון LAM בליסה זרק בטעות יצירת אמנות לפח. קשה להאשים אותו, משום שהיצירה מורכבת משתי פחיות משק

Screenshot 2024 10 09 At 16.36
״כל הזמנים הטובים שבילינו ביחד״ | צילום: LAM museum

היצירה ״כל הזמנים הטובים שבילינו ביחד״ נוצרה על ידי האמן הצרפתי אלכסנדר לאבט בשנת 1988. היצירה מורכבת משתי פחיות בירה שנראות משומשות. על פי אתר המוזיאון, הפחיות ״מסמלות את הרגעים היקרים של האמן עם חבריו. ערבים שבילו בשתייה יחד אולי לא נראים מיוחדים, אבל הם בסופו של דבר רגעים חשובים שבהם אנשים מתחברים זה לזה״.

לכתבות נוספות

אלא שטכנאי מעליות שעבד במקום לא ניחן בזיקה גדולה מדי לאומנות. הוא חשב שהפחיות הן אשפה, והשליך אותן לפח הזבל. לזכותו ייאמר שהנהלת המוזיאון החליטה להציג את היצירה בפיר מעלית הזכוכית, כאילו הושארו מאחור כלאחר יד.

״הנושא של האוסף שלנו הוא אוכל וצריכה,״ הסבירה סייצקה ואן זנטן, מנהלת המוזיאון. ״באמצעות האומנות אנו מאפשרים לך להסתכל על דברים יומיומיים בצורה מיוחדת. הצגת יצירות האומנות בצורה שונה מגדילה את האפקט הזה״.

אולי יעניין אותך גם: המאבטח שהושעה מתפקידו לאחר שניסה לאכול יצירת אומנות: "היה לי לילה קשה"

בסופו של דבר הבחין אוצר התערוכה כי היצירה חסרה ופתח בחיפוש מדוקדק. הפחיות נמצאו בסופו של דבר בפח האשפה, שלמרבה המזל טרם פונה. למרבה המזל הן לא ניזוקו, רק קצת התלכלכו.

מנהלת המוזיאון הדגישה כי הם אינם מאשימים את הטכנאי. ״הוא עשה את עבודתו כמיטב יכולתו. בנימה חיובית, זו דווקא מחמאה לאמן אלכסנדר לאבט״.