צפון קוריאה: זה העונש שקיבלו נערים בני 16 שצפו בדרמות דרום קוריאניות

סרטון מצמרר מצפון קוריאה ממחיש עד כמה נוקשה יכול המשטר שם להיות כלפי הנתינים שלו

קים ג'ונג-און, מנהיגה העליון של קוריאה הצפונית
קים ג'ונג-און, מנהיגה העליון של קוריאה הצפונית | צילום: Shutterstock

בסרטון שפורסם על ידי ה-BBC נראים שני נערים בני 16 עומדים על במה בעוד קהל של מאות אנשים צופה בהקראת עונשם על הפשעים החמורים שביצעו - לא פחות מ-12 שנים של עבודות פרך. מהו הפשע הנורא? צפייה והפצה בדרמות דרום קוריאניות. הבכיר שמקריא את גזר דינם מציין כי ״תרבות של משטר הבובות הרקוב התפשטה אפילו לבני נוער. הם רק בני 16 אבל הם הרסו את העתיד שלהם״.

כתבות נוספות:

החוקים הדרקוניים של צפון קוריאה אוסרים על צפייה או הפצה של תכני בידור דרום קוריאניים. על פי חוק שחוקק בשנת 2020 אזרח שנתפס צופה בסדרות קוריאניות צפוי לעמוד בפני עונש מאסר חמור ואפילו עונש מוות. למרות הסכנה הברורה רבים מתושבי הדיקטטורה הצפונית ממשיכים לצרוך תכני בידור שנוצרו על ידי שכנתם הדרומית.

למה שתושבי צפון קוריאה יסכנו את חייהם בצורה כזאת עבור מה שעלול להיתפס כבידור בלבד? ״עבור תושבי צפון קוריאה, דרמות דרום קוריאניות הן ׳סם׳ שעוזר להם לשכוח את המציאות הקשה שלהם״, הסביר ל-BBC עריק צפון קוריאני.

העריק ציין בראיון כי הנערים אמנם נענשו בחומרה, אך הם צריכים לראות את עצמם כבני מזל. הוא עצמו היה עד לצעיר בן 22 שהוצא להורג על ידי כיתת יורים לאחר שהאזין למוזיקת קיי-פופ ושיתף אותה עם חברו.

אולי יעניין אותך גם: מנהיג צפון קוריאה בכה במהלך נאומו: "עלינו לפתור זאת יחד עם האמהות שלנו"

עריק נוסף אמר כי ״בצפון קוריאה אנחנו לומדים שדרום קוריאה חיה הרבה יותר גרוע מאיתנו, אבל כשאתה צופה בדרמות דרום קוריאניות זה עולם אחר לגמרי. נראה שהרשויות בצפון קוריאה חוששת מכך״.