שנה שנייה ברציפות: זאת המנצחת של "שבוע הדובים השמנים"

דובה מס' 128 הוכרזה כמנצחת הרשמית של "שבוע הדובים השמנים". השנה מארגני התחרות נאלצו לדחות את האירוע לאחר שדוב מס' 469 הרג את דובה מס' 402

Capture
דובה מס' 128 (גרייזר) | צילום: Katmai National Park & Preserve

"שבוע הדובים השמנים" הוא אחד האירועים האהובים ביותר באלסקה. מדי שנה, בתחילת חודש אוקטובר, הדובים מתכוננים לתרדמת החורף שלהם, אחרי שאכלו לאורך כל הקיץ והסתיו ורשמו עלייה משמעותית במשקל.

רשות הטבע הלאומית של קטמאי מזמינה את הציבור לצפות בדובים כפי שהם מתועדים במצלמות הפזורות ברחבי השמורה, ולבחור את הדב האהוב עליהם.

אלא שהשנה נאלצו ברשות לדחות את תחילתה של התחרות לאחר שהדב הזכר המכונה דב מס' 469 הרג את דובה מס' 402. התקרית האלימה התרחשה בשידור חי ששודר באתר האינטרנט של "שבוע הדובים השמנים". שני הדובים נראו נלחמים בנהר, כאשר בסופו של דבר 402 הוטבעה בנהר ומתה. בהמשך נראה 369 גורר את גופתה ליבשה.

Sssszk
הקרב בין 469 ו-402 | צילום: Katmai National Park & Preserve

"זה מצב שקשה לחזות בו". אמר מייק פיץ, לשעבר סייר ברשות הטבע של קטמאי. "אנחנו אוהבים לחגוג את ההצלחה של הדובים, עם בטן מלאה ושומן גוף בשפע, אבל האכזריות שלהם היא אמיתית. הסיכונים שהם מתמודדים איתם הם אמיתיים. חייהם יכולים להיות קשים ומותם יכול להיות כואב".

אולי יעניין אותך גם: גן החיות השמנות בסין מגיב לביקורות

שבוע לאחר מכן הוזנקה התחרות באופן רשמי. דוב מספר 32, המכונה צ'אנק, העפיל לגמר שם התמודד מול דובה מס' 128, שהחזיקה בתואר האלופה משנת 2023. בסופו של דבר, לאחר הצבעה מותחת במיוחד, הוכרזה דובה מס' 128 כמנצחת הרשמית לשנת 2024.