ישלם מזונות? הגיעו תוצאות בדיקת האבהות של האורנגאוטן

אחת התעלומות הגדולות של גן החיות בדנוור הגיעה לסיומה – מי הוא אביה של סיסקה?

Mom Eirina And Baby Siska
סיסקה הגורה עם אמה אירינה | צילום: Denver Zoo: Christa K

סיסקה נולדה ב-27 באוגוסט לאירינה, אורנגאוטן בת 15 שהתגוררה בגן החיות מאז הגיעה מגן חיות בגרמניה בשנת 2016. הלידה הייתה מיוחדת במיוחד, בעיקר לאור העובדה שהאורנגאוטן נמצא בסכנת הכחדה חמורה, בעקבות אובדן בתי הגידול הטבעיים וציד בלתי חוקי.

כתבות נוספות:

שאלת האבהות של סיסקה הייתה יותר מסתם רכילות בגן החיות – זהות האב הייתה חיונית לצורך מאמצי השימור של המין. האבות הפוטנציאליים היו בראני בן ה-30 וג'יה בן ה-16. איסוף דגימת ה-DNA לקח זמן רב, משום שצוות גן החיות נאלץ להמתין עד שאירינה תרגיש בנוח עם הקרבה שלהם והם יוכלו להשיג בבטחה דגימת שיער מסיסקה.

Christa K
בראני בן ה-30 (מימין) וג'איה בן ה-16 (משמאל). מי האבא? | צילום: Denver Zoo: Christa K

בסופו של דבר עלה בידיהם לעשות זאת, והנהלת גן החיות החליטה לחשוף את זהות האב בטקס חגיגי. מי שהוזמן לערוך את גילוי האבהות הדרמטי הוא לא אחר מאשר מנחה הטלוויזיה מורי פוביץ', שידוע בין השאר בזכות פינה בתוכנית האירוח שלו בה נבדקת זהותו של הורה במקרה בו בני הזוג לא בטוחים מי האב.

אז מי הוא אביה של סיסקה?

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות חשף מורי פוביץ' כי בראני בן ה-30 הוא אביה של סיסקה. עובדי גן החיות קיבלו את הבשורה בחגיגיות בעוד ברנאי נראה כשהוא מתנדנד בכלובו בהתרגשות. למרות שקשה להאמין שהבשורה שינתה או תשנה משהו באורך חייו. איכשהו לא סביר שהוא ימהר ללמוד איך להחליף חיתולים.