בעקבות ריבוי העיזים: "אי ה-LSD של איטליה" מציע עיזים בחינם לכל דורש

אילקודי, אי איטלקי נידח הידוע בלחם הפסיכדלי שלו, מתמודד בשנים האחרונות עם עודף של עיזי בר. ראש העיר החליט לצאת ביוזמה על מנת להיפטר מהמטרד – כל מי שיצליח לתפוס עז על אדמת האי יהיה רשאי לקחת אותה

Goats,and,sheep,on,the,road,on,the,hill.
עיזים, אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

האי אילקודי הוא אחד משבעת האיים האיאוליים, קבוצת איים געשיים שממוקמים מול החוף הצפוני של איטליה. האי הנידח, בעל 100 תושבים בסך הכל, ידוע בחופיו הציוריים, בבתי המגורים הציוריים, בנופים המחוספסים וגם – בלחם הארגוט המסורתי שנהגו המקומיים לאפות לפני שחוקק חוק פקודת הסמים המסוכנים באיטליה בשנות ה-50. ארגוט היא פטריה רעילה ממנה מפיקים את סם האל-אס-די.

אבל כיום מתמודד האי עם הזיה אחרת לגמרי – אוכלוסיית עיזי הבר של האי התרבתה והפכה למטרד. העיזים החלו לפלוש לבתי מגורים וללעוס כל מה שעומד בדרכן בגינות ובשטחים ציבוריים.

אולי יעניין אותך גם: המרדף אחר היען שברח מגן החיות הסתיים בהצלחה | צפו בתיעוד

ראש העיר של אילקודי, ריקרדו גולו, הוציא קול קורא לכל מי שיוכל לעזור ולפתור את הבעיה. התוכנית "אמץ-עז" שיזם מאפשרת למעשה לכל מי שיש ברשותו סירה, ומסוגל לתפוס עיזים, לקחת אותן איתו. "באופן אידיאלי היינו רוצים לראות אנשים מנסים לביית את החיות במקום לאכול אותן" אמר ראש העיר. "אבל לא נבדוק את הכוונות של המתנדבים לאמץ את העיזים".

Panoramic,view,of,aeolian,island, ,alicudi,,sicily.
אילקודי | צילום: Shutterstock