השתלטו על בניין האוניברסיטה ודורשים שיכניסו להם מזון: ״סיוע הומניטרי בסיסי״

דרישה לסיוע הומניטרי, לא עבור עזה, אלא עבור סטודנטים אמריקאים: מפגינים פרו-פלסטינים שהתבצרו בבניין באוניברסיטת קולומביה הביעו כעס רב כלפי הנהלת בית הספר לאחר שלא אפשרה הכנסת אספקת מזון לבניין הקמפוס עליו השתלטו המפגינים

זמן צפייה: 03:52

ג׳והנה קינג-סלוצקי, פעילה פרו-פלסטינית וסטודנטית לדוקטורט באנגלית ובספרות השוואתית מאוניברסיטת קולומביה, נשאה דברים מול עיתונאים והביעה את דרישות הפעילים שהשתלטו על המילטון הול בקמפוס מורנינגסייד בקולומביה.

כתבות נוספות

כאשר נשאלה על ידי עיתונאים מדוע האוניברסיטה מחויבת לספק מזון לאנשים שהשתלטו על הבניין, ענתה קינג-סלוצקי: ״ובכן, אה, קודם כל אנחנו אומרים שהם צריכים להיות מחויבים לספק אוכל לסטודנטים שמשלמים כאן על תוכנית ארוחות״.

בהמשך אף הוסיפה: ״כלומר, אני מניחה שסופו של דבר זו שאלה שאל איזו קהילה ומחויבות קולומביה מרגישה כלפי תלמידיה. אתם רוצים שסטודנטים ימותו מהתייבשות ומרעב או יחלו קשות אפילו שהם לא מסכימים איתך? אם התשובה היא לא, אז אתם חייבים לאפשר... זה מטורף שאני צריכה לומר את זה, כי אנחנו באוניברסיטה עילית של ליגת הקיסוס, אבל מדובר בסיוע הומניטרי בסיסי שאנחנו מבקשים, כאילו, אנשים יכולים בבקשה לשתות כוס מים?״.

אחד הכתבים הקשה ואמר: ״אבל הם הכניסו את עצמם לזה, בכוונה רבה. במצב הזה, בעמדה הזו, נראה שאת אומרת ׳אנחנו רוצים להיות מהפכנים, אנחנו רוצים להשתלט על הבניין, עכשיו בבקשה תביאו לנו קצת אוכל ומים׳״.

אולי יעניין אותך גם: אסטרולוגית שנבהלה מליקוי החמה רצחה את בעלה ואת בתם התינוקת - והתאבדה

שעות לאחר מכן פשטו כוחות משטרה גדולים על מתחם המחאה ועל המכללה העירונית בעיר. יותר ממאה מפגינים נעצרו במהלך הפשיטות, והמשטרה הכריזה כי הקמפוס נקי ממוחים. הנהלת האוניברסיטה ביקשה מהמשטרה להישאר בנוכחות מוגברת באזור הקמפוס עד 17 במאי לפחות, יומיים לאחר תחילת שנת הלימודים. במקביל, הסיטי קולג' בניו יורק הכריזו על "סגירת חירום של הקמפוס" מיום רביעי - וכל השיעורים יהיו מקוונים.