צייד הפדופילים שחשף 132 טורפים מיניים נורה למוות במהלך עימות

אושיית הרשת ו"לוכד הפדופילים" רוברט ויין לי מת מפצעיו לאחר שנורה במהלך עימות אלים. במהלך חייו הביא לחשיפה מוצלחת של 132 פדופילים וטורפים מיניים, אך לצד זאת גם ספג ביקורת בעקבות פעולותיו

Footagegang248
רוברט וויין לי | צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם footagegang248

רוברט ויין לי (40), אושיית רשת המתמחה בלכידת פדופילים, מצא את מותו במהלך סוף השבוע האחרון במישיגן. רוברט היה ידוע בקרב כ-50,000 העוקבים שלו באינסטגרם בשם "בופק שאקור". הוא נהג להתחזות לילדה בת 15 במטרה ללכוד טורפים פוטנציאליים. הטקטיקה שלו, למרות שהביאה לכמה מעצרים, ספגה לעיתים קרובות ביקורת מצד הרשויות על היותה מסוכנת.

כתבות נוספות

בהשראה מהתוכנית הידועה "To Catch a Predator", ששודרה בין 2004 ל-2008, רוברט לקח חלק במגמה שגברה באותם שנים עם עליית הרשתות החברתיות הראשונות שהפכו לשדה קרב חדש נגד פדופילים וטורפים מיניים נוספים. למרות שפעולותיו הנועזות הובילו למעצרים בפרופיל גבוה (ביניהם אפילו סגן השריף בכבודו ובעצמו) הביעו הרשויות לא פעם הסתייגויות מהמעשים האלה: "בעוד שהמטרה לתפוס פדופילים ראויה לשבח, לעיתים קרובות פעולות אינדיבידואליות כאלה אינן עומדות בתקני הראיות הנדרשים להרשעה ועלולים להסלים לעימותים אלימים". אמר מייקל בושארד, השריף של מחוז אוקלנד.

מותו הטראגי של רוברט לי התרחש במסעדה ביום שישי בשעה 22:30. לי ניגש להתעמת עם שני צעירים שאחד מהם לפי חשדו היה פדופיל. במהלך חילופי הדברים הסוערים החל להתפתח קרב שהסתיים ביריית אקדח. לי מת מפצעיו בבית החולים. לזכר מאמציו בחשיפת 132 טורפים, נפתח עבורו עמוד התרמה ב-GoFundMe שם נכתב: "רוברט הקדיש את חייו להגנה על התמימות של ילדנו מפני בעלי כוונות זדוניות.