בלארוס נגד פוקימון: כמות מחשידה של פוקימונים דווקא בבסיס של חיל האוויר

משרד ההגנה בבלארוס חושד כי המשחק 'פוקימון גו' משמש לאיסוף מודיעין בבסיסים צבאיים

Belrus
בלארוס נגד פוקימון | צילום: Shutterstock

על רקע השאיפה של צעירים רבים ברחבי העולם "לתפוס את כולם", עולה חשש מצד גורמי הביטחון בבלארוס כי המשחק הפופולרי "פוקימון גו" שימש לאיסוף מודיעין אודות מתקנים צבאיים.

אלכסנדר אילנוב, פקיד בכיר במשרד ההגנה של בלארוס, התבטא לאחרונה בתוכנית אירוח מקומית בטלוויזיה בנוגע לחששות של המשטר מפני ניסיונות ריגול כנגד מטרות צבאיות, בדגש בסיסי חיל אוויר.

אילנוב התייחס למשחק הפופולרי 'פוקימון גו', המבוסס על הפרנצ'ייז המצליח, בתור אחד האיומים המודיעינים המרכזיים של בלארוס: "לפני 10 שנים הוא היה מאוד פופולרי. מה היה הטעם בזה? בני נוער וילדים היו מפעילים אפליקציה כלשהי, מדליקים את המצלמה, מציאות רבודה, מחפשים פוקימונים נדירים ומוסיפים אותם לאוסף שלהם".

כראייה לדבריו, ציין אילנוב כי נרשמה נוכחות גבוהה של פוקימונים דווקא בבסיס חיל אוויר של המדינה. "איפה רואים הכי הרבה פוקימונים, כשחושבים על זה? בשטח של בסיס 50, שם יש מנחת מטוסים, הרבה מטוסים צבאיים, והכי הרבה פוקימונים", אמר אילנוב ומיהר להדגיש כי "זה לא מידע מודיעני", אם כי לא ברור אם הוא התכוון לציוד הצבאי או לנוכחות הכבדה של פוקימונים באזור.

בלארוס היא לא היחידה שיצאה נגד המשחק הפופולרי. בשנת 2016 טענה רוסיה כי "פוקימון גו" הוא כלי של ה-CIA. בנוסף, המשחק נאסר על פי חוק באינדונזיה, כווית, מצרים וסין.

אולי יעניין אותך גם: צוות רוקט, גרסת המציאות: בכיר ביאקוזה נעצר בטוקיו לאחר שגנב קלפי פוקימון

מפתחת המשחק, Niantic, הכחישה את האשמות וטענה כי היא לא חולקת את מידע המשתמשים.