חולצה מדורדסת

איפה מוצאים מתאם לשקע חשמל אמריקני, איפה יש ניקוי יבש בבאר שבע שעון שמעיר עם אור השמש וחולצות טי מגניבות של הדרדסים. איפה מוצאים מה

המטרה של "איפה מוצאים מה" היא לעזור לגולשים שמחפשים משהו, כל דבר שהוא, למצוא את מבוקשם. זה יכול להיות חפץ, ספר, בגד, קורס ואפילו המלצה על מסעדה. אתם שולחים אלינו את הבעיה, מתארים אותה בצורה מפורטת ככל שניתן (רצוי גם לציין אזור בארץ), ואנחנו עושים את העבודה הקשה בשבילכם. אם יש לכם נפש נדיבה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות טיפים משלכם.

מתאים לאמריקה

"אהלן שירה, איפה משיגים מתאמים לשקע אמריקאי? (אזור המרכז) תודה, מור".

אהלן וסהלן, מור. בנסיוני לענות על שאלתך, התחוור לי שאולי יש שאלות פשוטות - אבל לא תשובות פשוטות. בירור שנערך בנושא העלה כי מאחר ומשרד התקשורת מחייב את הרשתות הגדולות לשלם עבור אישור למכירת מתאמים אמריקאיים, עלה מחירם של אלו בעשרות שקלים ולכן הן הפסיקו למכור אותן. הפתרון הוא ללכת לחנויות קטנות למוצרי חשמל, אשר אותן לא מחייב משרד התקשורת לשלם, ולחפש שם.

משיחה שערכתי עם שירות הלקוחות הארצי של אייס, נמסר לי שהם דווקא מוכרים מתאמים לשקע אמריקאי, אך יש לוודא עם כל סניף בנפרד האם יש כרגע במלאי. עם זאת, בשיחה עם מספר סניפים באזור המרכז, אמרו לי שכלל אין לרשת תקן והם לא מחזיקים אותם כלל. מבולבלים? גם אנחנו. בכל מקרה, זו רשימת סניפי אייס באזור המרכז. לא יזיק להתקשר שוב ולברר, אולי זה יום המזל שלך.

ברשת הום סנטר נמסר לי כי הם מחזיקים שנאים בלבד. אם את יודעת מה זה שנאי וזה עוזר לך, הרי רשימת סניפי הום סנטר במרכז.

נראה שאכן מהחנויות הקטנות תבוא הישועה. מאחר וציינת מיקום כללי, שמתי פעמיי לחנות מוצרי חשמל קטנה בשינקין, שם מסרו לי שהם אכן מחזיקים מתאמים אמריקאיים. עם זאת, בעל החנות החל להתקיל אותי במיני שאלות לגבי טיב המכשיר וגודלו. השתעשעתי במחשבה על להמציא לו מכשיר כלשהו, כמו מכונית חשמלית, אבל לבסוף המקצועיות ניצחה ונאלצתי להודות בפה רפה כי אין לי מושג ושכבר שבע שנים לא הייתי באמריקה. אז לא ברור אם שם קיים המתאם שאת זקוקה לו, לכן אני ממליצה להתקשר לפני שאת מגיעה: צור-עשה זאת בעצמך, שינקין 16, תל אביב. טלפון: 03-5282857.

גם באתר אמפרל ניתן להשיג את המתאם במחיר של 9 שקלים, ובאתר של מכלוף מחשבי כף יד במחיר של 15 שקלים.

מכבסים בנגב

"היי. עברתי לבאר שבע לאחרונה ורציתי לדעת אם יש מכבסה שעושה גם ניקוי יבש. רצוי ליד האוניברסיטה. תודה רבה, שחר".

מחמם את הלב לשמוע שעדיין מפריחים את הנגב, ומרגש אף יותר לשמוע שעושים זאת במלבושים נאים. טוב לדעת שלמרות הרב-תרבותיות טרם וויתרו מיישבי השממה על אמירה אופנתית ולא המרתם את זארה בגלבייה.

לאחר שהפעלתי את האיש שלי בבאר שבע נמסר לי כי המקום עבורך הוא "בועות - שירותי כביסה וגיהוץ", בן מתתיהו 76 באר שבע, 08-6496037.

לקום עם השמש

"שלום, דבר ראשון אחלה מדור יש לכם. אני סובל מבעיות התעוררות בבוקר ואני יודע שעם אור השמש הרבה יותר קל לי להתעורר. אבל מכיוון שאני לא רוצה לקום כל יום ב-05:00 בבוקר אני מחפש שעון שמדמה זריחה. לדוגמה באמזון יש הרבה שעונים כאלה. השאלה איפה אפשר למצוא כזה שעון בארץ? אני מחיפה אבל מוכן לנסוע גם לת"א ואיפה שלא יהיה בארץ בשביל לקנות כזה שעון. בתודה מראש, תומר".

הזדהיתי עמוקות עם פנייתך המרגשת, תומר. כל אימת שעלי לקום לפני 10:00 לפנות בוקר לבי מתמלא מורא, וגם אם איתרע מזלי ואכן הקצתי, מייד אדקלם כאחוזת דיבוק תירוץ כלשהו, שנראה כי הושתל במוחי ללא ידיעתי ולעתים נדירות אזכור אותו אחר כך. אני אוהבת לקרוא לזה "שעון ביולוגי הפוך". אחרים אוהבים לקרוא לי "עצלנית". ולחדשות הרעות - בעוד שהגויים הבטלנים נאלצו לקושש לעצמם פתרונות שיקלו עליהם את הקימה בבוקר, נראה שהאופי החלוצי בארץ ישראל דחק את הצורך בכך וחיפושיי העלו חרס.

לאחר פניות אין ספור לכל חנות שעונים, מכונים המטפלים בבעיות שינה ופתקים בכותל, חזר אלי רק ארנון ברנדס, המעיד על עצמו שהוא מרפא באמצעות ננו-טכנולוגיה. לדבריו הוא משווק מכשיר המדמה אור שמש. לפרטים נוספים, כמו לדוגמא האם למכשיר יש טיימר וכמה הוא עולה יש לפנות לארנון בטלפון: 036914431, 0505387587 או 048372714. או באימייל: brandes-lotem@barak.net.il

אופציה נוספת ששווה לשקול היא הזמנת השעון מחו"ל. לא כולם עושים משלוחים לארץ, אולם לאחר בירור מעמיק שבו אלי עם תשובה חיובית מ-Sad Shop שבאנגליה. על מנת לבצע הזמנה אתה יכול לבחור במוצרים שלהם מתוך אמאזון, לשלוח אימייל ל-Sadbox@aol.com או להתקשר אליהם ישירות:441704500505.

"אני אדרדס אותך"

"שלום, רציתי לשאול איפה יש חולצות טי שירט מגניבות של הדרדסים וכל מיני מצויירים כאלה. במחיר סביר עדיף בתל אביב תודה".

את דעתי לגבי הדרדסים והמסר החברתי המעוות שהם שתלו במוחם של רבבות ילדים רכים אשמור לעצמי. אני מתקוממת לנוכח הפטריארכליות המובהקת וסממני הכת שלהם, כל זאת במסווה של קומונה שוויונית בקיבוץ בדרום, אבל לא במסרים פוליטיים עסקינן אלא בתרבות פופ.

לכן, אניח את האג'נדה שלי בצד ואמסור לך כי קיימות חולצות של הדרדסים (ועוד מספר דמויות מצוירות) בג'יפה, שנקין 9, 03-6297376. המחירים לחולצות בחנות הם 79-89 שקלים, תלוי בבד ובגודל החולצה.

אם אתה מעוניין באופציות זולות יותר, הייתי ממליצה לפקוד את החנויות שמדפיסות דמויות על חולצות. קיים דוכן כזה בשוק הכרמל (נחלת בנימין-אלנבי) - ממש בכניסה לשוק, ובדיזינגוף סנטר עצמו קיימות מספר חנויות כאלו: פונגו - 03-5273245 ומוז - 03-5280961.