"אמא, מזל טוב, קניתי לך סיפולוקס"

ספרי שירה שלומדים בשמונה דקות, מתנה מקורית ליום ההולדת של האם היקרה והמקום המבלבל בו תמצאו אלבומי מטבעות. איפה מוצאים מה

המטרה של "איפה מוצאים מה" היא לעזור לגולשים שמחפשים משהו, כל דבר שהוא, למצוא את מבוקשם. זה יכול להיות חפץ, ספר, בגד, קורס ואפילו המלצה על מסעדה. אתם שולחים אלינו את הבעיה, מתארים אותה בצורה מפורטת ככל שניתן (רצוי גם לציין אזור בארץ), ואנחנו עושים את העבודה הקשה בשבילכם. אם יש לכם נפש נדיבה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות טיפים משלכם.

שיר(ה) אקספרס

"כל מי שביקר יותר מ 4 פעמים בתל אביב לבטח נקלע לשיחה קצרצרה עם אדם החמוש בכובע מצחיה, המכונה "משורר הרחוב - ד.אליר". ד. אליר מחלק את שיריו לכל המעוניין, והם כולם מעוטרים בסלוגן – "שיר יפה, למד בע"פ שמונה דקות". לפי השמועות הוא גם הוציא שלושה ספרי שירה. רציתי לדעת האם יש לך מושג מאיפה אני יכול להשיג את אותם שירים. ורצוי שזה יהיה מקום בצפון, אבל אם אין ברירה - אז שיהיה ת"א".

ד. אליר, הוא אליעזר דהן, הוציא קצת יותר משלושה ספרים - לפי המידע שנתקלתי בו, בכל אופן. איפה אפשר להשיג אותם? קודם כל, נתקלתי בעותק אחד מסתובב ב-findabook, שזו התחלה. אם תשים לב, רוב הספרים שלו הוצאו בהוצאת "הטפסן", שלצערנו כבר לא קיימת מזה כמה שנים טובות, מה שקצת תוקע אותי מבחינת החיפושים, ומשאיר לנו שתי ברירות. בעצם – שלוש.

האחת – חנויות לספרים יד שניה בתל אביב, כי מה שמסתובב בתל אביב בדרך כלל לא מגיע לצפון. אבל יש גם את תגא ספרים, שזו חנות לספרים נדירים במיוחד, וכבר ראיתי שם ספרים מההוצאה הביזארית ההיא, אז אולי יש סיכוי.

אפשרות שלישית ועגומה מכולן היא לבקש מאיתמר מאתר הספרים הידוע. למרות שלפי דעתי רוב הסיכויים שחיפושך יסתיימו באחת מחנויות הספרים המשומשים התל אביביות (קדמת עדן, הנסיך הקטן, ועוד ועוד. פרטים נוספים כאן). עכשיו תלמד בע"פ את הפסקה היפה הזו בשמונה דקות, ושיהיה לך בהצלחה.

המתנה המושלמת

"בקרוב יש לאמא שלי יום הולדת, והחלטתי להפתיע אותה ולקנות לה מתנה: סיפולוקס (אותו מכשיר ישן עם בקבוקון הגז המשמש להכנת סודה, ולפעמים גם לקצפות), אגב, אני לא מדבר על ה-SodaStream, אלא על אותו בקבוק זכוכית או מתכת שבדרך כלל שימש את טום וג'רי להשפריץ סודה אחד על השני. צירפתי למייל תמונה נוסטלגית. ועוד תוספת קטנה, אני לא מחפש מכשיר כזה מחנות עתיקות או יד שנייה אלא אחד חדש מהאריזה. תודה רבה לכם על תשומת הלב".

הכול היה טוב ויפה עד שהגעתי ל"תוספת הקטנה" שלך. בשמחה הייתי שולחת אותך לרכוש סיפולוקוס חדש, רק שהפסיקו לייצר אותם, אז כמו שאתה מבין, יש פה בעיה.

המקסימום שאתה יכול לעשות חוץ מלהרכין ראש וללכת לשוק הפשפשים זה לנסות בלוחות יד שנייה, או לחילופין בחנויות שכונתיות קטנות. אני לא יודעת איפה אתה גר, אבל בתור תושבת פתח תקווה לשעבר, ליד השוק תמיד היו חנויות קטנות כאלו שנקראות בלשון העם "אצל הזקנה" או "אצל הפרסי". אז אתה יכול לבדוק אצלך בעיירה אם יש כאלו, זה קצת פחות מפחיד משוק הפשפשים, נשבעת לך. בהצלחה, סליחה שלא יכולתי לעזור יותר ומזל טוב לאמא.

מטבע לשון

"שלום אני כבר כמה שנים טובות מחפש אלבום מטבעות אולי תוכלו לכוון אותי?”.

הבדיחה היא שאלבומי מטבעות מסתתרים בדרך כלל בחנויות בולים. אכן, לערב שמחה בשמחה זה די מבלבל, אבל העיקר שמצאנו לך פתרון, לא? אם אתה מחפש חנות בולים בתל אביב – כאן יש רשימה. יש גם את רשת החנויות אלבומים, שהם קצת יקרים אבל יש להם דברים יפים, ואפשר גם להשיג אצלם דפי מילוי. תהנה.