מתאפרים כבד

איפה להשיג איפור למקצוענים, ספריי נגד קרדית אבק הבית וממרח כבד צמחי (!). אתם שואלים, שירה מוצאת

אם הגעתם לפה בפעם הראשונה ועוד אין לכם מושג במה מדובר, הנה הקדמה קצרה: המטרה של "איפה מוצאים מה" היא לעזור לגולשים שמחפשים משהו, כל דבר שהוא, למצוא את מבוקשם. זה יכול להיות חפץ, ספר, בגד, קורס ואפילו המלצה על מסעדה. אתם שולחים אלינו את הבעיה, מתארים אותה בצורה מפורטת ככל שניתן (רצוי גם לציין אזור בארץ), ואנחנו עושים את העבודה הקשה בשבילכם. אם יש לכם נפש נדיבה, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות טיפים משלכם.

הקץ לקרדית

"הבנתי שקיים ספריי נגד קרדית אבק הבית אבל אני לא מוצאת. מצאתי קצת ספריים נגד קרדיות שגדלות על סוגי חיות שונים אבל לא כזה בשביל הבית. אני גרה באזור המרכז בעיקרון אבל אין לי כמובן בעייה להרחיק לכת, בתוך גבולות המדינה".

קרדית האבק החמודה מתגוררת בעיקר שטיחים, וילונות וריפודים. יש כל מיני דרכים לטפל בה, ואני ממליצה לשוטט קצת באתר האלרגיה והאסטמה (fun fun fun) וללמוד כמה דברים מועילים; כמו, למשל, שצריך לכבס מצעים ובגדים בחום גבוה, לאכסן ספרים בארון סגור, לכבס גם וילונות, או לפחות לאוורר בשמש (קרדיות שונאות שמש). ובכלל, להעדיף סיבים סינטטים.

המוצר הכי מקצועי כרגע נגד הקרדית הוא ספריי "אקרדסט", שנמכר בבתי מרקחת ברחבי הארץ. אני יודעת שגם לסנו יש ספריי לשטיחים וריפודים שאמור להיות נגד קרדית האבק. אני אמנם משתמשת בו, אבל ממש לא אלרגית ככה שאין לי מושג אם זה באמת פועל, וכל פעם שיש לנו אורח שמתחיל להיחנק ולהתעטש, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שזה בכלל בגלל החתולות.

מברוק, קוקו

"איתמר ושירה שלום, קודם כל מברוק על המדור. שמעתי עליו מחברים ולקח לי הרבה זמן למצוא אותו, שזה קצת אירוני לא? בכל מקרה, השאלה שלי היא איפה מוצאים ממרח צמחי בטעם כבד. מדובר בקופסת השימורים הקטנה עם המילוי הכתמתם שאלפי ילדים גדלו עליה בטיולים שנתיים - ובעיקר בקיבוצים. סביר מאד להניח שהם קיבלו מזה סרטן אבל בכל זאת התמכרתי ואני מת למצוא לי כמה קופסאות כאלו. מי יתן ותצליחו לאתר לי אותן. בברכה, קוקו מאזור המרכז". (דיסקליימר: קוקו יושב במרחק שלושה קיוביקלים מכותבת המדור)

החדשות הרעות הן שהממרח הזה ממש נעלם מהמדפים, ולא מצאתי שום דבר שדומה לו אפילו בחנויות טבע שאמורות למכור מוצרים צמחיים מגעילים כגון אלו. כנראה שהוא לא עמד בסטנדרטים האורגניים של שנות ה-2000.

החדשות הטובות הן שבסופרים הגדולים עדיין אפשר למצוא במעדנייה ממרח כבד במשקל, המבוסס על טהרת החצילים (כמו הממרח הנוסטלגי, בעצם). אם מחפשים טוב טוב, אפשר למצוא במקררים גם סלטי כבד צמחי של שטראוס, צבר ומיקי. מה הסיכוי שזה דומה לדבר האמיתי? אין לי מושג, חצילים מגעילים אותי. אבל אם לא תנסה לא תדע לעולם.

מתאפרים

"כבר שנה אני יוצר סרטים חובב ואני מחפש כל מיני רכיבי איפור לאפקטים.
בין היתר אני מחפש לטקס נוזלי (הסוג השקוף) שמשמש ליצירת צלקות ועוד שני מוצרים שאני לא יודע את שמם בעברית האחד נקרא spirit gum והשני נקרא nose putty רציתי לדעת היכן ניתן למצוא אותם. אני גר בחדרה אך אין לי בעייה להגיע לתל אביב, נתניה וכו' אך אם אפשר להזמין דרך האינטרנט הרי זה משובח. תודה מראש, חיאל"

אני ממליצה לך בחום להגיע לתל אביב ולעשות סיבוב בין החנויות של המאפרים המקצועיים גיורא שביט (דיזינגוף סנטר- קומה שלישית), בועז שטיין (דיזינגוף 99 ) ובית הספר לאיפור של ירין שחף (מאפו 26(. ספיריט גאם לא תהיה לך בעיה למצוא, אבל היה לי קצת יותר קשה לעלות על עקבותיו של המוצר השני. ואם יעשו לך בעיות עם הלטקס, קח בחשבון שאפשר למצוא אותו גם בחנויות ציוד ויצירה. בהצלחה!

טורים קודמים

סוף עונת המגפיים
העודפים של איקאה
רוצים בירה

קבלו עדכונים ב-RSS על מדור זה (מה זה RSS?)